Momenteel rij ik nu zo'n drie jaar met veel plezier een twee liter 156. Dit is mijn eerste en (helaas) enige auto. Het was van het begin al zeker dat het een alfa moest worden. "There can be only one".
Altijd aan het dromen over wat de volgende alfa moet worden of nog een alfa erbij. Toch moet ik helaas ook realistisch blijven en naar mijn eigen situatie kijken.
Momenteel ben ik aan het kijken wat de mogelijkheden zijn voor het bezit van een GTV6. Vanwege deze oriëntatie post ik dit bericht met een vraag.
De vraag aan u allen is wat u denkt over het gebruik van een GTV6 als dagelijkse alfa. Het is voor mij geen optie om een tweede auto te nemen omdat ik in het centrum van de stad woon. De huur van een garagebox/plek voor de tweede alfa (dus de GTV6) zou naast de huur van de parkeerplek voor mijn huidige auto te veel in de papieren lopen.
Nu begrijp ik dat een gtv6 uit de jaren tachtig wat anders is dan de 156 uit de jaren negentig qua gevoeligheid voor weer en wind (roest). Ook snap ik dat het begint met de aanschaf van een goede 'harde' versie en daar heb ik dan ook wel wat meer geld voor over. Maar ik kan hem dus niet in de garage parkeren en ik zal hem dan dus ook in de winter gebruiken (10.000 tot 15.000 km per jaar). Wel zal er een mogelijk zijn om de auto overdekt te parkeren(halfopen parkeergarage, wel overdekt). Misschien zal u ook zeggen dat het verstandiger is om de GTV2000 te nemen.
Ik hoop dus dat u mij kan informeren over deze kwestie. Een GTV6 als dagelijkse alfa.
Met vriendelijke groeten,
Remi