Forte motorflush is goed spul. Ik flush mijn 16v TS blokjes er standaard mee elke oliewissel.
Als je het voor de eerste keer gebruikt, dan moet je eigenlijk 2 flesjes aan de olie toevoegen. Maar je kunt ook eerst 1 flesje bij de oude olie doen, daarna goedkope nieuwe olie erin gooien en nog een keer flushen.
Tijdens het flushen gewoon de motor stationair laten draaien en niet mee rijden. En na elke flush moet er een nieuw oliefilter op.
Hoelang stationair?
En zijn er ervaringen te delen als het gaat om het flushen van boxermotoren?
Sorry voor het offtopic

Heb zelf geen ervaring met Boxerblokjes...
Maar de handleiding geld voor alle motoren denk ik.
Forte Motor flush:
Gebruik bij onderhoudsbeurten:
- Breng de motor op bedrijfstemperatuur (90 graden).
400 ml Forté Motor Flush toevoegen aan 4 liter olie in carter en de motor 15 minuten onbelast laten draaien (NIET mee rijden!)
Monteer een nieuw oliefilter (noodzakelijk!) en vul de motor met nieuwe olie.
Gebruik voor 1e keer of reparaties:
- Bij een eerste behandeling of voor een reparatie, altijd 2 x 400 ml Forté Motor Flush toevoegen aan 4 liter carterinhoud.
Breng de motor eerst op bedrijfstemperatuur (90 graden) en voeg vervolgens 2x 400ml Forte Motor flush toe, en laat de motor 30 minuten stationair draaien.
Tap de oude olie af en controleer of de motor schoon is. Monteer een nieuw oliefilter (noodzakelijk!) en vul het carter met nieuwe olie.
- Bij zware verontreinigingen kleppendeksel, nokkenassen, cilinderkop, carterventilatie en eventueel carter handmatig reinigen en daarna nogmaals 2 x 400 ml Forté Motor Flush aan 4 liter motorolie toevoegen,
en nadien weer controleren of de motor schoon is. Monteer een nieuw oliefilter (noodzakelijk!) en vul het carter met nieuwe olie.