Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

electrisch raam 75

vr sep 02, 2005 13:19

Bij mij 75 trilt het motortje als ik het raam omhoog doe, tijdens het trillen komt het raam niet meer omhoog, met een beetje hulp lukt het wel.

Wat is dit, is het motortje versleten ?

Ik heb de bekleding er al afgehaald maar er is weinig ruimte en zicht op e.e.a. , heeft iemand mischien een tekening van het geheel ?
156

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: electrisch raam 75

vr sep 02, 2005 19:52

Mijn passagiersraam van de Alfetta doet min of meer hetzelfde. Halverwege blijft hij zelfs hangen en moet ik hem meehelpen omhoog te gaan. Dus tips zijn welkom.
Ik heb alles al schoongemaakt, ingevet, geWD40igd, vertroeteld, gevloekt maar niets hielp tot nu toe. :evil:

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: electrisch raam 75

vr sep 02, 2005 20:01

Mijn passagiersraam van de Alfetta doet min of meer hetzelfde. Halverwege blijft hij zelfs hangen en moet ik hem meehelpen omhoog te gaan. Dus tips zijn welkom.
Ik heb alles al schoongemaakt, ingevet, geWD40igd, vertroeteld, gevloekt maar niets hielp tot nu toe. :evil:
ratelt het motortje ook ?
156

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

vr sep 02, 2005 20:02

ik denk dat vervangen van het motortje het eenvoudigste is
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr sep 02, 2005 20:26

ratelt het motortje ook ?
Ja. OOk aan het einde, als het raam al dicht zit. Dus toch het motortje? Ik heb nogwel een deur staan. Dan maar es vervangen. Verder blijft er niks meer over.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr sep 02, 2005 20:49

Tja, misschien krijgen de motortjes niet genoeg stroom, meet de draden eens door, controleer de massa. Als je tenminste het mechanisme al helemaal gecheckt hebt, want godskolere, wat gaat dat spul ooit zwaar. Ik zal eens in mijn oneindige kist met grut duiken voor ruilmotortjes, eventueel...

Succes!

Yuri
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

lex thissen

za sep 03, 2005 01:04

Heren.......

WD 40 is wel een toverwoord geworden...... :shock:

Wees een beetje voorzichtig met dit spul, gebruik voor lagers, kettingen, kabels, tandwielen ed gewoon ordinair 'wagensmeer' m.a.w vet zoals SKF vet, Molykote of andere goeie merken :wink: .

WD 40 is meer voor het ontroesten en gangbaar maken van draad ed.

Succes Lex..

1750GTV
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

za sep 03, 2005 08:54

Siliconespray deed bij mijn 75-bestuurderskantraam wonderen...

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 15, 2005 16:23

@ Jasparon. Heb je het probleem al gevonden? Ik weet wel wat het probleem bij mijn auto is. Het motortje is goed. Die heb ik vanmiddag verwisseld maar het blijkt dat de storing in het gedeelte achter de motor zit. Daar loopt de kabel doorheen. Die wordt aangedreven via een rubber die in verbinding staat met het motortje. Achter dat rubber loopt waarschijnlijk een katrol die te zwaar gaat. Dat heb ik nog niet uit elkaar gehaald maar je voelt dat het te zwaar gaat. Het kan zijn dat er vet inzit wat te hard geworden is. Ik heb er WD 40 in gespoten maar het helpt niet veel. De boel zal dus uit elkaar moeten. :evil:

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

do sep 15, 2005 18:37

@ Jasparon. Heb je het probleem al gevonden? Ik weet wel wat het probleem bij mijn auto is. Het motortje is goed. Die heb ik vanmiddag verwisseld maar het blijkt dat de storing in het gedeelte achter de motor zit. Daar loopt de kabel doorheen. Die wordt aangedreven via een rubber die in verbinding staat met het motortje. Achter dat rubber loopt waarschijnlijk een katrol die te zwaar gaat. Dat heb ik nog niet uit elkaar gehaald maar je voelt dat het te zwaar gaat. Het kan zijn dat er vet inzit wat te hard geworden is. Ik heb er WD 40 in gespoten maar het helpt niet veel. De boel zal dus uit elkaar moeten. :evil:
helaas nog geen tijd gehad....goede tip !
156

Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

vr sep 16, 2005 08:42

Dat aandrijfrubbertje wil ook wel eens inscheuren. Dan draait het motortje wel maar wil je raam niet meer omhoog doordat het asje doordraait in die rubber.

