Waar kan men tegenwoordig nog een originele RayBan Wayfarer kopen, die op mijn foto was een echte gekocht bij de Kijkshop voor tegen de 200 gulden maar helaas verloren gegaan en ik dacht dat ik onlangs een originele via Ebay verworven had met boekjes en doekjes maar de lak sprong er vanaf na een paar maanden, en enfin, die ben ik ook alweer kwijtgeraakt in het gedrang. Ik wil weer een echte ook al kost ie 2 tanks benzine (oei, 20x met de fiets naar het werk)
De "oude" Wayfarer is gewoon nog te koop. Zelfs de Foldable Wayfarer is weer in productie genomen.
Ik heb nog een oude uit de tijd dat "Bausch & Lomb" nog eigenaar was. Daarna is het overgenomen door Luxottica (zelfde fabrikant als Persol, echter wel andere fabriek). Zij hebben alle oude mallen bewaard, en zo wordt de Wayfarer opnieuw gemaakt zoals vroeger.
De meeste opticiens kopen alleen niet de oude wayfarer in omdat deze behoorlijk geïnclineerd is. Ik heb mijn broertje nog zo'n oude zwarte (uit de B&L tijd) met spiegelglazen cadeau gegeven omdat 'ie mij te klein is.
Ik heb nog zo'n oude Persol, welke een beetje op de wayfarer lijkt. Imo een stuk mooier en origineler: