Alonso kan zich niet beklagen over een beetje meeval
, Massa daarentegen krijgt alle zonden van Israel over zich
Nu voor de start begreep ik niet waarom zowel Alonso als Massa op de softs vertrokken en niet op de mediums maar als je ziet hoe ze in de aanvangsronden konden aanvallen misschien toch terecht .
Massa nam de juiste beslissing om vroeger naar Mediums te wisselen ; zo kwam hij voor Hulkenberg waar hij tot 2x net niet voorbij raakte maar tijdens de pitstop werd de schade achteraan vastgesteld die bij de start opgelopen werd en hogere bandenslijtage meebracht .
Dan nogmaals pech bij de Pacecar : wachten achter Alonso voor bandenwissel en ipv plaatsen te winnen weer achterop voor Koba weliswaar die ook tijd verloor (die zat eerst nog voor Alonso) .
die hem dan ramde . Ik vond trouwens dat Koba ook bij Senna in de fout ging en de Drive-through voor Senna was helemaal onterecht .
Vettel en Grosjean zouden hetzelfde probleem gehad hebben : overhitte alternator van achter de SafetyCar : 't is ook dezelfde unit van Renault die ze gemeen hebben .
Vettel had zeker gewonnen zonder dit probleem en als we eerlijk zijn zou Grosjean op't laatst Alonso wel teruggepakt hebben dankzij de bandenvriendelijkere Lotus (Kimi heeft ze opgebrand achter Hamilton) . Hamilton had de volgende winnaar geweest ware't niet dat ze z'n Pitstop hopeloos verknoeid hebben bij McLaren en die zo van 3 naar 6 afgezakt is .
Ook Maldonado heeft tijd verloren met 'n verknalde Pitstop ... 2 gefrustreerden in duel dat geeft brokken, maar Maldonado was hier duidelijk in de fout en ook niet slim : hij had gewoon beter een betere exit met DRS gebruikt om Hamilton makkelijk te passeren .
En dan de Lucky ones (je moet er wel zijn natuurlijk) met Alonso op kop : bij de start werd Button klemgereden en die kon enkel maar vrije doorgang verlenen aan zo'n 5 wagens . Vervolgens was het verweer van di Resta veel minder fel dan Hulkenberg omdat die een 1 stop strategie op't oog had (en ook deed) .
de Pacecar en geslaagde pitstop bezorgden Alonso weer een paar plaatsen winst en vooral Hamilton had hij anders niet zonder slag of stoot voorbijgeraakt . Inhaalpoging op Grosjean was top, maar dat er geen schade bij kwam verraste Alonso nog het meest . En uitvallen van Vettel en later de bedreiging Grosjean was uiteraard een dubbele meevaller .
Als je dan ziet dat alle titelconcurrenten meer dan tegenslag hebben en Alonso nu een buffer heeft in de titelstrijd mag je niet zeggen dat het niet meezat ...
Andere die het geluk meeheeft is toch wel Schumi geweest, mede door de goede taktische keuze om op mediums te starten terwijl hij in qualif weer achterbleef op Nico . Voor z'n neus vielen ze als vliegen en degenen die hij inhaalde zaten door hun bandenstrategie volledig door hun banden heen . Webber zal ook nooit gedacht hebben na de rampqualif met nukkige DRS dat hij nog 4e kon worden
Nu die 8e winnaar komt er nog ; Grosjean, Senna (op Spa ! ), Schumi(op Monza) en Massa(als die eens geluk heeft en er 'n paar tussen hem en Alonso zitten, anders mag'm 'n Hockenheimke doen) zorgen misschien wel voor 10 verschillende winnaars dit jaar ! Kimi kan ook maar dan moet Grosjean uitvallen ... en Perez als de Sauber nog eens scoort met bandenmanagement .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .
Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .