Alfa Quadrifoglio
Junior Member
Junior Member

Oude bekende, nieuwe eigenaar

wo feb 06, 2013 13:08

Afgelopen weekend heb ik een 155 aangeschaft: http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?t=65133.

Voor de aanschaf maakte de 1.7ts motor me toch wel aan het twijfelen, op papier is de auto geen snelheidsmonster.
Tijdens de testrit was de twijfel verdwenen, voor een 1.7 motor is het een zeer vlotte wagen en dankzij de goede wegligging kan de auto snel de bocht om.
Het balngrijkste is en blijft natuurlijk: hij rijd als een echte alfa en de 8v motor heeft nog de mooie klassieke brom.

Onderhoudshistorie is aanwezig met alle rekeningen, hier ga ik natuurlijk mee verder.
Van de week al alle filters opnieuw gekocht en bougies, blijkt dat deze al recent zijn vervangen!
Ach ja, nu heb ik het vast liggen om in de toekomst meteen te kunnen vervangen als het nodig is.

Eenmaal thuis schrok ik alleen van het donkere/bruine (beetje olie) koelwater, dit ga ik eerst spoelen.
De radiateur is ooit vervangen en misschien zijn de rubber ringen rond de oliekanalen poreus, de vloeistoffen dalen ook niet merkbaar dus ik verwacht geen grote problemen.
Alleen het motormanagement lampje blijft branden na even stationair draaien (maar gaat weer uit zodra het gaspedaal maar lichtjes wordt aangetikt), heb hem al laten uitlezen.
Helaas is hier nog geen oplossing voor gevonden, alle mogelijke defecten zijn namelijk recent al nagekeken. Het lampje blijkt te gaan branden bij 800rpm.

Allemaal geen grote problemen, de motor draait goed en is goed onderhouden.

Om de auto toch een persoonlijk tintje te geven heb ik het leren stuur vervangen door een houten stuur.
Verder zal er niks veranderen aan het uiterlijk, op het uitdeuken van een aantal kleine deukjes na.

GT
Member
Member

RE: Oude bekende, nieuwe eigenaar

wo feb 06, 2013 13:38

Goed om te zien dat deze in ieder geval naar een clublid gaat! 8)
166 2.5 V6 24v Nero Luxor

La vita è troppo corta per non guidare Alfa Romeo!

Terug naar “Het Forum Café”