Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

Re: RE: Het "grote" Schumacher topic

do okt 04, 2012 21:31

Wat staan hier toch veel stuurlui..... :shock:
Dat gaat in deze niet op. Niemand zegt hier toch dat hij het beter zou doen dan Schumacher ? Iedereen geeft z'n mening over z'n prestaties de laatste jaren .
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Het "grote" Schumacher topic

do okt 04, 2012 21:40

Lijkt meer op iemand die verbaasd z'n mening geeft over het feit dat anderen hun mening geven...

Ook dát is een forum eigen... :wink:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: Het "grote" Schumacher topic

do okt 04, 2012 22:13

... met iets anders dan die perfectie kan ie gewoon niks...
wat een onzin, denkend aan Barcelona 1996 waar hij met een zeer matige Ferrari iedereen, maar dan ook echt iedereen eens echt rijles gaf in de regen!
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 725
Lid geworden op: zo feb 27, 2011 17:23
Contacteer: Website

RE: Het "grote" Schumacher topic

do okt 04, 2012 22:32

Uhhhh das 16 jaar geleden! :roll:
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8903
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Het "grote" Schumacher topic

do okt 04, 2012 22:35


Ik denk dat het grote schumacher probleem domweg is dat ie prima kan presteren op het moment dat de omstandigheden perfect op hem afgesteld zijn... zoals in de Ferrari-jaren... met iets anders dan die perfectie kan ie gewoon niks
Op het risico af dat ik een Schumacher-adept lijk: is het juist niet een extra verdienste als je een heel team, en dan nog niet het minste, jarenlang zo naar je hand kunt zetten dat het niets anders doet dan de voor jou perfecte auto bouwen? Waarmee jij dan, op jouw beurt, het ene na het andere kampioenschap binnenbrengt?

De tijd dat een autocoureur nog een echte held kon zijn die in een epische worsteling een weerbarstige of zelfs schier ontembare machine op de baan wist te houden ligt achter ons, juist omdat de auto's en de techniek zo veel verder zijn ontwikkeld. Als de coureur niet een halve engineer is, zal hij heden ten dage niet snel wereldkampioen meer worden. Laat staan 7 keer... Het is alleen wel zo dat je daarmee niet heel snel de harten van het publiek steelt, want engineers zijn in de regel niet de meest sprankelende, heldhaftige figuren. Het zijn de zouteloze accountants van de techniek, en wie hangt er nou een poster boven zijn bed van een accountant...? :lol:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Het "grote" Schumacher topic

do okt 04, 2012 22:51

... met iets anders dan die perfectie kan ie gewoon niks...
wat een onzin, denkend aan Barcelona 1996 waar hij met een zeer matige Ferrari iedereen, maar dan ook echt iedereen eens echt rijles gaf in de regen!
Er zijn elke dag honderden mensen die anderen rijles geven in de regen... :lol: :lol:

Ik denk dat het grote schumacher probleem domweg is dat ie prima kan presteren op het moment dat de omstandigheden perfect op hem afgesteld zijn... zoals in de Ferrari-jaren... met iets anders dan die perfectie kan ie gewoon niks
Op het risico af dat ik een Schumacher-adept lijk: is het juist niet een extra verdienste als je een heel team, en dan nog niet het minste, jarenlang zo naar je hand kunt zetten dat het niets anders doet dan de voor jou perfecte auto bouwen? Waarmee jij dan, op jouw beurt, het ene na het andere kampioenschap binnenbrengt?

De tijd dat een autocoureur nog een echte held kon zijn die in een epische worsteling een weerbarstige of zelfs schier ontembare machine op de baan wist te houden ligt achter ons, juist omdat de auto's en de techniek zo veel verder zijn ontwikkeld. Als de coureur niet een halve engineer is, zal hij heden ten dage niet snel wereldkampioen meer worden. Laat staan 7 keer... Het is alleen wel zo dat je daarmee niet heel snel de harten van het publiek steelt, want engineers zijn in de regel niet de meest sprankelende, heldhaftige figuren. Het zijn de zouteloze accountants van de techniek, en wie hangt er nou een poster boven zijn bed van een accountant...? :lol:
Ik denk dat je het groter moet zien... ik denk niet dat schumacher het klaarspeelde om ferrari naar z'n hand te zetten maar dat ferrari bereid was om rondom de spil van een zeer goed coureur (want dat was ie natuurlijk wel...) een team op te zetten met maar 1 doel... winnen... en zo veel mogelijk... daar hadden ze die ene coureur voor nodig die schumacher gedwee bereid was te zijn....

Wiens verdienste is dat dan?

ik denk dat het echt een illusie is om te denken dat schumacher Ferrari naar z'n hand zette... hoe zeer ik Luca di M. ook een Graaf Griezelsteyn eerst klas vind... hij is wel een briljant strateeg... die de juiste pionnetjes (Todt, Brawn, Schumacher) ten koste van veel geld op de juiste plaats zette en de doelstellingen bereikte die hij voor ogen had... maar meer dan een pionnetje was schumacher (of Todt of Brawn) niet... feit blijft dat schumacher (zeer zichtbaar tegen wil en dank) het meeste voor het voetlicht moest treden maakt hem niet automatisch tot de daadwerklijke held in het verhaaltje.

