Aangezien ik geveld ben door de griep eindelijk effe tijd om me topic van de 146 eens te voorzien van een update !
Ik ben eerst maar eens begonnen om alle overbodige zaken uit de auto te slopen, de binnenkant zo kaal mogelijk. Zo ook de bedrading natuurlijk. Ik wil de auto nog wel aan de APK eisen laten voldoen (ik mag graag op de Nordschleife rijden). Dus alle bedrading die ook maar enigsinds overbodig is eruit !
Dat houd in, achterruit verwarming, achterruitenwisser, kofferbak ontgrendeling, interieur verlichting, portier vergrendeling, electrische ramen, speakers, electrische spiegels. Dat is alle bij elkaar een boel koper die eruit kan, de kabelboom naar achter is minstens gehalveerd.
Zo ook achter het dash. Daar zit dan ook een boel overbodige kabels, relais en knopjes.
Zo ziet de kabelboom eruit als je hem uit de auto haalt :
En zo na de kennismaking met mijn kniptang :
Ook de laatste restjes betuum eruit, wat lichte roestplekjes aangepakt (alle oppervlakkig) en alle overbodige steuntjes en randen eruit gesloopt.
Rand waar de achterbank op staat eruit :
Laatste restjes betuum eruit, ook uit de bandenbak :
Laatste restjes achter het dash eruit. Ook de balk waar het stuur e.d. aan hangt, die hangen anders ook alleen maar in de weg zometeen met het spuiten van de binnenkant.
Ook is de accubak eruit en alle bekabeling klaar gemaakt om de accu naar binnen te verplaatsen incl hoofdstroom schakelaar naast de stoel.
De hele ABS winkel heb ik er ook uit gehaald, scheelt ook weer een boel kilo's en overbodig draad. Bij de 146 type 2 zit er geen remdruk begrenzer op de achteras maar wordt alles geregeld vanuit de ABS-unit. Je kan dan natuurlijk een instelbare remdruk begrenzer maken met remleidingen binnendoor maar geheel in de geest van een budget racer heb ik voor €10,- een remdruk begrenzer van een Berlingo af gesloopt. Deze heeft 2 in en uitgangen met een dikke en een dunne nippel zodat die zo op de bestaande remleidingen naar de achterremmen kan. Met een stelmechanisme van een bout en moer is de gewenste maximale remdruk te regelen. Nog geen foto's hiervan, dit is nog even in R&D bij Michel75..
Ook nog wat dingetjes besteld bij Rick Donkers om wat elektrisch geneuzel netjes aan te sluiten :
Nog wat sfeerplaatjes :
Nu de auto snel spuitklaar maken en dan kijken of ik talent heb om zelf de binnenkant te spuiten. Ga dit in me eigen schuur doen met mijn compressortje en verfspuit, ben benieuwd ! Iemand nog tips, ik hoor het graag. Ik heb nu 2,5 L acryl lak staan, en 1 L grondlak en natuurlijk verdunningsmiddel om het te kunnen spuiten. Aan mezelf heb ik ook al gedacht met een overalletje en een koolstof masker.