Nou, zo gezegd zo gedaan! (sorry voor de lap tekst

)
Vandaag met een ervaren klusser (HF

) de trommels bekeken, die gleden eraf als warme broodjes zondag morgen erin! Geen spoorvorming in de trommel, dus ik was goed gemutst! Het oorspronkelijke zelfstelmechanisme miste links achter...dus schrok ik aardig, maar er bleek een alternatief systeem te zitten ter hoogte van de drukstang voor de handrem. Echter, bij het nieuwe zelfstelmechanisme waren stukjes afgebroken....niks zelfstellen dus....
De brezan maar overgeslagen en naar Tuynder getoerd, en moest helaas een hele nieuwe remset kopen voor links en rechts...E51,-...en dat vanwege een metalen stukje ter grootte van 2mm2, maar ja safety first he...
Verder:
Het uiteinde van de gekromde veer die onder in de remdrukbegrenzer zou moeten zitten, zit dat niet, en ik krijg hem er met geen mogelijkheid in. (@lfa @lgra had er ooit een tekening van in een topic, maar kan dat nu niet meer vinden.

) Voor zover ik weet eindigt dat uitiende tegen een zuigertje dat de remdruk bepaalt als functie van het voertuiggewicht. Als die veer niet meer doorbuigt, dan denkt de begrenzer toch dat mijn voertuig heel licht is en geeft hij weinig remkracht toch?
Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt?
Ciao, (en misschien ontmoet ik iemand van hier wel op het SS? ) misschien tot dan?
Groet,
Steven