Iedereen heeft het hier maar over uitbreken, komt dat in Nederland zoveel voor dan?
Of ben ik de enige die niet op circuit gaat rijden.
Ik heb nooit anders geweten dan dat wij de beste banden op de trekkende as leggen.
Hard door bochten met nat weer. Voor controleer je toch wel ietsje makkelijk dan achter.Iedereen heeft het hier maar over uitbreken, komt dat in Nederland zoveel voor dan?
Of ben ik de enige die niet op circuit gaat rijden.
Ik heb nooit anders geweten dan dat wij de beste banden op de trekkende as leggen.
Heb het met mijn SW zelfs gehad door verschillende merken banden te hebben tussen voor en achter.Iedereen heeft het hier maar over uitbreken, komt dat in Nederland zoveel voor dan?
Of ben ik de enige die niet op circuit gaat rijden.
Ik heb nooit anders geweten dan dat wij de beste banden op de trekkende as leggen.
Voor Hollanders telt uiteraard nog iets anders mee en dan vooral voor nieuw-rijders. Gegeven dat de voorbanden ongeveer twee jaar meegaan en de achterbanden ruimschoots vier jaar meekunnen als je ze daar laat zitten, dan heb je bij inruil na drie jaar (of in ieder geval voordat de eerste APK moet plaatsvinden) maar twee nieuwe banden hoeven aanschaffen. Als je de achterbanden naar voren plaatst bij de wissel, dan heb je kans dat deze ook nog eens vervangen moeten worden gedurende de tijd dat jij eigenaar bent - en dat is natuurlijk zonde van het geldAls je bij een voortrekker de nieuwe banden achterop legt gaan je voorbanden ook het snelst aan vervanging toe zijn met als voordeel dat je na enige tijd met 4 banden van hetzelfde merk en type aan't rijden bent en er ook geen te groot verschil in produktiedata zit en dat je bij vervanging vervolgens 4 identieke banden gaat kunnen nemen ipv een type dat vervangen is door een nieuw type binnen hetzelfde merk bvb. . Als je ook met winterbanden rijdt kan je zodra je weer op zomerbanden overschakelt zorgen dat de beste banden achteraan komen te liggen .
Voor of achter voor beide is er wat te zeggen .
Sommige vinden het leuk als je de achterkant kan provoceren zolang electronica maar uitschakelbaar is maar wel werkt als je verrast wordt en niet bewust aan het spelen bent .
Kijken mag best, maar op grond waarvan zouden ze er volgens jou iets mee moeten kunnen?Ik geloof dat het ondertussen wel duidelijk is, de beste banden moeten achter, tenzij je graag onverwachte situaties hebt.
Overigens zal bij bijv een ongeluk de verzekeraar er ook zeker naar kijken!
Ik heb een aardige discussie op gang gebracht zie ik Met het hierbovenstaande ben ik het dus eens. we hebben het hier veel over achter uitbreken, maar wanneer gebeurt dat nou, dat is als je op de openbare weg echt op de grens gaat rijden en als je dat doet. sorry maar dan spoor je niet goed (om het bij het uitlijnen en banden te houden ). En trouwens als het zover komt grijpt allang de electronica van de auto in.Ik zorg altijd dat mijn banden gelijktijdig verslijten, dus regelmatig voor en achter wisselen en dan 4 nieuwe. Ongelijk profiel/versheid of zelfs merk voor en achter is niet optimaal. Aquaplaning achterwielen ben ik trouwens niet bang voor, die rollen in het spoor van de voorwielen en die hebben dan het meeste water terzijde geveegd, dus in dit geval zou ik ook de nieuwe banden voor doen.
Wel ik kan je vertellen dat ik met een auto die ik van mijn baas mee had gekregen een keer een serie pirouettes op de snelweg heb gemaakt, bij grofweg 90km/h en dat noem ik toch echt geen extreem- of op de grens rijgedrag. En op een besneeuwde berg in Polen ging ik dus ook rond en landde in de sneeuwwal (gelukkig niet meters de helling af) omdat ik net als jij er van uitging dat als de beste banden voorop zaten ik het met sturen wel zou kunnen corrigeren. Op die berg heb ik twee dingen geleerd:Ik heb een aardige discussie op gang gebracht zie ik Met het hierbovenstaande ben ik het dus eens. we hebben het hier veel over achter uitbreken, maar wanneer gebeurt dat nou, dat is als je op de openbare weg echt op de grens gaat rijden en als je dat doet. sorry maar dan spoor je niet goed (om het bij het uitlijnen en banden te houden ). En trouwens als het zover komt grijpt allang de electronica van de auto in.
Klopt als een bus. Alleen als je door een bocht gaat hebben de voor en achterbanden een andere straal. Met andere woorden de achterbanden zitten niet meer in het spoor van de voorbanden.Ik zorg altijd dat mijn banden gelijktijdig verslijten, dus regelmatig voor en achter wisselen en dan 4 nieuwe. Ongelijk profiel/versheid of zelfs merk voor en achter is niet optimaal. Aquaplaning achterwielen ben ik trouwens niet bang voor, die rollen in het spoor van de voorwielen en die hebben dan het meeste water terzijde geveegd, dus in dit geval zou ik ook de nieuwe banden voor doen.
En dat is precies de situatie die door velen wordt aangehaald.Klopt als een bus. Alleen als je door een bocht gaat hebben de voor en achterbanden een andere straal. Met andere woorden de achterbanden zitten niet meer in het spoor van de voorbanden.Ik zorg altijd dat mijn banden gelijktijdig verslijten, dus regelmatig voor en achter wisselen en dan 4 nieuwe. Ongelijk profiel/versheid of zelfs merk voor en achter is niet optimaal. Aquaplaning achterwielen ben ik trouwens niet bang voor, die rollen in het spoor van de voorwielen en die hebben dan het meeste water terzijde geveegd, dus in dit geval zou ik ook de nieuwe banden voor doen.
Verder heb ik geen flauw idee wat je beter kunt doen.