Ook hier weer een 156 als family car. De vorige 156 SW had plaats gemaakt voor een 2000 cherokee om de race 155 te vervoeren naar het circuit, echter dit was onder protest van mijn vrouw.
Race auto verkocht, dus jeep kon ook weer de deur uit, wilde graag een laatste model Sportwagon V6, maar die zijn behoorlijk schaars of erg(te) duur.
Uitendelijk een zilvere 2000 156 V6 gevonden, maar die viel toch wat tegen door wat krasjes en deukjes hier en daar , oftewel gewoon een 11 jaar oude 156, techniek was wel redelijk ok.
Had al 2 ton gedraaid, maar voelde eigenlijk net zo fris aan als onze vorige met slechts 60.000.
Gta SW was ook een optie, maar een giugiaro SW V6 was eigenlijk nog unieker. 159 heeft de looks, maar rijdt lang niet zo fijn als een 156 V6, past naar mijn idee nog in het rijtje van bijzondere alfa's.
Vind zwart metallic erg goed staan op een FL 156, maar die zie je op elke hoek van de straat, daarom gekozen voor bianco nuvola, mode kleurtje?, maar door de metallic/parelmoer gloed wel weer net even anders.
Ondertussen is de 3.0 motor ook al gevonden, die zal er dus op korte termijn in komen en de gebruikelijke upgrades zoals Q2 dif en grotere remmen, maar het onderstel staat boven aan mijn lijstje, auto is nu alleen verlaagd en dat bevalt niet.
Veerweg is nu gewoon te kort achter, je merkt dat 156 snel op einduitslag komt, dus daar wil ik een kwaliteits demperset op hebben, kont hangt ook iets teveel. Wens is maximale wegligging met behoud van comfort, hoop dit bij bv intrax te kunnen vinden. Ben daar echter wel wat huiverig voor, heb al meerdere 156's met schroefsets gereden en geen heeft me nog weten te overtuigen, of te stug of enorme klappen na drempels.
156 is sinds 2 weken klaar van de spuiter en heeft al een vakantie naar frankrijk meegemaakt en dat beviel goed, alleen een defecte bdp sensor gooide wat roet in het eten 100 km voor de eindbestemming.
Volgende week terug naar de spuiter voor napoetsen en wat bijspuiten aan binnenstijlen ed.
De 2,5 die er nu inzit loopt prima, maar ik mis toch de power onderin, dus besloten om na mijn vakantie gelijk aan de 3.0 te beginnen, moet wel zeggen dat ik erg blij wordt van het geluid wat de Madeno demper produceert.
Zo kocht ik hem ,leuke auto, maar behoorlijk saaie kleur voor een 156
Wilde wel mooi geluid, maar geen zin in allerlei boxen en versterkers, dus gekozen voor bose inbouw, bevalt goed en netjes weggewerkt.
Nieuw model neus en kont, klaar voor de spuiter
Best een duur geintje als je het goed wil doen zo'n complete overspuiter, alle rubbers, klemmetjes, plugjes, folies ed nieuw
eindresultaat
Interieur moet ook nog aangepakt worden, bij voorkeur mooi gta interieur incl dash, maar voorlopig het zwarte leer wat er inzat, blijft toch link met 2 jonge kids, dus geen prioriteit.