bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: YouTube

RE: wrappen?

vr mei 11, 2012 00:27

De lokale growshop eigenaar heeft zijn zwarte 6 serie cabrio nu gewrapt in mat zilvergrijs. Het gaat, ziet niet slecht uit. Maar de ondergrond was natuurlijk nog strak en het zal professioneel aangebracht zijn.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Rainier155
Guru
Guru

Re: RE: wrappen?

vr mei 11, 2012 00:30

Weet niet waar jij laat spuiten, maar wrappen kost je rond de 1500, spuiten gaat je voor dat geld niet lukken.
Prijzen van wrappen voor mijn 155, kosten vanaf 1500 a 1700 ex btw, dus incl zit je al richting de 2000 euro.
Voor dat geld kun je hem ook wel laten spuiten dacht ik zo, prijsverschil tussen beide is iniedergeval dermate laag dat ik altijd voor spuiten zou gaan, want wrappen van een "oude" laklaag schiet niet op, dan mag je alsnog gaan spuiten als ie er ooit af gaat en de oude lak meeneemt. :)
Kortom wrappen is leuk als je een nieuwe auto hebt zonder lakschades of een oud barrel waar het toch niet uitmaakt dat de lak evt gesloopt wordt.

ps: Ook nog een algemeen punt: "Carwrap gaat ongeveer 2-4 jaar mee".
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

B-lex
Guru
Guru

vr mei 11, 2012 00:57

Het kan ook heel strak worden, ook al doe je het voor het eerst..
Kijk maar eens naar deze meneer!

Afbeelding

Klik

Succes iig!
Alfa 75TS
Audi RS4 Avant
Lada Niva

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: wrappen?

vr mei 11, 2012 11:06

Hey Jurian,

Dat is idd de eerste stap... Heb al een paint resoration kit van Meguiar's aangeschaft.
Maar als je dan begint zie je overal wat minpuntjes (zoals bvb wat oppervlakkige roest in de dakgootjes.)

Ik zat toevallig in Duitsland in de taxi en daar doen ze dat dus om de lak te beschermen en na een paar jaar dat geel eraf te trekken en een normaal gekleurde auto te kunnen verkopen.
Daarom begon ik ook aan deze optie te denken... Toen ik informeerde naar de prijzen van het vinyl viel dat erg mee en vandaar deze post.
Mijn ervaring is dat je met een auto poetsen al erg ver kunt komen, mits je er de tijd voor neemt en het goeie spul hebt. Die oppervlakkige roets die je beschrijft kan erg meevallen. Meestal is een klein plekje bgeonnen met roesten en "vlekt" dat uit over de lak.

Wat ik meestal doe is (na natuurlijk uitgebreid wassen) eerst de liggende delen (dak, kofferbak, motorkap enz) en het front met kleien met Meguiars clay kit en vervolgens met begin ik met de Meguiars drie stappen systeem. Eerst een of enkele keren (afhankelijk van hoe tevreden je bent met het resultaat) polijsten met Paint Cleaner, vervolgens met Deep Crystal Polish en als laatst de auto in de was zetten (ik gebruik dan spul van Cartech, want dat kan ik lekker via t werk krijgen ;-) )
Voor het polijsten heb ik een polijstmachine bij de Kijkshop van Ferm aangeschaft. Maakt wat meer herrie dan duurdere exemplaren, maar deze was dan ook maar ongeveer 50 eu en ik heb m aangesdchaft omdat meerdere mensen hier goede ervaringen mee hadden. De polijstschijven die erbij zitten heb ik wel vervangen voor exemplaren die ik gewoon bij de automaterialenzaak vandaan heb gehaald (moet je wel even een ander adaptertje hebben op je poetstol.

En dan is het weer bandjes en andere kunstof delen in de vinyl zetten, chroom zoals de bumpers speigels, uitlaat enz. reinig ik meestal met glaswol of gewoon Commandant 5. Kosten zijn een stuk minder, minder gedoe en je kan het vaker doen.

Misschien een beetje voorbarige informatie allemaal... maar beter mee verlegen dan om verlegen ;-)
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

notton155
Advanced Member
Advanced Member

vr mei 11, 2012 22:21

Ik vraag me af of Ali B. ook kan wrappen?
Nu GT3.2-156SW1.8 -75 Epoca
Gehad:
Alfetta GT Alfetta GTV Alfetta 1.6 Alfetta 2.0 GTV2000(bert) 33 1.3 Giulietta 1.6 Giulia 1.3 Spider 2000 155 1.7 33SW1.5

Terug naar “Het Forum Café”