Een mooie gedachte, maar je moet er niet aan denken dat de verzekeraars hem straks omkeren...geen oldtimerverzekering = belastingbetalen.
Een mooie gedachte, maar je moet er niet aan denken dat de verzekeraars hem straks omkeren...geen oldtimerverzekering = belastingbetalen.
Ja heb ik me later ook bedacht... Ombouwen naar benzine van de winter en een kwart mrb tarief voor die 2300kg benzine zou ivm bestelauto particulier 234eu zijn. Is niet onoverkomelijk bij nader inzien. Moet ik wel eerst ff een W124 op naft kannibaliseren en t hele spul laten keuren na ombouw...Troost je met de gedachte dat dat al in 2014 gebeurt en dat er dan, zoals Weekers nu wil, een kwarttarief zou gaan gelden tot men zich bedenkt en ook de laatste euro binnen wil hengelen* zoekt kan benzine en aansteker en sluipt richting 2300kilo zware oprijwagen op diesel uit 1984...*
Zelfs ombouw naar benzine zal nog geen echt verschil maken, dan valt t kreng in de mrb voor benzine auto's tot ie 30 jaar oud is...
Grtz,fRank
Het nare gedeelte is natuurlijk dat als je al die moeite doet en het ding laat omkeuren (techniek kan ook uit een ouwe G komen geloof ik), je nog steeds geen garantie hebt van onze lieve overheid dat ze de regels dan niet een jaar na dato alsnog veranderen waardoor jij een reusachtige, van spijkers voorziene belastingknots toegediend krijgt waar de zon niet schijnt...Ja heb ik me later ook bedacht... Ombouwen naar benzine van de winter en een kwart mrb tarief voor die 2300kg benzine zou ivm bestelauto particulier 234eu zijn. Is niet onoverkomelijk bij nader inzien. Moet ik wel eerst ff een W124 op naft kannibaliseren en t hele spul laten keuren na ombouw...Troost je met de gedachte dat dat al in 2014 gebeurt en dat er dan, zoals Weekers nu wil, een kwarttarief zou gaan gelden tot men zich bedenkt en ook de laatste euro binnen wil hengelen* zoekt kan benzine en aansteker en sluipt richting 2300kilo zware oprijwagen op diesel uit 1984...*
Zelfs ombouw naar benzine zal nog geen echt verschil maken, dan valt t kreng in de mrb voor benzine auto's tot ie 30 jaar oud is...
Grtz,fRank
Hmmm, stof tot nadenken.
Grtz,fRank
Auto is van mn meisje...Jij hebt toch auto's genoeg fRank? Begin je gewoon een autohandel op papier en schaf je een set groene handelsplaten aan.
Ik ga denk ik een cursus Pools volgen, met mijn ongure kop kan ik daar dan wel voor doorgaan.
Gezien waar jouw huis woont, heb jij dan niet een vriendje die luttele kilometertjes zuidelijker woont en als katvanger kan fungeren?Ja heb ik me later ook bedacht... Ombouwen naar benzine van de winter en een kwart mrb tarief voor die 2300kg benzine zou ivm bestelauto particulier 234eu zijn. Is niet onoverkomelijk bij nader inzien. Moet ik wel eerst ff een W124 op naft kannibaliseren en t hele spul laten keuren na ombouw...Troost je met de gedachte dat dat al in 2014 gebeurt en dat er dan, zoals Weekers nu wil, een kwarttarief zou gaan gelden tot men zich bedenkt en ook de laatste euro binnen wil hengelen* zoekt kan benzine en aansteker en sluipt richting 2300kilo zware oprijwagen op diesel uit 1984...*
Zelfs ombouw naar benzine zal nog geen echt verschil maken, dan valt t kreng in de mrb voor benzine auto's tot ie 30 jaar oud is...
Grtz,fRank
Hmmm, stof tot nadenken.
