Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: Verschil amerikaanse en europese 2000 gtv bertone

za nov 03, 2012 11:35

Ik doelde op het antwoord van harrybertone. Die had als verschil dat de peilstok aan de inlaatkant zit, blijkbaar is het verschil dus dat die aan de uitlaatkant zit. Vandaar.
Zitten we dus lekker langs elkaar heen te ouwehoeren. :wink:
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

RE: Verschil amerikaanse en europese 2000 gtv bertone

za nov 03, 2012 12:32

ach ja, als het aan het eind maar duidelijk is. :thumbs:
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Gebruikersavatar
Harrybertone
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 527
Lid geworden op: ma jun 18, 2007 20:57
Locatie: Selfkant-Süsterseel (D)

RE: Verschil amerikaanse en europese 2000 gtv bertone

za nov 03, 2012 20:15

Het raadsel van de peilstok is nu wel opgelost. Het motornummer is 1500 (volgens) Fusi. De USA modellen hebben een eigen nummer.

Gr.

Harry
Nu: 2000GTV 1973; Giulia 2.2 2018.
Vroeger:33 1.5; 33 1.3s; 75 1.8; 75 1.8 i.e.;155 1.8 16V;156 2.0 JTS; 75 3.0 V6 QV, Brera 1.8 TBI 2010.

leuv
Member
Member
Berichten: 173
Lid geworden op: za okt 13, 2012 23:00
Locatie: Kudelstaart

RE: Verschil amerikaanse en europese 2000 gtv bertone

di apr 23, 2013 20:51

Nog Eentje
Wij hebben een "Amerikaan "met een achteras 9/41 met sper.
Ons werd verteld dat in de noordelijke staten deze geleverd waren , maar in de sunny states niet."

GR Jan

Jouke JS
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 650
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 21:25
Locatie: Krimpen aan den IJssel

RE: Verschil amerikaanse en europese 2000 gtv bertone

zo jun 23, 2013 23:08

En er is volgens mij nog een verschil. In de deuren van een USA zit een vrij dikke verstevigingsbalk tegen "side-impact".
59 Giulietta Sprint Veloce, 65 Giulia Sprint GTA, 66 Giulia Sprint, 69 GTA 1300, 69 GT Turbo, 71 1750 GTAm, 73 Giulia Super, 73 2000 GTV, 77 Alfetta GTV, 84 GTV 6 3.5 Savali, 87 75 Evo, 90 75 3.0 V6, 91 33 1.7 16V, 94 155 Q4 etc.

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Verschil amerikaanse en europese 2000 gtv bertone

di jul 30, 2013 08:20

correct. USA portier is loodzwaar.

Tevens is op verschillende plekken de carosserie anders, er zitten tussen de B en C stijl versterkingen, en de latere USA GTV2000 hebben versterkingen in de kofferbak.
Meestal zijn het airco auto's met daardoor de accu achterin en een andere draadboom. Bijna altijd getint glas, uiteraard temperatuur in Fahrenheit, oliedruk in PSI. etc etc.
Hier vlakbij staat een USA GTV van 75 en hij is echt HEEL anders dan een europeaan.

kocht je half '70 in NL een airco GTV dan kreeg je een USA spec met europese motor en brandstofsysteem. Dus euro tank etc. Maar wel het getint glas enz.

Heel boeiend die verschillen. Zo heb ik een klant met een USA Spider IV met airco en Airbag stuur. Op een S4!
Je hebt zelfs automaat GTV2000 usa spec. ( en S4 spider automaat) Icm airco zal dat wel geen strepentrekker zijn....
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4420
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: RE: Verschil amerikaanse en europese 2000 gtv bertone

di jul 30, 2013 09:12

Nog Eentje
Wij hebben een "Amerikaan "met een achteras 9/41 met sper.
Ons werd verteld dat in de noordelijke staten deze geleverd waren , maar in de sunny states niet."

GR Jan
Inderdaad. Hier ook twee ex amerikanen. Beide een 9/41 speras. Voorzover ik weer in de hele states geleverd ivm lagere max snelheid daar.

En usa portieren zijn inderdaad loodzwaar!

Gr
DJ

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: Verschil amerikaanse en europese 2000 gtv bertone

di jul 30, 2013 11:48

Leuk een 9/41 speras, zou mooi zijn voor in mijn Juul.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
giardinetta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 09:54
Locatie: fine del bosco

RE: Verschil amerikaanse en europese 2000 gtv bertone

do aug 08, 2013 10:29

Amerikanan hebben toch ook een ander stuurhuis zonder vaste as?
En mooie achterlichten.
Afbeelding

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4420
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: Verschil amerikaanse en europese 2000 gtv bertone

vr aug 09, 2013 21:17

Klopt, gedeelde stuurkolom. En bij mijn weten altijd burmanstuurhuis. Geen ZF.

Gr
DJ

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Verschil amerikaanse en europese 2000 gtv bertone

vr aug 09, 2013 21:29

Ik heb als jonge gast(7 jaar) nog zo 1 USA weten leveren bij ons :) In mijn vage herinnering idd. die Spica iniezione en verlichting details en met Airco .
Tof dat hier herinneringen zo weer opgediept worden :wink:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

wilson
Member
Member
Berichten: 175
Lid geworden op: do sep 22, 2005 21:42

RE: Verschil amerikaanse en europese 2000 gtv bertone

di feb 04, 2014 23:20

Ik heb er twee gehad, van eentje weet ik het kenteken nog: DN-65-FR.

Is in 1979 als nieuw verkocht door Alfa Romeo Ned aan Kozole Landgraaf en vervolgens (nieuwe auto!) aan de man waar ik m van kocht.
Werd voordat ie verkocht werd ARN nog eventjes gespoten vanwege veel roest her der. ARN had er toentertijd enkele staan die
slecht te verkopen waren, vandaar die late registratie in 1979. (inmiddels zou deze DN-65-FR vlgns RDW blauw zijn ? Wie het weet mag het zeggen.

Ik heb nog ergens enkele foto's van deze okergele in de jaren 1984/85.

Groet,

René.

Ik heb trouwens nog de wolf race velgen van dit auto'tje liggen. (brrr)

Oh ja en die andere was een groene die wel uit de states kwam, maar was toch weer anders op details.

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”