wirno
Junior Member
Junior Member
Berichten: 66
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:22

RE: Zuigerbussen

do aug 23, 2012 14:06

http://www.youtube.com/watch?v=3NWzODqhSbw

Alleen het einde bekijken!!

Gebruikersavatar
PG
Full Member
Full Member
Berichten: 343
Lid geworden op: vr sep 04, 2009 22:05
Locatie: Nieuwegein

RE: Zuigerbussen

vr aug 24, 2012 17:16

Leuke video, hij heeft wel meer van dit soort filmpjes zie ik net.

Moet je nog rekening houden met het feit dat de bussen al tegen elkaar aan liggen?
Maw, blijft er in de standaard setup wel genoeg ruimte voor de epoxy om zijn werk te doen of zul je deze deels moeten bewerken?

Overigens maak ik me nog wel zorgen over het temperatuurbereik van dit spul.
Nu: 1984 Spider 2.0, 2004 166 3.2V6, 2005 1.8 GT en 75 TS Racer
Gehad: 33 imola, 33 16v, 75 1.8, 145 1.6ts, 146 2.0td, 147 1.9jtd, 156 SW 2.4jtd, 159 1.8mpi

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6936
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Zuigerbussen

vr aug 24, 2012 18:57

•DP 490 : Verwerkbare tijd 2uur en uitharding tot handvast in ca. 4 uur, Tevens een hogere temperatuursbestendigheid tot +120°C
:wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
PG
Full Member
Full Member
Berichten: 343
Lid geworden op: vr sep 04, 2009 22:05
Locatie: Nieuwegein

RE: Zuigerbussen

vr aug 24, 2012 18:58

Ja inderdaad, maar is dat genoeg? Geen idee hoe heet het tussen, en onderin, de bussen kan worden
Nu: 1984 Spider 2.0, 2004 166 3.2V6, 2005 1.8 GT en 75 TS Racer
Gehad: 33 imola, 33 16v, 75 1.8, 145 1.6ts, 146 2.0td, 147 1.9jtd, 156 SW 2.4jtd, 159 1.8mpi

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6936
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Zuigerbussen

vr aug 24, 2012 19:02

Daar zit je koelvloeistof omheen en dat zou dus niet heel veel heter worden als de koelvloeistof. De echte hitte zit in de cilinderkop immers omdat daar de verbranding plaatsvindt.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
PG
Full Member
Full Member
Berichten: 343
Lid geworden op: vr sep 04, 2009 22:05
Locatie: Nieuwegein

RE: Zuigerbussen

vr aug 24, 2012 19:09

Dat dan weer wel inderdaad...
:oops:
Nu: 1984 Spider 2.0, 2004 166 3.2V6, 2005 1.8 GT en 75 TS Racer
Gehad: 33 imola, 33 16v, 75 1.8, 145 1.6ts, 146 2.0td, 147 1.9jtd, 156 SW 2.4jtd, 159 1.8mpi

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4193
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Zuigerbussen

vr aug 24, 2012 21:52

Mooi spul, tijd genoeg om de boel dicht te bouwen voordat het uitgehard is!

wirno
Junior Member
Junior Member
Berichten: 66
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:22

Re: RE: Zuigerbussen

ma aug 27, 2012 13:00



Moet je nog rekening houden met het feit dat de bussen al tegen elkaar aan liggen?
Maw, blijft er in de standaard setup wel genoeg ruimte voor de epoxy om zijn werk te doen of zul je deze deels moeten bewerken?
Nee, de bussen liggen orgineel niet tegen elkaar. Hartafstand Bussen is 93mm. De platte kanten van de bussen zijn +/- 92.6

Mvgr Arno

Gebruikersavatar
PG
Full Member
Full Member
Berichten: 343
Lid geworden op: vr sep 04, 2009 22:05
Locatie: Nieuwegein

RE: Zuigerbussen

do nov 29, 2012 00:10

DP490 is binnen, blok is schoon en de bussen liggen klaar.

Nu nog de vraag: zal ik de bussen onderin (zeg maar de skirts) volledig verlijmen of alleen ter hoogte en ter vervanging van de afdichtring in de 2K lijm zetten?

Ik had al min of meer besloten om de bussen onderling te verlijmen tot een soort monosleeve...maar dan zonder de alu koelribben ;-)
Nu: 1984 Spider 2.0, 2004 166 3.2V6, 2005 1.8 GT en 75 TS Racer
Gehad: 33 imola, 33 16v, 75 1.8, 145 1.6ts, 146 2.0td, 147 1.9jtd, 156 SW 2.4jtd, 159 1.8mpi

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: Z-Limburg, 161 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

RE: Zuigerbussen

do nov 29, 2012 07:25

ps oud topic oprakelen.... alu bussen - alu monoliner is dan de volgende stap: check http://www.formulagt.de/tuningteile.php?typ=14
Liner Aluminium

Liner coated aluminium. this identic system is used atamerican NASCAR racecars and is prduces exclusively for us for Alfa Romeo engines. - less heat in combustionchamber - less weight - less clearance possible - less friction - more secur when overheating available for 1600 in 78,8mm and for 2000 in 84,6mm
Afbeelding
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
PG
Full Member
Full Member
Berichten: 343
Lid geworden op: vr sep 04, 2009 22:05
Locatie: Nieuwegein

RE: Zuigerbussen

vr nov 30, 2012 09:59

Als ik dat soort geld had dan was mijn blok vorig jaar al klaar geweest :lol:
Nu: 1984 Spider 2.0, 2004 166 3.2V6, 2005 1.8 GT en 75 TS Racer
Gehad: 33 imola, 33 16v, 75 1.8, 145 1.6ts, 146 2.0td, 147 1.9jtd, 156 SW 2.4jtd, 159 1.8mpi

Terug naar “Algemene Technische vragen”