vr dec 02, 2011 10:17
De Bertone met stickers is total loss gereden door een juffrouw die in haar auto zat te sms'en, mij stilstaand voor het rode stoplicht over het hoofd zag en met 50 achter in kwam zetten. Dit nadat ik 2 jaar daarvoor met het ding boven op iemand geklapt ben die op een provinciale weg in een file stond en in een voor mij (tegemoet komende) blinde buitenbocht straatje aan het keren was over een doorgetrokken streep. En dit zijn slechts 2 gevallen met 1 van mijn auto's, waarbij ik de tegenpartijen keurig en geciviliseerd heb bejegend na het gebeuren. Dus begin in godsnaam niet over de agressie die ik op anderen afroep omdat er een sticker op m'n auto zit of m'n uitlaat wat luider is dan die van een Prius. Als dat voor iemand een reden is om af te snijden, onnodig links te blijven rijden of gevaarlijk voorrang te nemen terwijl je het niet hebt dan hoor je toch niet op de weg? Of zie ik dat nu helemaal verkeerd?
Vanochtend A10 west, buiten ring. (MET EEN "SAAIE" 147!!!!). Weg splitst. 2 banen links naar A4, 2 banen rechts naar ring zuid. Ik rij op baan nummer 3 en wil naar rechts invoegen richting ring zuid. Op baan nummer 2 rijden achter elkaar 5 auto's. Baan 1 is LEEEEEG! Geen van de 5 auto's gaat naar rechts om invoegend verkeer ruimte te geven. Verkeer achter me dus remmen ook geen optie. Ik kon niet anders dan hem in godsnaam maar in het grootst mogelijke gat te rammen getoeter en armbewegingen achter me. Ik wel naar baan nummer 1. Daar een tijdje gereden met de rest. En toen maar, rustig en beheerst, 8 (!) auto's rechts ingehaald. Dit alles zonder de daar toegestane 80 kmh te overschrijden.
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07