Gebruikersavatar
Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 671
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:10
Locatie: Maarheeze
Contacteer: Website

Re: RE: TwinAir in de MiTo? 2-cilinder 900cc SGE motor

zo apr 22, 2012 22:10

In leven houden is dit niet echt. Of ze moeten mee gaan doen in het WTC < 1000cc en daar hoge ogen in scoren.

Als je in dit segment een auto wil kopen ga je als liefhebber toch voor een 2 cilinder Fiatje 500? Dat is leuk en kan je op emotionele gronden nog verantwoorden ook. Maar een Alfa, kom op, die wil je over 10 jaar ook niet hebben. Waar zijn de suds 1.2? de Alfetta's 1600? De 90 1.8, de 155 1.7? die worden verschrot en de 'top' motoren vinden hun weg naar de liefhebbers.

Gewoon negeren dit nieuws en hopen dat Alfa of heel snel uit haar lijden verlost wordt of weer eens echte auto's op de weg gaat zetten. Ondertussen ga ik er toch maar sterk over nadenken om nog een keer verse dorpels onder de Berlina te knutselen.........
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: TwinAir in de MiTo? 2-cilinder 900cc SGE motor

zo apr 22, 2012 22:17

een paar jaar geleden las ik nog verhalen ove tri-turbo technieken en exotische motoren, de 2 cilinder valt daat niet onder maar heeft zeker wel iets speciaals... (maar of dat in een mito moet liggen :? misschien met een pktje van 120 is het wel wat)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6739
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

Re: RE: TwinAir in de MiTo? 2-cilinder 900cc SGE motor

zo apr 22, 2012 22:21

In leven houden is dit niet echt. Of ze moeten mee gaan doen in het WTC < 1000cc en daar hoge ogen in scoren.

Als je in dit segment een auto wil kopen ga je als liefhebber toch voor een 2 cilinder Fiatje 500? Dat is leuk en kan je op emotionele gronden nog verantwoorden ook. Maar een Alfa, kom op, die wil je over 10 jaar ook niet hebben. Waar zijn de suds 1.2? de Alfetta's 1600? De 90 1.8, de 155 1.7? die worden verschrot en de 'top' motoren vinden hun weg naar de liefhebbers.

Gewoon negeren dit nieuws en hopen dat Alfa of heel snel uit haar lijden verlost wordt of weer eens echte auto's op de weg gaat zetten. Ondertussen ga ik er toch maar sterk over nadenken om nog een keer verse dorpels onder de Berlina te knutselen.........
Je vergeet de 33 1.3(s) en laat die nou net nog eens verdraaid lekker rijden.
Sterker nog, volgens mij is het óf de QV, óf de 1.3s waar je nu nog zo'n beetje uit kan kiezen áls er wat te koop staat.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12111
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: TwinAir in de MiTo? 2-cilinder 900cc SGE motor

do jun 14, 2012 12:17

Sceptici kunnen nu zelf gaan ervaren hoe de TwinAir presteert.

De prijzen zijn bekend:
Alfa Romeo heeft de prijs van de Alfa Romeo MiTo Twinair bekendgemaakt. De 0,9 liter kleine tweecilinder turbomotor is er vanaf € 17.050,-. Voor dat geld krijg je de MiTo Progression. Als Distinctive-uitvoering kost hij je minimaal € 17.950.

Helemaal nieuw is de TwinAir motor niet. In verschillende modellen van Fiat en Lancia was deze motor al leverbaar. De motor in de MiTo levert 85 pk en is gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak. Met deze motor gaat de MiTo van 0-100 km/h in 12,7 seconden en heeft hij een topsnelheid van 172 km/h.

Belangrijker zijn echter het verbruik en de uitstoot. Het opgegeven gemiddelde verbruik bedraagt 4,2 l/100 km, de CO2-uitstoot blijft steken op 98 gram per kilometer. Dit betekent dat de MiTo TwinAir ook na 1 juli in de 14% bijtellingscatagorie valt.
En het is nu mogelijk een proefrit aan te vragen.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: TwinAir in de MiTo? 2-cilinder 900cc SGE motor

do jun 14, 2012 12:53

Het is natuurlijk mooi dat hij zo zuinig is, maar 12,7 en 172, dat zijn toch geen cijfers voor een moderne Alfa? :?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
wim V8
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 574
Lid geworden op: di jun 09, 2009 22:31

RE: TwinAir in de MiTo? 2-cilinder 900cc SGE motor

do jun 14, 2012 13:07

Gehad:Montreal '74. 90-BU-21.Die vertoeft nu in Dubai, roest nooit meer!

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12111
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: TwinAir in de MiTo? 2-cilinder 900cc SGE motor

do jun 14, 2012 14:10

Het is natuurlijk mooi dat hij zo zuinig is, maar 12,7 en 172, dat zijn toch geen cijfers voor een moderne Alfa? :?
Hangt af van wat je interpretatie van 'modern' is. Kijk naar de eisen van de huidige markt.

