Destijds misschien met een 3 compact? Al is het dan 3 tegen 5 deuren.Een 146 vergelijken met een 3-serie van bmw....![]()
Zijn dat dan concurrenten van elkaar?
Destijds misschien met een 3 compact? Al is het dan 3 tegen 5 deuren.Een 146 vergelijken met een 3-serie van bmw....![]()
Zijn dat dan concurrenten van elkaar?
BMW E46 heeft ook last van roest, net als de 5 serie (E39). En de Mercedes C en E klasse ook. En o ja de GL klasse trouwens ook.Ook de 147 is geen concurrent van de BMW... En de 156 ook niet... De 146 was niet waar ik op doelde per se als concurrent van de BMW, had ik duidelijk in moeten zijn![]()
Voorbeeld: Mijn broer heeft een BMW 330 uit 2001 en had tot vorige week een 156 SW uit 2005. De BMW zit gewoon veel degelijker in elkaar dan de Alfa. De Alfa is vorig jaar afgekeurd op rotterij. Is een nieuwe bodemplaat onder gekomen. En dit is geen uitzondering helaas... Auto staat altijd onder een carport en is Duitse import met weinig km's en sinds 2007 in ieder geval zeer goed verzorgd.
Greetz,
Bas
Hoe kun je in deze tijd in godsnaam het merk Alfa Romeo blijven promoten. Wat komt er uit de fabrieken rollen? Een dure Punto (MIto) en een Giulietta (met een G ipv Q). Best een leuke auto. De Giulia; wanneer komt die ook al weer? De 4C; weer zo'n duur project die niet in massa gekocht gaat worden. De Spider? Ook al weer uit gesteld... Oh wat ziet de toekomst er toch mooi uit...
Ik vind die Mito en Quilietta anders wel leuke en onderscheidende auto's die ik beide verkies boven andere in hun segment. Maar ja ik heet geen Alfagek dus wie ben ik......
Ik dacht ook altijd merkentrouw te moeten blijven aan Alfa Romeo, maar de 146 JTD kon wel eens de laatste zijn als dagelijks vervoer. Het is best een goede en fijne auto, maar vergelijk het eens met een (daar is ie weer) BMW van dezelfde leeftijd. Is duurder, maar ook zeker terecht. Het is gewoon kwaliteit! Hoef je geen nieuwe bodemplaat onder te lassen omdat het verrot is. Als je wat kunststof kapjes weg haalt, breekt het niet gelijk af... Dat soort dingen. En dan rijdt zo'n BMW ook gewoon erg goed! Een BMW 116 moet je vergelijken met een Giulietta bijv. Dan merk je het verschil echt wel. Ik blijf de Alfa's wel mooi vinden, maar technisch heeft het totaal geen eigen identiteit meer. Jammer maar helaas.
De Alfa 146 is nou niet echt Alfa's hoogtepunt te noemen. En ik heb de Quilietta met de nieuwe BMW 1 serie vergeleken. En ik verkies de Alfa. Waarom; omdat de BMW er niet uitziet, de optie prijzen Duits gebruikelijk soms belachelijk zijn, de kwaliteit van het interieur niet voldoet aan mijn Premium verwachtingen en ook niet de prijs rechtvaardigen. Tevens vond ik de rijervaring niet heel bijzonder, het leek een beetje op de Golf VI, met dat verschil dat de 1 serie net iets beter communiceerde.
Het komt gewoon niet meer goed met Alfa Romeo; niet onder FIAT en ook onder VW zal het lastig zijn. Maar daar zijn ze wel vasthoudender om iets te laten slagen.
Ach ja. Een Opel motor in een Alfa is te verdedigen omdat GM geen eigenaar is geweest van AR.![]()
Ook aan jou geef ik het advies; goed lezen, context, nuance, etc. Succes.
En die "waardeloze" Opel motor levert hetzelfde vermogen als de Busso 2.5 V6, zij het dan met een verbruik dat zo'n 20 a 25% lager ligt
En gelukkig heb ik de 33 nog. Hier kan ik altijd nog plezier aan beleven!
Ook al zo'n hoogtepunt...........
Alfa Romeo zal idd altijd blijven voortleven; in de harten van de liefhebbers![]()
Greetz,
Bas
Wat ik dan weer grappig vind is dat iemand dat zegt die zichzelf graag verplaats in een lichtgewicht door Alfaholics opgevoerde Alfa Romeo GT Junior, met die naar ik vermoed, ook zo rond de 200pk levert..........
Grappig een M5 niet sportief vinden omdat hij zwaar is terwijl de sterkste Alfa 200pk levert!![]()
)
Laat maar ? Ik zeg kuck kuch.......Delona Laat maar deze discussie komen we niet uit....
Goed weekend!
Eerst in de donor-Opel rijden... dan lukt het wel.Hoe kan iemand nu met droge ogen beweren dat hij kan genieten van een Alfa 159 met 2.2 Opel motor erin??? Een auto die overigens ook veel te zwaar is.....
Mooie website design AlfaNordHoe kan iemand nu met droge ogen beweren dat hij kan genieten van een Alfa 159 met 2.2 Opel motor erin??? Een auto die overigens ook veel te zwaar is.....
Amen...Delona Laat maar deze discussie komen we niet uit....
Goed weekend!
Is er trouwens wel een discusie Meneer Erwingta........... (dat is retorische vraag)Delona Laat maar deze discussie komen we niet uit....
Goed weekend!
Mwoch met 2.4jtdm 20v is ie anders best te pruimen hoor...Hoe kan iemand nu met droge ogen beweren dat hij kan genieten van een Alfa 159 met 2.2 Opel motor erin??? Een auto die overigens ook veel te zwaar is.....
Maar dan is 'ie nog zwaarderMwoch met 2.4jtdm 20v is ie anders best te pruimen hoor...Hoe kan iemand nu met droge ogen beweren dat hij kan genieten van een Alfa 159 met 2.2 Opel motor erin??? Een auto die overigens ook veel te zwaar is.....![]()
Grtz,fRank