De wrangste bijsmaak in dat verhaaltje blijft voor mij dat schumacher gevoelsmatig meer plaatsen gewonnen heeft door de door Brawn briljant geplande pitstops dan met daadwerkelijk fair & square (!) voorbij steken van tegenstanders.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 725
Lid geworden op: zo feb 27, 2011 17:23
Contacteer: Website

RE: Het "grote" Schumacher topic

do okt 04, 2012 22:59

Nou Zaag, het moet niet gekker worden, ik ben het een heel eind met je eens! :mrgreen:
Ik wil niet zeggen dat Schumacher geen goed coureur is geweest.(voor zijn rentree had hij best kwaliteiten)
Maar in zijn periode was de Ferrari ook veruit de betrouwbaarste auto van het veld, hoe vaak viel hij uit met technische malheur?
Er is 1 naam die ik veel te weinig tegenkom in de succestory van Ferrari in de Schumacher periode.
Volgens de kenners is 1 van de grootste spillen in het Ferrari/Schumacher succes een landgenoot van ons:
Kees van de Grint!!!
Kees was het Bridgestone Motorsport mannetje die heel maar dan ook heel veel voor Ferrari gedaan heeft.
De Bridgestones werden als een maatschoen voor de Ferrari ontwikkeld en daaruit hebben ze zeer veel voordeel kunnen halen destijds!
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Het "grote" Schumacher topic

do okt 04, 2012 23:07

Nou Zaag, het moet niet gekker worden, ik ben het een heel eind met je eens! :mrgreen:
Ophouden nu... :twisted:

Kees & vrouw (ben even haar naam kwijt) zijn hartstochtelijke Le Mans fans en Le Mans poster verzamelaars.... en laat er hier nou zo af en toe wel eens zo'n postertje door m'n vingers gaan...

Wie kent de BBB uit de gouden Bridgestone tijd en vlak daar voor?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8903
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Het "grote" Schumacher topic

do okt 04, 2012 23:16

... dus de ontegenzeggenlijk mislukte comeback van Schumacher is eigenlijk een collectief falen van Mercedes Grand Prix? :mrgreen:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 725
Lid geworden op: zo feb 27, 2011 17:23
Contacteer: Website

RE: Het "grote" Schumacher topic

do okt 04, 2012 23:25

Jazeker, .................deels!
Maar Schummi bleek niet meer te zijn als veldvulling, hij heeft niet meer gebracht als een andere rijder uit het veld zou hebben gekund. (denk ik)
Eerlijk gezegd denk ik dat bv. Alonso duidelijk meer gebracht zou kunnen hebben.....(puur en alleen mijn eigen mening) :wink:
maargoed die is de 40 ook nog niet gepasseerd!
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Het "grote" Schumacher topic

do okt 04, 2012 23:31

... dus de ontegenzeggenlijk mislukte comeback van Schumacher is eigenlijk een collectief falen van Mercedes Grand Prix? :mrgreen:
Iets met schumacher houdt u bij uw leest... mercedes heeft de racerij al zo veel ellende gebracht... bewijzen ze nu de racerij eindelijk een dienst... 8)

Herinnert u zich deze nog... nog.... nog.... de benzjes, and the benzjes only, gingen vliegen op Le Mans... dus EISTEN de benz bonzen dat de "Mulsanne hump" afgegraven zou worden om herhaling te voorkomen... om, nadat die afgegraven was en het circuit een deel van charme daarmee verloren had, nooit meer op te komen dagen op Le Mans... maar er staat me nog iets bij van benz & Le Mans... het blijven gewoon rare gasten die iets niet snappen....

Nah... flauw... ik denk domweg de verkeerde pionnetjes op de verkeerde plek op het verkeerde moment....

It's one big game of chess.... and some people play it better than others...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Het "grote" Schumacher topic

vr okt 05, 2012 09:06

Kwam deze net tegen op vleesbroek... vond hem eigenlijk wel leuk... :wink:

Afbeelding
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: Het "grote" Schumacher topic

vr okt 05, 2012 09:54

Wat staan hier toch veel stuurlui..... :shock:
Dat gaat in deze niet op. Niemand zegt hier toch dat hij het beter zou doen dan Schumacher ? Iedereen geeft z'n mening over z'n prestaties de laatste jaren .
dat gaat hier wel op, velen weten te vertellen hoe het allemaal beter zou moeten. Wat er verkeerd ging en wat iemand wel/niet zou kunnen.
Daar tegenover staat dat heel weinig mensen (op een hand te tellen) weten wat er in het mercedes team precies gebeurde. Je kijkt wel naar het team maar nooit in het team.
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Het "grote" Schumacher topic

vr okt 05, 2012 12:01

Pot... ketel... da's de mening poneren dat meningen niet geponeerd mogen worden...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: Het "grote" Schumacher topic

vr okt 05, 2012 12:09

je kan ook overal op zagen, dat is hetzelfde verhaal.
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Terug naar “Het Forum Café”