Hier ook een reisje...
Al wel weer een tijdje geleden... dus misschien maar eens gaan herhalen... Oktober 2006 met Maatje Tazio N.:
2.850 KM gereden
120 uur weg geweest
14 bergpassen & pasjes "getopt"
9 landen bezocht
en 1 achterband versleten
Uitzicht vanuit de hotelkamer bovenop de Klausenpass in de vroege ochtend:
Heerlijk ruig landschap (Susten Pass):
Reden weg uit Davos de Fluela op om een paar dorpjes verder logies voor de nacht te zoeken toen er een behoorlijke sneeuwbui losbrak en de nacht veel sneller viel dan we ingeschat hadden...
Uit "nood" dus maar in de Hospiz op de top van de Fluela geslapen:
Bron: Wikipedia
Nog niet zo heel veel sneeuw... maar het vooruitzicht om met twee voetjes aan de grond schuifelend nog de 15 km lange afdaling te moeten maken terwijl het maar doorsneeuwde, de nacht rap inviel EN maar afwachten of er nog ergens een hotelletje te vinden was deed ons besluiten toch maar daar te blijven...
Quasi offroaden op de onverharde Albula Pass:
Het eigenlijke doel was uiteraard de Stelvio die we de volgende dag bereikten:
Het vreet alleen wel banden:
We hebben besloten dat we door dit barre ritje nu van onszelf wel de titel "stoere motorgasten" mogen dragen...
Het was ook weer zo'n reisje waar je een boek over kunt schrijven... ga ik lekker niet doen... maar niet voordat ik nog de wens neergepend heb dat ik nog een keer op een Ural Dnepr met zijspan (al dan niet met aangenaam vrouwelijk gezelschap in het bakje) de hele Ukraine wil doorkruisen in de lente... het heet niet voor niets de "boomgaard van Rusland" en schijnt in dat jaargetijde werkelijk schitterend te zijn... gaat er ooit nog wel eens van komen hoop ik...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...