Gebruikersavatar
RiniV6
Full Member
Full Member
Berichten: 284
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:23
Locatie: Roosendaal

eerst inhouden nu helemaal niet meer lopen 75 3.0

za sep 10, 2005 19:51

Het begon tijdens het circuitrijden op SS.. de auto begon af en toe in te houden en het andere moment reedt hij weer normaal. Gisteren nog een lang stuk gereden en af en toe weer dat bokken maar er viel nog gewoon mee te rijden.
Nu vandaag wil ik weggaan en ik was de straat nog niet uit of hij viel al stil.. start heel moeilijk en moest hem echt hoog in toeren houden om hem aan de praat te houden.. uiteindelijk na een paar keer stil vallen is hij helemaal niet meer aan de gang te krijgen.
-Starten :Hij loopt even en valt dan weer stil.
-Starten + gas intrappen valt direct stil (heel af en toe kun je hem hoog in toeren krijgen
maar zodra je iets gas minderd valt hij stil)
- Benzine krijgt tie iig.
- wat me opviel was toen ik de bougiekabel van cil 5 loshaalde er bij de bobine vonken begonnen te springen dit is bij de andere cilinders niet het geval...?

Iemand een idee???
- Alfa Stelvio 2.0
- Alfa Giulia Super
- Maserati Quattroporte Sport GT S

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: eerst inhouden nu helemaal niet meer lopen 75 3.0

za sep 10, 2005 21:36

Superrijk ?

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

RE: eerst inhouden nu helemaal niet meer lopen 75 3.0

za sep 10, 2005 21:48

Hoe weet je dat ie benzine krijgt? Stekkers rechtsonder dashboardkastje al gechecked (doorlussen)?

Mogelijk gasklepschakelaar niet OK? Of valse lucht?

Zie ook http://www.oldebottles.com/italiancarspage3.htm
Alfa romeo: The art of the machine!

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: eerst inhouden nu helemaal niet meer lopen 75 3.0

za sep 10, 2005 21:50

Daar (Greg's site) zal ie al gekeken hebben denk ik zo ??

Gebruikersavatar
RiniV6
Full Member
Full Member
Berichten: 284
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:23
Locatie: Roosendaal

RE: eerst inhouden nu helemaal niet meer lopen 75 3.0

do sep 15, 2005 17:25

Zou het de BDP sensor kunnen zijn? (waar zit deze eigenlijk precies?)
- Alfa Stelvio 2.0
- Alfa Giulia Super
- Maserati Quattroporte Sport GT S

Gebruikersavatar
patje1100
Guru
Guru
Berichten: 1151
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:03
Locatie: lelystad

RE: eerst inhouden nu helemaal niet meer lopen 75 3.0

do sep 15, 2005 17:30

Die zit op........ 1300 uur...... op je krukas poelie

Ik denk dat jij een electrisch probleem hebt, maar vraag me gerust niet waar :wink:

Gebruikersavatar
duke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 619
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:13
Locatie: België

RE: eerst inhouden nu helemaal niet meer lopen 75 3.0

do sep 15, 2005 18:10

Volgens mij bepaalt de motor het BDP aan de hand van de krukassensor. Waar dat die zit bij een V6 weet ik niet, maar in ieder geval in de buurt van de krukas :wink:
De stekkers van de ontsteking al eens gecontroleerd? Mij lijkt het een ontstekingsprobleem, maar de oorzaak kan uiteraard ergens anders liggen door al die ECU elektronica nest. Voor de juiste vonk bij de juiste cilinder en dit onder alle omstandigheden zijn er een heleboel sensoren voor nodig. Koelvloeistoftemperatuur, gasklepsensor, nokkenassensor, krukassensor, luchtmassameter. Begin maar te zoeken :?
Alfa Romeo: It sounds like a million dollars, and looks like ten million

Gebruikersavatar
duke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 619
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:13
Locatie: België

