Na lange tijd maar weer eens een update, en gelijk een hele grote! De 75 rijdt weer...Wat is er allemaal gebeurd?
In augustus 2011 is het blok naar het revisiebedrijf gegaan en toen is het blok goed aangepakt...
Klepseals,
Kop is gevlakt,
Kleppen zijn geslepen,
Klepzittingen bewerkt
Cilinderbussen gehoond
Hoofdlagerset
Zuigerverenset
Drijfstanglagerset
Blok is gereinigd
Daarna begon het opbouwen! Hierbij is geen risico genomen qua onderdelen, oftewel,nieuwe distributieriemen,spanner, koppakkingen, klepdekselpakkingen, waterpomp, bougies, kachelslangen, benzineslangen, uitlaatrubbers, slangenklemmen etc...
Helaas was er een probleem met de draadboom, de isolatie was vergaan. Ook liepen er wat slangen heel dicht langs het uitlaatspruitstuk...Nieuwe draden en stuurpomp hoger gemonteerd..

Inlaatgedeelte is heel netjes gelast

Hiervoor is de luchtinlaat van een Twin Spark gebruikt.

Alle werkzaamheden zijn weer door Alberic van G.R. Autotechniek gedaan behalve revisie van het onderblok. Dit heeft hij uitbesteedt.Ben erg blij en tevreden over het resultaat...
Het rijden is......bijzonder en eigenlijk niet te vergelijken met de 3.0, Veel meer koppel, meer vermogen, geweldig geluid

Over anderhalve week is ze te bewonderen op de Nordschleife.
Nu dus eerst twee maanden rijden en dan ga ik in de winter de body aanpakken. Roest verwijderen, verstevigen en weer helemaal rosso 130 spuiten...