schilder

koppakking vervangen

ma sep 05, 2005 22:32

Hallo allemaal

Ik heb een probleem met mijn 155 1.7 uit 95
Ik ben begonnen met het vervangen van de koppakking maar krijg de kop niet los.
Ik heb alle moeren en bouten losgemaakt!? 10 onder het kleppendeksel en 2 van onder vandaan naast de d ketting.
Heeft iemand hier ervaring mee??

Bij voorbaat dank! Job

Constantijn

RE: koppakking vervangen

ma sep 05, 2005 22:37

Een cilinderkop wil vaak nogal eens "kleven"... Heb zelf geen ervaring met jouw type motor, maar als je zeker weet dat alles los zit, kun je voorzichtig met een houten hamer oid de kop loskloppen.

schilder

ma sep 05, 2005 22:43

Bedankt voor je reactie. das ook een beetje het probleem ik weet niet 100% zeker of alles los zit ik heb er al behoorlijk kracht opgezet!

Constantijn

ma sep 05, 2005 22:49

Als ik het zo even na ga, heb ik het idee dat je alles wel los hebt. (de 10 grote kopmoeren, en de 2 kleine aan de distributiezijde) Indien het blok niet afwijkt van de normale "Nord" blokken, zou hij los moeten zijn. Nogmaals: ik heb geen ervaring met jouw type motor, maar heb wel de ervaring dat de koppen in het algemeen zeer goed "kleven".
.

kroehlur

di sep 06, 2005 08:42

idd kunnen ze t*ring vast zitten, maar met een beetje kloppen met een houten/rubber hamer of door een stuk hout te gebruiken als hefboom komen ze wel los. Alstie dan los is kan het ook een klus zijn om het ding helemaal van de blok te krijgen omdat de kop best zwaar is en je niet bepaald de beste optil positie heb (pas op je rug!). Als de kop los is en hij een stuk naar boven kan, kan je een stuk hout tussen schuiven en dan nog eens optillen na een slok koffie en een peuk.

Suc6.

schilder

di sep 06, 2005 09:16

Die koffie met peuk klinkt goed!
Ok dat zon ding vast kan zitten maar dit is niet normaal man ik heb zelfs de wagen opgekrikt blok hout tussen kop en grong gezet en voorzichtig laten zakken nou het hele blok komt omhoog!!!

kroehlur

di sep 06, 2005 10:29

Nee, klinkt niet normaal.

Ga nog een keer na of je alles echt los heb. Ik ken de 155 niet dus kan je ook geen raad geven v.w.b. dieeeneboutdieiedereenvergeetendiezichachtereenofanderdingschuild.

aso69
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

di sep 06, 2005 11:19

ben niet bekend met 155 maar zit er geen "koppeling" tussen je inlaatspruitstuk en onderblok zoals oude nord met carb/luchtinlaat ondersteuning naar motorsteun?

patje1100
Guru
Guru

di sep 06, 2005 13:25

ja

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

di sep 06, 2005 14:29

Daar zou de kop dan op scharnieren, maar niet moervast zitten toch ?

patje1100
Guru
Guru

di sep 06, 2005 16:24

Hmm. je zou die plastic in laat doos onder grote spanning zetten maar als die pakking zeer hardnekkig kleeft en hij zit aan de achterkant ook nog eens vast aan die steun, dan gaat het niet werken.

Schilder@ Als je zeker weet dat je alles los hebt probeer dan eens een scherp plamuurmes tussen je onderblok en kop te steken. En dan op diverse plaatsen. Jij met jouw beroep moet dat in je standaard uitrusting hebben :wink:

Roberth

Re: RE: koppakking vervangen

di sep 06, 2005 20:33

Als je zeker weet dat alles los zit.
Dan kan je met een olie pomp de boel los maken een bougie aanpassen zodat er een koppeling van een olie slang aan kan.
Het beste gaat met een hydraulische pers ,slang los op de bougie aan koppelen .
En persen pas wel op ,als er wel nog iets vast zit druk je alles stuk. :evil:
Je nokkenassen ligen er al uit neem ik aan.dan staan de kleppen dicht.
Je kan het beste de buitenste cilinder pakken.
Zo is het mij zelf ook al een keer gelukt oke' je moet wel de spullen hebben of er aan zien komen.
Maar let op !!! met olie druk gaat er iets los dus met de hand de pomp bedienen zodat je aanvoelt of het goet gaat.
Gerbruik dit wel als laatste red middel !!

Groetjes Robert :wink:

jdejager

di sep 06, 2005 22:37

Zou toch gewoon met wat kloppen los moeten kunnen komen?
Hebben het ook wel eens gehad bij de golf (sorry) van een vriend van mij. Een aantal keren flink laten schrikken d.m.v. een kunstof hamer en toen was ie wel los. Zo extreem als bij jou zou je zeggen dat er nog iets vastzit.

Gr.

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

di sep 06, 2005 22:51

Of een trekkertje maken van een oude bougie...

duke
Advanced Member
Advanced Member

di sep 06, 2005 23:15

Of gewoon even starten zonder cilinderkopbouten. Schiet wel los dan ! :lol:
(tis maar om te lachen, dus niet doen hè :wink: )
Alfa Romeo: It sounds like a million dollars, and looks like ten million

Terug naar “Algemene Technische vragen”