En dat is misschien meer nog dan wat ook waarover ik me zorgen maak. Hoe moet iemand die serieus Chryslers hier verkoopt met een Lancia badge - ik krijg er rillingen van over mijn rug - ooit ons merk gaan redden?
Denk dat daarin een deel van het "probleem" schuilt... want wie zegt dat het zijn missie is om "Alfa te redden"?
Dat zouden de meeste liefhebbers misschien wel graag willen... maar laten we eens eerlijk zijn... wie heeft er hier nou daadwerkelijk Fiat Aandelen?
Wie zegt dat "Alfa redden" een voor de aandeelhouders verstandige keuze is?
De meeste "liefhebbers" zijn niet eens bereid hun eigen Alfa te redden (gezien het dramatisch afnemend aantal Alfa's in het verkeer) dus laat staan het hele merk...
Het is natuurlijk altijd leuk om over andermans poeplap te willen beschikken... maar als iedereen die het "anders" zou willen nou eens begint met gewoon Fiat aandelen te kopen en gaat stemmen op de aandeelhoudersvergadering... dan is het nog wat... maar "niet nieuwe-Alfa-koper" zijn en geen aandelen hebben en toch willen beslissen "hoe het moet"... tsja...
Als Alfa een regelrechte moneymaker zou zijn binnen het Fiat portfolio... heb ik zo'n vaag vermoeden dat het echt wel in leven gehouden zou worden... als het alleen maar een zorgenkindje is dat bakken geld kost... wat mot je er dan mee? Daar kun je echt je arbeiters niet van betalen... die kunnen echt geen brood kopen van "ja maar dit merk moet voortbestaan vinden wij als liefhebbers"... vreemd genoeg willen die arbeiders toch gewoon knaken... net zoals de toeleveranciers etc.
En wat kan het nou werkelijk bommen als
nu de stekker uit Alfa gaat? Gaat er echt wat aan verloren?
Ligt er werkelijk iemand elke nacht weer wakker omdat de Giulia niet meer in productie is? Of de 75? Of de 156? Of de noem maar op?
Daar kunnen de MiTo en Giulietta ook wel bij hoor... en dan is er ipv een productenpalet van slechts 2 modellen... een productenpalet van 0 modellen... Soit...
De omgebadgede Lancia / Chryslers worden hier nu met de nek aangekeken... maar zonder die actie ware er ws helemaal geen Lancia's... beter? Misschien wel... maar dan ook afscheid nemen van Alfa...
Gewoon spuitje geven... "Is beter zo".
Ik vind het trouwens wel knap dat het Onzen Sergio lukt om die tot Lancia gebombardeerde Chryslers daadwerkelijk te verkopen... dus helemaaaaaaaaaaaaal achterlijk is ie niet...

Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...