Passen en meten, deze kreeg ik als preview doorgestuurd. Er moet nog een verloopje komen na de LMM en waarschijnlijk wordt het luchtfilterhuis iets omhoog gehaald.
Was niet helemaal naar wens, na wat anapassingen is het als volgt geworden. Het kan allemaal nog net voor het koelvloeistofreservoir langs. Zeg het niet vaak over mijn eigen spullen, maar dit keer wel:
Nou dat nog niet, de inlaat van de BMC naar de voorbumper moet nog netjes gedaan worden. Oja, en de grote beurt waarvoor de wagen eigenlijk bij Gerben staat
Daarna wordt de mapping aangepast / uitgezocht en zullen we weten wat het werkelijk oplevert aan rijgenot.
Maak je gebruik van de standaard LMM ? of ga je met de rollenbank sessie nog experimenteren ?
Ik las op Alfaowner.com dat de standaard LMM v/d 3.0/3.2 te weinig "bereik" heeft om optimaal gebruik te maken v/d extra lucht dat geleverd wordt. Ze hebben wel een grotere geprobeerd van een C63 AMG maar ook dat functioneerde niet helemaal.
De doorlaatdiameter van het traject wordt naar achteren toe steeds groter. De beperkende factor is vooralsnog inderdaad de luchtmassameter, die kun je niet zomaar vervangen door een met een grotere diameter / dan wel de sensor behouden en overzetten in een dikkere buis. De leverancier heeft hiermee geëxperimenteerd maar in die setup niet voor elkaar gekregen om een effectieve mapping te laten ontwikkelen. Dat sluit dan aardig aan bij wat jij op AlfaOwner hebt gelezen. Maar vandaar dat we het op deze manier doen. Als er ooit een betere oplossing komt, ben ik daar zeer nieuwsgierig naar.
Op de rollenbank wil Paul wel uitzoeken wat het beste resultaat oplevert. Daar heb ik geen verstand van en daar vertrouw ik hem en Gerben in.