Berekend de boordcomputer volgens mij automatisch a.d.h.v het aantal (koude) starts, gereden kilometers, toeren.In het display gaat een olie lamp branden en er staat olie verversen maar volgens de computer kan ik nog 4800 km rijden tot mijn eerste onderhoudsbeurt heeft iemand hier ervaring mee (het oliepeil is goed) gr ilja[/b]
Op basis van bovenstaande info zou het wel met het aantal (koude)starts te maken kunnen hebben, veel snelweg, dus minder (koude)starts dus langer tot de volgende oliewissel.Structureel na 32.000 km bij mij. Motor gaat overigens niet in noodloop. Rij meestal nog een week of zo door (minimaal 1000 km/wk).
Ik rij voor 95% autoweg, heeft dus niks met koudstarts te maken.
Ik heb me laten vertellen dat er eeen sensor in zit die de vervuiling van de olie kan meten.
Ik laat meteen altijd een beurt doen, kan anders twee weken later weer terug.
Een oplichtend oliekannetje is bij 99,99% van de auto's een gebrek aan oliedruk,niet een gebrek aan olie...Berekend de boordcomputer volgens mij automatisch a.d.h.v het aantal (koude) starts, gereden kilometers, toeren.In het display gaat een olie lamp branden en er staat olie verversen maar volgens de computer kan ik nog 4800 km rijden tot mijn eerste onderhoudsbeurt heeft iemand hier ervaring mee (het oliepeil is goed) gr ilja[/b]
En een gebrek aan olie is volgens mij bij elke auto een oplichtend oliekannetje i.p.v. een olielampje.
Maar een gebrek aan oliedruk kan wel degelijk te maken hebben met een gebrek aan olie.................(en dat zal meestal ook wel de reden zijn schat ik zo in)Een oplichtend oliekannetje is bij 99,99% van de auto's een gebrek aan oliedruk,niet een gebrek aan olie...Berekend de boordcomputer volgens mij automatisch a.d.h.v het aantal (koude) starts, gereden kilometers, toeren.In het display gaat een olie lamp branden en er staat olie verversen maar volgens de computer kan ik nog 4800 km rijden tot mijn eerste onderhoudsbeurt heeft iemand hier ervaring mee (het oliepeil is goed) gr ilja[/b]
En een gebrek aan olie is volgens mij bij elke auto een oplichtend oliekannetje i.p.v. een olielampje.
Er staat bij dat de melding "olie verversen" in de display staat; dat kun je dan ook beter volgen. Ik kreeg de melding bij 30.000 en heb toen ook direct de 35.000 km beurt laten doen, olie verversing en onderhouds beurten lopen inderdaad niet synchrroon bij moderne auto's.In het display gaat een olie lamp branden en er staat olie verversen maar volgens de computer kan ik nog 4800 km rijden tot mijn eerste onderhoudsbeurt heeft iemand hier ervaring mee (het oliepeil is goed) gr ilja[/b]