Die slag is allang verloren............helaas.Voor iedere markt ( lees GELD ) is en een klant,. en een hoop meerdere,. zal altijd goedkomen.
Maar ze moeten wel opschieten aldaar, als ze het hogere markt segment niet willen verliezen,
Die slag is allang verloren............helaas.Voor iedere markt ( lees GELD ) is en een klant,. en een hoop meerdere,. zal altijd goedkomen.
Maar ze moeten wel opschieten aldaar, als ze het hogere markt segment niet willen verliezen,
En dit bericht dat iets ouder is...Eerste plaatjes Alfa Romeo topmodel binnenkort al?
De geruchten dat we over niet al te lange tijd al kennis zullen maken met het nieuwe topmodel van Alfa Romeo worden steeds luider. Via de geruchtenmachine in Italië en zelfs in eigen land, horen we dat Alfa Romeo momenteel al geruime tijd volop aan het E-segment model met dezelfde basis als de Ghibli werkt. Er zouden al enkele testmodellen in het outfit van de Ghibli rondrijden, voorzien van een hoop tape en er wordt zelfs gezegd dat FGA de eerste persfoto’s dit najaar al het aan de wereld zal tonen.
De feitelijke opvolger van de 166, die misschien wel 6C zal gaan heten, zal namelijk in het kielzog van de 4C, de comeback van het Milanese merk in de VS moeten inluiden. De 4C zal daar dit najaar geïntroduceerd worden. Of het model ook in Grugliasco naast de Maserati Ghibli en Quattroporte geproduceerd zal worden blijft nog even gissen, maar is wel het meest waarschijnlijk. Mirafiori zal het D-segment dan voor z’n rekening nemen, evenals de productie van een Maserati SUV en de nieuwe generatie MiTo.
Alfa Romeo werkt aan 6C sedan en coupé
25 april 2013 10:08 20 reacties
Alfa Romeo werkt aan 6C sedan en coupé
Bij AutoEdizione hebben we al vaker wat geruchten bij elkaar opgeteld en is ons zelfs vanuit kringen rond Alfa Romeo weleens ter ore gekomen dat er naast 4- en 8C gewerkt wordt aan een achterwielaangedreven 6C. Ook vertelden we al eerder dat het daarbij zelfs mogelijk om twee varianten zal gaan, namelijk een sedan (wat overigens een soort vierdeurs coupé wordt) en een coupé. Vanuit de VS komt nu een geluid dat een eerste bevestiging lijkt, van wat we hier al een paar jaar op deze site over Italiaanse auto’s schrijven.
In de de slipstream van de nieuwe Quattroporte en Ghibli, zou men namelijk momenteel inderdaad keihard werken aan een topsegment voor Alfa Romeo met grotendeels dezelfde technische basis (‘E-Evo’). Dat meldt de gerespecteerde bron Car&Driver. Het Milanese merk wil zich met deze modellen net onder het Modenese label gaan positioneren en vooral in de VS een directe concurrent worden van Duitse opponenten als BMW en Audi. Uiteraard zijn daarbij de nieuwe 6 cilinder benzine- en dieselmotoren de belangrijke krachtbronnen.
De 6C sedan en coupé staan straks voor pure sportiviteit en zijn qua prijsstelling in basis iets goedkoper dan een E-segment Maserati. Qua ophanging en demping zullen er ook verschillen zijn met de Ghibli. Zelfs voor de transmissie zouden technici van een ander systeem met droge dubbele koppeling gebruik willen maken (‘Alfa TCT’) en niet van de ZF. Fiat Powertrain baas en Alfist Aldo Marangoni (foto) zou de leiding hebben over al deze technische ontwikkelingen voor het merk uit Milaan. Alfa Romeo zal zich wat de 6C betreft volop richten op goede prestaties en qua zespitters specifieke karakteristieken meekrijgen. Er zou al een speciale zeer krachtige biturbo aan tests onderhevig zijn.
In 2015 verwacht men het debuut van Alfa’s topsegment. Zoals we al zeiden verwachten we een extra variant in het jaar erna. Het platform zal tevens gedeeld worden met Dodge/SRT. Qua productie verwachten we dat Turijn een belangrijke rol zal spelen, al zal deze achterwielaangedreven platformtechniek (met Q4 systeem van Maserati/Ferrari) uiteindelijk ook in Brampton Canada van de band gaan rollen.