Leuk topic hier
Vorig jaar een week, ja slechts 1 week
rond gereden in Noord Italie. Veel gezien maar veel te snel weliswaar.
Wat de musea betreft.
de topper is het museum in Turijn,
http://www.museoauto.it/website/ , parking haast voor de deur, weinig inkom en een fantastische collectie. Vorig jaar stonden er veel wagens van Bertone die ook nu nog bij Louwman te bezichtigen zijn.
op de 2de plaats, Ferrari museum.
3de plaats, Mille Miglia in Brescia (toen helaas geen enkele Alfa), kan je links laten liggen.
Verder ook gepasseerd aan Lamborghini maar niet binnen geweest. Wel leuk daar in de regio om een toertje te doen langs de fabrieken. Pagani, Ferrari, Ducati, Lamborghini, Maserati liggen allemaal kort bij elkaar. Je kan er natuurlijk niet binnen maar bij Pagani en Ferrari wat activiteit gezien langs de buitenzijde en was ik blij mee.
Wij zijn ook op Monza geweest en in een doodstille hoofdtribune gezeten, kippevelmoment
. Men was er rustig aan het opkuisen voor de Formule 1 die enkele weken later doorging maar verder geen kat of muis gezien of gehoord.
Indien je aan het comomeer wenst te logeren in Croce bij Menaggio heb ik wel een leuk adresje voor je. Wij gaar er dit jaar voor de 2de maal enkele nachten doen.
Wel vliegen we op Milaan en huren daar dan een auto, spaart mij wat tijd en vermoeidheid want ben de enige chauffeur.
Zoals de anderen hier schrijven, afzakken langs Genova, Cinque Terre richting Toscane en terug omhoog langs Bologna, kan je makkelijk Maranello meepikken.
Mijn advies, Bologna op verona, dan passeer je Brescia, Bergamo, Monza en ben je op een boogscheut van Milaan van waar je snel even langs Arese kan en terug richting Nederland
.
Goede reis.
Scarbmember nr. 5863
Alfa Romeo Spider Quadrifoglio Verde 1989
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 Turbo 1996
Alfa Romeo 145 1.6 TS 1997