spider1978

hardnekkige ruitenwisserarm

wo sep 07, 2005 16:12

ik wou even snel een ruitenwisserarm op m'n spider vervangen maar dit lukte niet direct... :?
na het losdraaien van het moertje dat bovenop de bevestiging van de arm zit leek deze nog steeds onwrikbaar vast te zitten. moet de moer die onder het afdekkapje onder de arm ook losgezet worden? en zo ja, hoe kan je dit zonder de hele zwik te trashen...(het laatste wat ik wil is beginnen wringen en zo het motortje kapotrukken)

tom.

Carabinieri
Full Member
Full Member

RE: hardnekkige ruitenwisserarm

wo sep 07, 2005 16:25

Nee dat hoeft niet, het zit waarschijnlijk door corrosie een beetje vast (WD40). Ook moet je er even opletten dat wanneer je het moertje los draait het armpje een beetje kantelt door de veer, hierdoor kan hij ook vast gaan zitten. Dus het uiteinde van het armpje zit dan niet meer loodrecht op de bout maar schuin, met als gevolg dat ie klemt.

Dus zorg tijdens het verwijderen dat ie haaks blijft, 1 kant een beetje drukken andere kan een beetje trekken. Snappie ? Is een beetje lastig uit te leggen, maar het komt door de veer die op de arm zit.

Succes.

spider1978

wo sep 07, 2005 16:37

ok, ik ga het vanavond terug proberen.
alvast bedankt! weet ik tenminste zeker dat ik niet aan dat armpje lig te trekken terwijl het nog ergens onderhuids vast zit gemaakt.

tom.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo sep 07, 2005 17:06

Ga niet wrikken en trekken als ze niet losgaan. Rij anders even bij een glasgarage langs. Daar hebben ze een trekkertje. Die wipt ze zo los.

jdejager

wo sep 07, 2005 17:30

Als je de wisser omhoog klapt zou je hem er zo af moeten halen. Doordat ie nu op de raam ligt zorgt de veer ervoor dat ie gaat klemmen.

Carabinieri
Full Member
Full Member

Re: RE: hardnekkige ruitenwisserarm

wo sep 07, 2005 17:30

Ga niet wrikken en trekken als ze niet losgaan. Rij anders even bij een glasgarage langs. Daar hebben ze een trekkertje. Die wipt ze zo los.
Idd wel met beleid.

spider1978

wo sep 07, 2005 18:20

Als je de wisser omhoog klapt zou je hem er zo af moeten halen. Doordat ie nu op de raam ligt zorgt de veer ervoor dat ie gaat klemmen.
ik had de arm reeds naar boven geklapt, maar dat bleek ook geen heil te bieden.
ik heb de wissers zelfs even laten werken terwijl hij in prinicipe los stond maar er kwam geen beweging in...begon me zelfs al af te vragen waarom die moer er zowiezo opzat :wink:
anyway, ik probeer het vanavond eens voorzichtig met de wd wonderspray :) en hopelijk lukt het dan!

bedankt,
tom.

spider1978

vr sep 09, 2005 14:00

En :?: :?:
wel, sindsdien nog geen tijd gehad en de spider staat in de garage wegens de 'noodweerdreiging' :wink:

tom.

Terug naar “Algemene Technische vragen”