ma okt 22, 2012 10:51
Na het hele seizoen te hebben gebouwd aan de auto, was het dan zover!
Ik kon eindelijk meedoen met de nieuwe 75 compressor aan de laatste race van het jaar!
De wekker ging om 5:30 en ik werd met enorm veel hoofdpijn wakker, dat was een slechte start…
Met veel pijn en moeite naar het circuit gegaan, ingeschreven (bedankt voor de koffie Huub), gekeurd en even rustig gaan zitten.
Het was de vrije training nog nat en de auto stond op slicks, hmm, tricky…
Toch even een paar rondes rustig gereden en naar wat later bleek nog de 5e tijd neergezet in die drie rondjes. Tussendoor wat asperienes en wat dingen gecheckt, om vervolgens met het idee van rustig aan beginnen de baan op gegaan voor de kwalificatie. Het was droger aan het worden en de auto voelde perfect. Ik hoefde niet te pushen om snel te gaan, wat een bak vertrouwen gaf de wagen terug! Ik had alleen veel last van onderstuur, de voorwielen hebben nog maar 2 graden camber. Dat moet voor de volgende keer anders, maar dat is zo gebeurd.
Eenmaal van de baan gekomen bleek dat ik de derde tijd had gereden… dat had ik niet verwacht.
Starten van de tweede rij… geweldig!! Dus voor de race nog wat dingen gecheckt, olie, benzine, dat soort dingen. Zag er goed uit, dus vroeg naar de startopstelling, hoofdpijn was wat minder gelukkig.
Na een tijdje wachten mochten we de baan op! Goed opwarmen, opstellen, wachten op het rode licht, lamp uit en weg! Nouja weg, veel wielspin… verdorie, gas los en gas er weer op, geen beste start, maar ik dook gelijk naar rechts om de derde plaats te behouden. Dat lukte mooi en ik kon in het begin aardig aanhaken bij de twee voor mij. Ik merkte na een paar ronden dat mijn auto rookte bij bochten naar rechts en een paar ronden later begon hij te stotteren, ik schakelde bij Tarzan mis en Lars kon mij voorbij rijden. Dus het spanningsniveau zat op 120 bij mij en ik moest de pits in rijden een ronde voor het einde.
Eenmaal bij mijn plek aangekomen alles gecontroleerd, maar we konden niets vinden. Behalve dan de oliepeilstok die eruit was gekomen… Hmm, zal toch niet? Toch maar even een jerrycan benzine gehaald en erin gedaan… Ja hoor, benzine op… Nou, tweede race laatste starten dan, dacht ik. Dat viel mee, ik was alsnog als 12e geëindigd de eerste race.
Start van de tweede race ging gelukkig wel goed en ik kon al snel naar voren komen!
Na een paar ronden lag ik 3e, dus dat ging als de bliksem! Helaas kreeg ik enorm last van onderstuur, waardoor ik mijn plek niet goed kon verdedigen en Serge met de auto van Lars er voorbij ging. Uiteindelijk nog 4e gefinisht, waar ik enorm blij mee ben. Net als mijn nieuwe snelste tijd van 2:04.502!
Het was een topdag, Jan Willem bedankt voor de ondersteuning!!!