Beste mensen,
begin maart gaan we een paar daagjes naar Oostenrijk. Ik wil graag met de 33 gaan alleen weet ik niet of dat nu zo verstandig is. Er zijn volgens mij namelijk een aantal dingen die moeten gebeuren, hebben jullie nog tips?
Als ik over een drempel of door een gat(je) in de weg rij hoor ik steevast een klonk geluid links en soms ook rechtsvoor. Ik heb geen idee wat het is maar het klinkt of er iets los zit. Omdat ik dit geluid ook wel eens hoor bij parkeren met flinke stuuruitslag dacht ik al aan de veerpootlagers maar deze 33 heeft nieuwe type veerpoten... kan het dan ook??? Verder heb ik ook bij de olievuldop wat viezigheid zitten, van die witte smerige vette troep. Wat kan dit inhouden of is dit een kwestie van schoonmaken en olie verversen?? En als we dan toch bij olie verversen komen... Welke olie is het meest geschikt voor een 33. Ik gebruikte voorheen meestal Agip sint 2000 10W 40 maar die is potdomme stervensduur. Is er goedkopere olie die ook goed is en moet ik wat betreft wintersport nog dunnere olie gebruiken (5W 40 bijv.)?? Mijn laatste vraag is over de banden. Er zitten momenteel goede pirellie drago's onder maar bij lage temperaturen wordt deze band knetterhard en in sneeuw is er helemaal niet mee te rijden. Ik ben nog nooit op wintersport geweest maar is het dan toch aan te raden om een goedkoop setje winterbanden ergens op de kop te tikken of is dit niet nodig??
Ik hoop dat jullie me deze vragen kunnen beantwoorden!!!
Groeten Ruud