ma dec 12, 2011 16:29
Ik kreeg gisteravond een sms van Bert308 waarin hij me wees op dit topic.
bij deze mijn verhaal,
R (een goede vriend van mij) kocht deze auto bij een particuliere verkoper in het Limburgse Leeuwen. De verkoper zat midden in een verbouwing en gebruikte de auto als 'vrachtwagen' bij de bouwwerkzaamheden. Volgens mij was de reden van verkoop dat de motor niet meer goed liep en dat de uitlaat lekte...?
Niks terminaals in elk geval.
Toen R de auto kocht was de auto voorzien van een 1.5 tiqv motor (met klepstelplaatjes, 105 pk dus), oliedruk en watertempmeters in dashboard, ti koplampen, tupperware rondom en het meest opvallende, een tiqv interieur. Dashboard, vloermat, deurpanelen, stoelen en neerklapbare achterbank (met houtbekleding aan achtekant!) met zwart-rode ti bekleding. Wij waren zeer verbaasd over deze uitvoering, bij ons weten bestond dit niet. Het zag er wel allemaal goed uit, alles klopte, interieur, exterieur en motor. Als het niet origineel was had iemand met oog voor detail zich wel veel moeite gedaan om dit te bouwen.
Het 'servicio stradale" op de achterste zijruitjeswas een verwijzing naar ons toemalig vrienden/alfaliefhebbersrclubje met een clubloods in Swalmen, genaamd 'Stradale'
Door R is de auto verlaagd en voorzien van lm velgen. Ook is de 1.5 motor na terminale motorschade vervangen door een 1.3 met enkele carb. Niet uit originaliteitsmotieven, maar omdat die er nu eenmaal lag...
De auto heeft midden jaren 90 nog aan diverse circuitdagen op Baarlo en ook op Zandvoort meegedaan, alsmede aan verschillende ritten.
De foto is genomen naast het teonmalige bedrijfspand van R en R kennende weet ik zeker dat alle nog bruikbare onderdelen er vanaf gehaald zijn, zeker de typische gia-onderdelen. Het staat me bij dat R later nog een project gia gehad heeft, maar deze is ook weer als project verkocht. (oud type, bruinachtige kleur?)
Om dit verhaaltje compleet te maken ben nog even wat oude foto's gaan doorspitten;
het jiuiste kenteken is; GN-93-BX
Foto's zijn beschikbaar, weet alleen niet hoe ze hier te posten?
Kwam ook nog een foto tegen van een andere gia met dezelfde uiterlijke kenmerken; ti-lampen, tupperware en zonnedak.? kenteken HL -57-NK
Ook hiervan is foto beschikbaar.