Gebruikersavatar
gaucho
Member
Member
Berichten: 116
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 21:25
Locatie: Helmond

RE: TwinAir in de MiTo? 2-cilinder 900cc SGE motor

za jun 16, 2012 11:09

'97 GTV 3.0 24v LPi

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: TwinAir in de MiTo? 2-cilinder 900cc SGE motor

za jun 16, 2012 13:02

Het is natuurlijk mooi dat hij zo zuinig is, maar 12,7 en 172, dat zijn toch geen cijfers voor een moderne Alfa? :?
Hangt af van wat je interpretatie van 'modern' is. Kijk naar de eisen van de huidige markt.
De nadruk lag in mijn opmerking meer op Alfa dan op modern. In het artikel onder de link van Gaucho komt precies naar voren wat ik bedoel:
"...moeten we toegeven dat de MiTo TwinAir voor heel veel rijplezier zorgt en dus zelfs best een beetje sportief genoemd mag worden."
Aan de ene kant begrijp ik best dat Alfa ook in het zuinige segment mee moet doen, maar een Alfa die "zelfs best een beetje sportief" is? Ik weet het niet. Maar goed, je kunt er pas echt wat over zeggen als je erin hebt gereden natuurlijk.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Terence Q4
Member
Member
Berichten: 105
Lid geworden op: ma aug 08, 2005 19:27

RE: TwinAir in de MiTo? 2-cilinder 900cc SGE motor

ma jul 09, 2012 00:44

ik heb de mito twinair laatst gereden , was een introductiedag voor alfa romeo dealers van mito twinair ( deze staat nu tevens als demo bij onze dealer , munsterhuis hengelo)

Mijn mening:
Aan het geluid heel erg wennen , aangezien de zuigers gelijk lopen klinkt 6000rpm bij deze motor hetzelfde als 3000rpm bij wat men gewent is.
Motor draait een stuk rustiger en stabieler dan de fiat 500/panda of lancia ypsilon .
Nu alleen NOG de 85pk versie te bestellen.

Tot de 120 prima prestaties! Beter als een ongeblazen multi air 4cil 1,4 !
Echter op de snelweg zijn absoluut geen wonderen te verwachten , dan kom je gewoonweg cc"s te kort.

Verder leuke auto om in de stad o.i.d mee te rijden. En hij stuurt gewoon messcherp zoals je van een alfa verwacht , zeker in vergelijking met de concurentie !

Maargoed , voordat je erover oordeelt zal ik toch eerst eens ermee gaan rijden , deze inieminie motortje zal doen verbazen.
Verbruik heb ik niet op gelet !
Gr terence
-Giulietta 2.0 "82.
-159 Sw

500o
Newbie
Newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: zo jul 01, 2012 20:17

RE: TwinAir in de MiTo? 2-cilinder 900cc SGE motor

ma jul 09, 2012 19:30

Ik rijd zelf de 500 blackjack twinair, zelfde motor, 85peekaas:)
Vlot auto'tje, maar als je een zuinige auto zoekt dan is deze dat allerminst. Ik rijd met moeite 1:14/1:15. Meestal zo rond 1:12 omdat je het turbo'tje toch graag aanspreekt als je door de stad scheurt.
Maar wel hele gave techniek en een vlot gevoel geeft de auto zeker, zit zelf ook op het 500 forum, daar zijn al bezig geweest met een custom exhaust voor de 2 cilinder. Maar dit bleek niet zo'n succes, dus gewoon lekker origineel laten. Prima roffeltje!

Gewoon proefrijden dat ding, kan geen kwaad! Als de 105pk versie er is ga ik die ook eens proberen :)
Fiat 500 TA Blackjack '11
Alfa Spider IV '92

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12111
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: TwinAir in de MiTo? 2-cilinder 900cc SGE motor

do jan 10, 2013 13:36

In de Fiat 500 komt een TwinAir blokje met 105 pk beschikbaar. Binnenkort ook in de MiTo?

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: TwinAir in de MiTo? 2-cilinder 900cc SGE motor

do jan 10, 2013 18:46

Tja een tweecilnder is een toppertje voor n de 500. In de Mito was het leuk geweest als ie idd ook erg zuinig zou zijn. Bij de tijd is het wel, maar of je het wil??? Een driecilinder met 130 pk misschien????
Ga binnenkort toch eens op onderzoek uit. Blijf een Mito toch wel een geinig ding vinden.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

RE: TwinAir in de MiTo? 2-cilinder 900cc SGE motor

wo jan 16, 2013 08:30

Zijn er op het net ergens testen of reviews te vinden van de 79 pk Mito? Ben eigenlijk wel benieuwd wat men van zo'n torretje vind!

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Gebruikersavatar
gaucho
Member
Member
Berichten: 116
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 21:25
Locatie: Helmond

RE: TwinAir in de MiTo? 2-cilinder 900cc SGE motor

wo jan 16, 2013 18:17

Hier staan een paar reviews: http://www.testauto.nl/category/alfa-romeo/
'97 GTV 3.0 24v LPi

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”