RE: eerst inhouden nu helemaal niet meer lopen 75 3.0

do sep 15, 2005 18:22

even off topic: De beste motoren hebben we wel gehad en die komen helaas niet meer terug. Ik denk nu aan de motoren van eind jaren 80 begin 90, toen de EURO normen nog niet van kracht waren. De techniek van de carburatoren stond volledig op punt en die techniek en kennis had men al jaren in huis. Men kon d.m.v. een carburator onder alle omstandigheden een mooi mengsel garanderen. Weliswaar niet perfect en net iets te rijk naar de goesting van de milieuguru's. Een goeie carburator in combinatie met een standaard elektronische ontsteking zonder inspraak van een heleboel sensoren en je hebt een fantastische motor die ongelooflijk betrouwbaar is. Ik zeg helemaal niet dat injectie slecht is, maar tegenwoordig loopt een motor zo arm dat ie nog net blijft lopen. En met carburatoren kan men gemakkelijk evenveel vermogen halen dan met injectie. Zolang injectie werkt is het een fijn stukje techniek, maar als er iets aan scheelt dan staat je meestal een lange zoektocht te wachten. En de reparatie is stukken duurder dan bij carburatie. En zeg nu zelf: je ben toch liever zelf verantwoordelijk voor de goeie loop van je motor dan onderdeelvervanger bij een injectiemotor :wink:
Alfa Romeo: It sounds like a million dollars, and looks like ten million

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: eerst inhouden nu helemaal niet meer lopen 75 3.0

do sep 15, 2005 18:59

Jouw motor heeft geen bdp sensor , is een jetronic
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Andretti Molletti

RE: eerst inhouden nu helemaal niet meer lopen 75 3.0

do sep 15, 2005 19:40

Dan zit die BDP sensor in de verdeler!!


Tjonge zeg...

Als je alleen bij losnemen cil 5 een vonkoverslag op je bobine hebt en bij de overige niet dan slaat de vonk bij de overige in de verdeelkap naar massa.. zoek daar het probleem... verdeelkap/rotor kabels. BDP sensor kan natuurlijk nooit stuk zijn, anders vonkt i niet!!
Vonkt i wel op tijd????

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: eerst inhouden nu helemaal niet meer lopen 75 3.0

do sep 15, 2005 19:46

sproei eens met wat water uit een plantenspuit over je kabels, ik denk dat je kabels ergens massa maken en/of je rotorkapje niet helemaal meer fris is....
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: eerst inhouden nu helemaal niet meer lopen 75 3.0

do sep 15, 2005 20:34

De BDP sensor" OP DE KRUKAS" waar een aantal het over hadden zit niet op de jetronic V6(dat wist je toch wel??), maar ik ben blij dat je de rol van de verdeler in deze nog even wat duidelijker voor me hebt gemaakt , blijft voor sommige lastige materie :roll: =D>

Gebruikersavatar
kai
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 808
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:19
Locatie: Kloosterburen, Gr
Contacteer: Website

RE: eerst inhouden nu helemaal niet meer lopen 75 3.0

do sep 15, 2005 20:56

Klinkt ook als AFM of Gasklep schakelaar...

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: eerst inhouden nu helemaal niet meer lopen 75 3.0

vr sep 16, 2005 01:37

Waarschijnlijk simpel gedacht maar als bij warmworden protest aan het licht komt denk ik onmiddelijk het eerst aan de bobine....

Nu doet ie niets of af en toe, maar wat doet ie na lang afkoelen? het weer even tot de straat uit?
(peut genoeg - dus eerst even de vonkenregen?)
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
RiniV6
Full Member
Full Member
Berichten: 284
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:23
Locatie: Roosendaal

RE: eerst inhouden nu helemaal niet meer lopen 75 3.0

zo sep 18, 2005 18:28

Hij doet nu helemaal niets meer, wil ook niet meer starten. Warm of koud maakte niet uit.
- Alfa Stelvio 2.0
- Alfa Giulia Super
- Maserati Quattroporte Sport GT S

Terug naar “Algemene Technische vragen”