Gezien het gebruik dat ik je eerste post omschrijft, puur hobbymatig, zou ik die eerste serie turbo niet direct afschrijven. Eeste serie turbo in originele staat is zeldzaam. Wel een fors bedrag reserveren om hem helemaal op punt te laten zetten bij een alfa specialist. Stilstand is achteruitgang.....
Turbo america zou ik weer niet hoeven.
En anders gewoon een V6, alleen al voor het geluid. Maar dan wel liefst een QV. America met jetronic en lange bak schiet niet op. Onderstel is eigenlijk ook te slap voor een zware V6, maar voor toeren en autobahn cruisen valt daar mee te leven voor de meeste mensen denk ik.
En anders setje 27mm torsi's en 40 a 50 kg/cm achterveren eronder zetten. Hadden ze dastijds bij alfa gelijk zelf moeten doen. Of anders het als optie aanbieden.
Voor een puur hobby auto op straat vind ik een TS een beetje saai. Voor circuit gebruik, trackday dan wel full race, zou ik wel een TS overwegen. Dan kan je de goede balans die er in potentie in zit helemaal uitmelken. Dat is leuk. Op straat is dat lastig. Word al snel onverantwoord.
Carb's zijn heel leuk in een 105 serie of een vroege alfetta. In een 75 wil ik die dingen niet zien, in de tijd van een 75 waren de dagen van de carburateur echt wel geteld
Gr DJ
Tja....dat gevoel van een beetje saai kan ik eerlijk gezegd wel onderschrijven..... Zeker na het zien van die turbo!
Ik denk dat Martijn Titato iets anders denk over jouw opmerking over de carbs.......