Go sjek it uit.
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

vr sep 16, 2005 13:01

Ik heb e.e.a. losgehaald en bekeken. Dat rubbertje is bij mij ook waarschijnlijk de boosdoener. Vreemde is dat hij op een bepaald punt begint dienst te weigeren. Het raam een klein stukje open en dicht is geen probleem. Als hij weigert en ik trek het raam iets omhoog (daar zit speling in.....hoort dat zo ?) aan de bovenzijde van het raam dan gaat het weer perfect. Lijkt wel of iets over een dood punt heen moet.

Kun je de motor en het achterste gedeelte makkelijk verwijderen ? Het raam hoeft er toch niet uit neem ik aan ?

Het lijkt me i.e.g. een vervelende klus :evil:
156

Maxtor
Guru
Guru

vr sep 16, 2005 13:23

Is volgens mij redelijk dezelfde klus als bij de 33. Is wel een klus waar je geduld voor moet hebben en voorzichtig moet omspringen met het raam (oppassen dat je geen krassen maakt). Ik deed bij het 33 hetvolgende, het raam loshalen van het mechanisme en vervolgens in de raamrubbers duwen (dus dat het raam dichtzit en blijft hangen in deze rubbers. Dan het motortje en de begeleidingrails uit de deur halen en het nieuwe monteren. Vervolgens het raam weer laten zakken en monteren. Heb laatst dit moeten doen bij een Panda wat echt een veel klotere klus is dan bij een Alfa.

Edit: Heb het laatst ook bij de 75 van mn broer gedaan geloof ik.... Raam zat daar vast met een blok hout, heb toen het nieuwe raammotortje gemonteerd en toen bleek het probleem in de bedrading te zitten maar dat terzijde. Weet niet meer hoe ik dat gedaan heb, heeft niet veel indruk op me achtergelaten dus anders zou ik nu wel zeggen dat het een k*t klus zou zijn.
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr sep 16, 2005 19:27

Ik heb e.e.a. losgehaald en bekeken. Dat rubbertje is bij mij ook waarschijnlijk de boosdoener. Vreemde is dat hij op een bepaald punt begint dienst te weigeren. Het raam een klein stukje open en dicht is geen probleem. Als hij weigert en ik trek het raam iets omhoog (daar zit speling in.....hoort dat zo ?) aan de bovenzijde van het raam dan gaat het weer perfect. Lijkt wel of iets over een dood punt heen moet.

Kun je de motor en het achterste gedeelte makkelijk verwijderen ? Het raam hoeft er toch niet uit neem ik aan ?

Het lijkt me i.e.g. een vervelende klus :evil:
De mijne doet exact hetzelfde. Ook ergens op driekwart dicht hapert hij. Daarna gaat hij weer verder. Vooral bij het omhoog doen. De motor is simpel te vervangen. 2 m6 boutjes. Maar dat is niet het probleem. Het zit in dat achterste gedeelte, daar waar dat ronde rubber in zit. Daar zit waarschijnlijk een katrol in. Dat moet los. Dan moet het hele raammechanisme eruit volgens mij. Het is idd een vervelende klus. :evil:
Eerst maar eens zin maken.

Maxtor
Guru
Guru

vr sep 16, 2005 19:58

Je kan die raammotortjes toch ook niet los vervangen?? Die zitten toch met kabels vast aan de slede voor het raam en dat loopt door de begeleiding dingen heen toch?
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Terug naar “Algemene Technische vragen”