Addis Abeba Ethiopië is eigenlijk goed en fout. Toelichting hierop, is dat het goede antwoord Asmara Eritrea is, echter Eritrea is/ was voorheen enkele decennia een provincie van Ethiopië.(In 1950 besloten de Verenigde Naties dat Eritrea deel van een federatie met Ethiopië zou worden) Sinds 1991 is het land onafhankelijk en in 1993 erkend als onafhankelijk land. Echter de Italianen hadden ongeveer zo'n 125 jaar geleden Ethiopië en dus ook Eritrea gekoloniseerd.Addis Abeba, Ethiopië?Leuk topic, en ik heb mogelijk wel een aardige aanvulling. Betreft een AR service punt welke niet meer actief is voor ons geliefde merk, maar welke wel een interessante historische lading heeft.
Van de Alfa Romeo fabriek in Asmara weet ik niet de exacte historie maar dacht dat het in de vorige eeuw met name productie faciliteit voor Alfa Romeo bussen was. Er zijn vast wel forum leden die hier meer over weten.
Btw ik ben enkele maander treug in Addis Abeba geweest en qua Alfa Romeo niets gespot, wel veel Fiat 128 en zelf een stevig gemodificeerde Fiat 600 met name gehoord ipv gezien. Want het apparaat maakte geweldig veel lawaai terwijl het door het drukke stads verkeer scheurde..