Een 75 v6 onder de 1000kg? Ik zou maar gaan sparen voor dat loogbad, cro-mo kooitje en carbonfiber alles. En alu fusees, race remtangen, lichte draagarmen, etc etc....1200 is me wel wat te gortig, heb tijd zat, dus we gaan lekker met droogijs aan de slag.
Als je de kofferbakbodem en het tussenschot etc er uit zaagt, plaats je dan iets terug? Neem aan dat je daar alu platen in popt/kit oid?
Streven is de auto onder de 1000kg te krijgen, incl rolkooi.
Dingen als een dashboard komen er niet meer in, mooi klein AIM-display-tje oid, heb ik ook op de Duc.
Verder zoveel mogelijk plastic ipv metaal.
Zijn polyester deuren lichter dan leeggezaagde std deuren?
Denk aan €50k om dat te doen. Ik zou mikken op zo veel mogelijk er uit wat niet bizar veel kost. En lekker creatief zijn.
Je gaat toch alleen trackdays doen? Dan heb je toch geen concurrentie waar ook maar enig vergelijk op gaat.
1100 kilo zou al n aardige prestatie zijn. En het moet APK houden anders mag je er de ring niet mee op.
Voor de kofferbakbodem idd een dunne alu plaat terugzetten. Poppen&kitten is een goed recept.
Als je de grote zware benzinetank lost, (voor n dure racetank) kan de hele achterbankschot en hoedenplank er uit, mits je er rolkooi voor terug zet voor t verband.
Ik neem aan dat je de auto op coilovers gaat zetten, en zo niet, bereid m daar op voor want je doet t toch wel
Glasvezel deuren zijn lichter dan staal maar ook weer enkel honderden euro's. Staal leegzagen en lexan er in kost amper wat. Is n hoop mee te halen. Winst zit ook in de neus: lichte uitlaat (doe dan direct de hele uitlaat) dynamo, startmotor, radiateur.
Genoeg te doen voorlopig en ik zou er zo veel mogelijk plezier aan beleven en me niet blind staren op de kilo's !
Succes, groet Pieter