Grtz,fRank
Leuk met die BE schouwingsregeltjesGezien waar jouw huis woont, heb jij dan niet een vriendje die luttele kilometertjes zuidelijker woont en als katvanger kan fungeren?Ja heb ik me later ook bedacht... Ombouwen naar benzine van de winter en een kwart mrb tarief voor die 2300kg benzine zou ivm bestelauto particulier 234eu zijn. Is niet onoverkomelijk bij nader inzien. Moet ik wel eerst ff een W124 op naft kannibaliseren en t hele spul laten keuren na ombouw...Troost je met de gedachte dat dat al in 2014 gebeurt en dat er dan, zoals Weekers nu wil, een kwarttarief zou gaan gelden tot men zich bedenkt en ook de laatste euro binnen wil hengelen
Hmmm, stof tot nadenken.
Grtz,fRank
En zo is het, prima verwoord. Ik heb zelf 5, wordt terug gebracht naar 4, van die ouwe gebakjes waarvan er momenteel maar 1 rijklaar is, maar hopelijk heb ik ooit 4 rijklare 30plussers waarbij ik dan per jaar 1x een tarief betaal wat het gemiddelde is van de 4, ik heb geen moderne auto dus daar heb ik vrede mee. Op facebook zag ik een actie voor opvallende stickers met "ik ben tegen de afschaffing vrijstelling MRB"...daar kweek je geen sympathie mee, niet als ik die plak op mijn afgetrapte daily driver Sud, niet als je die plakt op een full size USA bak met matte lak, zeker niet op je 190D en ook niet als je die plakt op je Bugatti Royale. Zoals ik hier zag op het forum, iemand bied zijn nette 155 te koop aan omdat hij te weinig km maakt, de vaste lasten zijn te hoog en daarom kan hij beter een oldtimer Alfa aanschaffen, gebruik vooral alle mazen van de wet maar zo is het niet bedoeld denk ik...Maak me er vast niet populair mee, maar als je naar het regeerakkoord kijkt, is een kwarttarief ipv volledige belasting zo gek nog niet. Nee, leuk is het niet... Maar voor de meeste Alfa's zal het per jaar grofweg een eurootje of 100 kosten. Dat is te overzien. Heb je meer auto's dan wordt het minder lollig eens. Probleem in de lobby is alleen wel dat het nogal lastig klagen is dat je belasting over je pak hem beet vijf of zeven auto's moet betalen.
Dan leg je het nogal vlot af tegen de ouders die geen geld meer krijgen om hun kind naar bijzonder onderwijs te laten rijden met een taxi. Als die school er uberhaupt nog staat en niet is wegbezuinigd. Om maar een dwarsstraat te noemen. Het is inderdaad ook lullig voor handelaren. Maar echt een verrassing kan dit niet voor ze zijn. Dit hangt al maanden boven hun hoofd. Dan had je ook met de inkoop rekening kunnen houden.
Ik vind ook de argumentatie dat het jaren belastingvrij genieten was dus dat er sprake is van een verworven recht niet zo heel sterk. Vroeger had je een regeling die de BKR heette. Stond vrij vertaald voor subsidie voor iedereen die twaalf verfklodders op een doek maakte en er een lijst omheen timmerde. De overheid kocht het hoe dan ook. De kelders van gemeentehuizen staan nog vol. Dat is ooit ook afgeschaft tot genoegen van bijna iedereen. Minus de artiesten dan.
Wat ik probeer te zeggen: leuke dingen voor de mensen kunnen alleen als er geld voor is. Dat raakt nu op en dan snap ik wel dat oldtimerbezitters niet de eerste groep is die politiek wordt gered.
Zo'n regeling bestaat al.Misschien wel "goedgekeurde evenementen" introduceren waar bijvoorbeeld de WW2 fans hun vehikels eenmalig kunnen uitlaten.
Ow, onbewust zal ik dat al eens gelezen hebben. Het argument voor de WW2 veteranen werd gebruikt door de KNAC dacht ik , maar dat is dus nvt.Zo'n regeling bestaat al.Misschien wel "goedgekeurde evenementen" introduceren waar bijvoorbeeld de WW2 fans hun vehikels eenmalig kunnen uitlaten.