Gebruikersavatar
Alfissimo
Guru
Guru
Berichten: 1857
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 00:29
Locatie: Kleine-Brogel
Contacteer: Website

RE: 75 america

vr aug 05, 2011 20:19

Volledig zelf gemaakt? :shock: ziet er super uit!
SCARB 6276
'72 Giulia Super 1.3
'88 Spider 2.0 Quadrifoglio
'91 75 2.0 TS Numerata nr.2988
'92 Spider 2.0 USA

Squadra Alfisti - Classic Alfa Romeo Parts

Gebruikersavatar
midas
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 527
Lid geworden op: zo aug 21, 2005 19:36
Locatie: Breda
Contacteer: Website

RE: 75 america

vr aug 05, 2011 22:12

Tso!! Das een gaaf pookje!
nu; 166TS, Giulia 1300Ti '67 met 2.1L

Afbeelding

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8233
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: 75 america

vr aug 05, 2011 22:24

Dat is een heel mooi pookje idd, massaproductie en de verkoop in 8)

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

vr aug 05, 2011 22:42

nou, het geheim van de smid :wink:

Ik heb een ronde as POM doormidden gezagen en daarna de zaagsnedes weer netjes vlak gefreesd.
Daar tussen heb ik een alu plaat gelijmd met lijm die echt niet los komt. (getest onder de pers)
Pook in een CAD pakket ontworpen.
Freesprogramma voor geschreven. Hier worden ook alle letter er in gegraveerd die ik daarna met witte verf heb in gekleurd.
Toen heb ik de boel gepolijst.
Het zwarte is dus niet gespoten maar gepolijste POM (een kunststof)

Er zit ongeveer 5 uur freeswerk in
3 uurtjes tekenen
4 uur programmeer werk
uurtje voorbereiding
uurtje polijsten.

Maar ja. Staat straks wel leuk zo'n pook in mijn 75 :cool:
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
midas
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 527
Lid geworden op: zo aug 21, 2005 19:36
Locatie: Breda
Contacteer: Website

RE: 75 america

za aug 06, 2011 09:39

En die apparatuur staat in je garage?
nu; 166TS, Giulia 1300Ti '67 met 2.1L

Afbeelding

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

za aug 06, 2011 17:46

Bij ons op het werk :)
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
PaulvdH
Full Member
Full Member
Berichten: 488
Lid geworden op: vr jan 14, 2011 19:17
Locatie: Sittard

RE: 75 america

za aug 06, 2011 18:40

Damn, dat is een mooie pook!!! complimenten!!
156 1.8TS - 2004
75 2.0TS - 1989
Gehad: Giulia 1600GT Junior

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

wo aug 10, 2011 21:50

Ben ook maar aan de grotere remmen gegaan. De setup is een 147gta klauw en schijf (305mm diameter 28 dik). De 4 pots klauw gaat wel een verbetering zijn en ook de dikte van de remschijf. Mijn gtv-tje remt namelijk perfect. Behalve als je van hoge snelheid (120+km/u) moet remmen. In het begin gaat het goed maar dat laatste stuk merk je dan toch dat de remmen te heet worden. Grotere/dikkere schijven maakt meer warmte opname nodig voordat temperatuur een rol gaat spelen.

oude setup was een 22 mm dikke schijf en 269mm diameter.

Heb alleen omdat mijn velgen de spaak nog al ver naar binnen hebben staan een dikke spacer nodig van 12 mm per kant. Hoop niet dat de wielen gaan aanlopen. Misschien dat ik nog wat van de velg of klauw kan frezen. Het enige wat mee helpt is dat de banden er nogal getrokken op liggen (zo noem je dat toch als het loopvlak terug naar binnen ligt tov de velgenrand :?: )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kon het toch niet laten om wat aan de veilighied te doen. Als het achteraf nog tegenvalt.. Daar ken ik mezelf te goed voor :(
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4193
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 america

do aug 11, 2011 09:25

Persoonlijk denk ik dat dikkere remmen niet echt nodig zijn op een straatauto...
Ik race met de compressore met de standaard remmen.

