tja, maar de 16v's zijn ook niet vrij van problemen. Bij goedkope weten ze de distri vervanging nooit, wat je gelijk een leuke klap geld gaat kosten (helemaal met de nokkenasversteller)...
Mede daarom kocht ik destijds een 8v 155. Wil niet stuk
Beter lezen, geloof niet dit zijn budget isBij twijfel niet kiezen!
145 QV voor dagelijks gebruik, 75 Turbo evo voor de hobbie en je geeft je vriendin een 33 1.7 QV voor haar verjaardag!
Beter lezen, geloof niet dit zijn budget isBij twijfel niet kiezen!
145 QV voor dagelijks gebruik, 75 Turbo evo voor de hobbie en je geeft je vriendin een 33 1.7 QV voor haar verjaardag!
Mijn persoonlijke mening, voor de 145 de 1.6 16v nemen hele fijne motor, voelt vlot aan, auto's zijn meestal niet afgetrapt (waar je wel een grote kans bij hebt met een QV) en erg economisch te rijden.
33 de 1.4 of 1.5 véél goedkoper dan de QV's in aanschaf en rijden. Je kan later altijd nog sneller gaan rijden. Begin rustig. Plus dat een auto verzekering die 0 - 100 onder de 10sec auto's meestal niet leuk vind (ik kon toen d'r tijd bijv een Peugeot 309 GTI-16v niet verzekeren omdat een 7sec auto was).
Bij de 75 is een 1.8 een goede beginners auto, als je de achterwiel aandrijving onder de vingers krijgt, kan je naar een TS kijken. Daarmee kan je op klaverblaadjes mensen in een BMW laten zien hoe ze moeten auto rijden.
Goed autorijden gaat deels ook over grenzen kennen. In een tragere auto vindt je die veel eerder en veiliger.(ik ben met een stuk minder pk's begonnen maar heb er heel veel van geleerd)
Haha, ik ben met een 2cv begonnen. Misschien is het hier vloeken in de kerk maar ik vind het autorijden pur sang.Goed autorijden gaat deels ook over grenzen kennen. In een tragere auto vindt je die veel eerder en veiliger.(ik ben met een stuk minder pk's begonnen maar heb er heel veel van geleerd)
Ik ben 100% met James May eens dat een kleine, tragere auto niet persé saai hoeft te zijn.
Mijn R5je heb ik e-norm veel lol in gehad. In mn rust-zei-met-hem SW moest je gevaarlijk hoge snelheden opzoeken voordat je op datzelfde sensatie niveau zat.
Alleen is het natuurlijk niet stoer, een trage bak
Haha, ik ben met een 2cv begonnen. Misschien is het hier vloeken in de kerk maar ik vind het autorijden pur sang.[/quote]knip
Op droog wegdek ook, bij lastwissel. Vreemde ervaring was dat bij de 145 de kont deed zo een stap opzij.. De 75 is een fantastiche auto maar net als mijn Alfetta145 minste lol bij het rijden?
De 75 vond ik als beginneling onvoorspelbaar, door de RWD is een onbewaakt ogenblik direct een afstraffing.
De 33 is een heerlijke, goed communicerende en vooral ook sportieve auto (en nog een flink praktisch met een riante kofferbak).
De 145 is echt wel een lekker gooi en smijt autootje, zonder dat je het snel te bont maakt, op nat wegdek kan echter ook de kont nog wel eens listig worden.
Als ik nu zou moeten kiezen voor een eerste auto, zou ik echt wel voor de 145 gaan.