Zou het niet interessant zijn om het bedrijf door te starten?
De naam is er, de locatie, het klantenbestand....
Ik heb begrepen dat een deel van het personeel al weg is naar andere bedrijven. Hetzelfde geldt vast ook voor een deel van de klanten, de voorraad, apparatuur enzovoorts.Je zult vrij hard je best moeten doen om het na "zoveel tijd" weer te gaan doorstarten. Zoiets werkt over het algemeen het best als je dat gelijk doet en niet al meer dan een week gaat wachten. Dat betekent niet dat het nu niet meer kan, maar wel dat je er harder aan zult moeten trekken en dat de kans van slagen minder groot is. Je zult de bedrijfsvoering ook moeten aanpassen vergeleken bij het "oude" concept, anders ga je net zo hard weer onderuit. Wat ga je daar mee doen, ook Fiat en Lancia verkopen? Of GM spul? Gaan de bestaande klanten dat trekken? Het is nog best een puzzel en ik kan me goed voorstellen dat ze over doorstarten na hebben gedacht en hebben besloten om dat niet te doen.Zou het niet interessant zijn om het bedrijf door te starten?
De naam is er, de locatie, het klantenbestand....
Als de concurrentie slecht zou zijn wel. Weet uit persoonlijke ervaring dat dat niet zo is ( let op ik zeg niet dat maasland niet ok was).Die klanten zijn wel terug te halen...
Als de concurrentie slecht zou zijn wel. Weet uit persoonlijke ervaring dat dat niet zo is ( let op ik zeg niet dat maasland niet ok was).Die klanten zijn wel terug te halen...
pb.Leuk, blijf heel dicht in de buurt en prijzen zijn zeker concurrerend en uiteraard flink lager dan bij de dealer.
Zoals ik "vroeger" klanten die om een kortingspercentage vroegen altijd meteen het gewenste percentage gaf om vervolgens de onderhandeling aan te gaan over het bedrag waar dit percentage op van toepassing zou gaan zijn... geldt dat hier ook... 75% afschrijven is niet erg... het ligt aan "van welk bedrag"...Als je niet meteen doorstart, kun je 75 procent van de goodwill afschrijven.