Het is wel erg vet, dat dan weer wel. :thumbs:

Gebruikersavatar
Franswa
Member
Member
Berichten: 104
Lid geworden op: za mar 18, 2006 14:36
Locatie: Regio 0485

RE: 75 america

do aug 11, 2011 12:17

Ik rijd nu met een Brembo Junior kit op de 156, ik vind het toch écht een serieuze upgrade van de auto! En deze auto zal toch een paar tandjes harder gaan dan mijn 16v JTD :wink:
156 GTA SW Q2 G3

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4193
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 america

do aug 11, 2011 15:26

Misschien mis ik ook wel iets hoor, wie zal het zeggen :lol:

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

di aug 16, 2011 22:29

iig een berg kilo's tov de v6 :wink:
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: 75 america

wo aug 17, 2011 10:31

Gerben Goet heeft jaren geraced met std voorremmen op zijn V6, en nooit problemen ondervonden met oververhitting.
Als het 1 uurs ARC races met 27gr zon overleeft op een racer, is het meer dan goed genoeg voor een straatauto.
Gewoon National schijven gebruiken, goed vet in je naven, fijne blokken en vers remsap. Is ook mijn setup.

Tenzij je van plan bent een bank te overvallen en een wedstrijdje tegen de politie te gaan doen, of een 1 uurs endurance straatrace ofzo, ik weet natuurlijk niet waar je de auto voor gaat inzetten... :D
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6936
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 america

wo aug 17, 2011 10:50

Maar wat weegt de auto van Gerben? Dit is een straatauto met een hoop extra's, dus reken maar dat het qua gewicht makkelijk over de 1300 kg heen gaat terwijl Gerben zijn auto zomaar eens 200-300 kilo minder weegt. Dat maakt toch wel enig verschil gok ik zo. :?

Bovendien kun je met deze grotere remmen met normale straatremblokken blijven rijden, dat is een stuk betaalbaarder en het remt meteen, niet pas als er hitte in de schijven of blokken aanwezig is. De goede raceremblokken zijn flink aan de prijs en ze veslijten vaak je schijven ook nog eens vrij rap. Met deze grotere schijven, klauwen en blokken kun je gewoon vervangingsspul van de automaterialenzaak gebruiken en zal je toch goed remmen. En natuurlijk ziet het er ook wat beter uit. :wink:

Een raceauto met een straatauto vergelijken gaat niet echt op
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

Re: RE: 75 america

wo aug 17, 2011 11:27

Maar wat weegt de auto van Gerben? Dit is een straatauto met een hoop extra's, dus reken maar dat het qua gewicht makkelijk over de 1300 kg heen gaat terwijl Gerben zijn auto zomaar eens 200-300 kilo minder weegt. Dat maakt toch wel enig verschil gok ik zo. :?
Bovendien kun je met deze grotere remmen met normale straatremblokken blijven rijden, dat is een stuk betaalbaarder en het remt meteen, niet pas als er hitte in de schijven of blokken aanwezig is. De goede raceremblokken zijn flink aan de prijs en ze veslijten vaak je schijven ook nog eens vrij rap. Met deze grotere schijven, klauwen en blokken kun je gewoon vervangingsspul van de automaterialenzaak gebruiken en zal je toch goed remmen. En natuurlijk ziet het er ook wat beter uit. :wink:
Een raceauto met een straatauto vergelijken gaat niet echt op
Raceremblokken zijn meestal erg schijf vriendelijk in mijn ervaring, ze zijn idd duurder dan std spul maar maken een groot verschil.
Vergelijken van een racer met een straatauto gaat idd niet op, omdat je op straat nooit, maar dan ook nooit, een half uur lang VOL gas afwisselt met VOL remmen.
Je bent op het circuit een half uur lang non-stop alle energie die maximaal door de motor kan worden opgewekt en die niet opgaat aan bochtenwerk en overige verliezen, in je remmen aan het stoppen.
Dat is een niveau van belasting die je op straat nooit zal meemaken, tenzij je een bank overvalt.
In mijn optiek, als het werkt op een racer, werkt het ook op een straatauto. Die 200 kilo maximaal aan gewichtsverschil maakt dan echt niet uit omdat je nooit onafgebroken 30 minuten zo rijdt als op het circuit.
Mijn advies, gewoon eerst eens het std spul netjes maken, fijne blokken er in (CL RC5+) en lekker rijden.
SCARB # 4710

Terug naar “Projecten”