jdejager

sensor te laag niveau remvloeistof

ma sep 12, 2005 20:17

Hallo,

Weet iemand waar deze zit? Bij de 33 zit ie aan de deksel van het potje als een soortemet dobber maar bij de 155 zit niks aan het vaatje. Het lampje gaat namelijk branden met koude start en blijft ongeveer 20 minuten branden. Dan gaat ie uit bij stevig remmen en vervolgens bij steeds minder snel vertragen totdat ie alleen tijdens het optrekken nog aanknippert en vervolgens helemaal niet meer :cry:
Zit genoeg vloeistof in, heb vanochtend voor alle zekerheid nog maar wat extra erin gegooid met als gevolg dat het nu een smeerboel is rond het vaatje. Verdenk dus de sensor van slechte werking maar kan hem niet vinden.

Stef33
Guru
Guru

RE: sensor te laag niveau remvloeistof

do sep 15, 2005 01:25

Als je een sensor voor te laag niveau zoekt, dan moet ie toch echt op het tankje zitten. Waar zou je anders het niveau willen meten? Als enige optie die ik kan verzinnen gat het nog via een slangetje en dat zou je dan vanaf het tankje moeten kunnen volgen. Ik heb dit overigens nog nooit bij een auto gezien, maar ik heb ook nog 155 bekeken. ;-)
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Carabinieri
Full Member
Full Member

Re: sensor te laag niveau remvloeistof

do sep 15, 2005 02:54

Zit genoeg vloeistof in, heb vanochtend voor alle zekerheid nog maar wat extra erin gegooid met als gevolg dat het nu een smeerboel is rond het vaatje. Verdenk dus de sensor van slechte werking maar kan hem niet vinden.
Zorg er wel voor dat er geen remvloeistof op je lak komt/zit want remvloeistof is een agressief goedje en vreet je lak zo weg als je het niet goed verwijderd.

jdejager

do sep 15, 2005 18:51

Dat is dus het probleem. Bij de 33 zat er een dobber in het dekseltje en werd daarmee het niveau gemeten. Hier zit niks op de deksel of op het vaatje. Zou er ergens naar onderen dan nog een vaatje zitten? Lijkt me niet echt waarschijjnlijk maar zal toch nog eens gaan kijken. De vloeistof is niet op de lak gelopen, alleen maar op het vaatje.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 15, 2005 20:00

Is het niet je indicatorlampje van de remblokken toevallig?

jdejager

za sep 17, 2005 20:39

Moet bekennen dat ik een stomme fout heb gemaakt. :oops:

Heb deze week 's ochtends vroeg de remvloeistof niet in het daarvoor bestemde reservoir gegooid maar in die van de stuurbekrachtiging :oops: :oops: :oops:
Het vaatje van de remvloeistof zit daar schuin onder maar daarboven zit het een en ander van de gasinstallatie. Daardoor zie je het niet zomaar. Was 's ochtends vroeg en het dus het eerste het beste vaatje wat in de buurt zit maar volgegooid. :cry:

Zou het nog kwaad kunnen dat er wat bij de stuurbekrachtigingsvloeistof is gegooid?
Stomme blunder, overkomt me nooit weer natuurlijk maar best wel balen. Vandaar dat ik geen sensor kon vinden. :oops:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za sep 17, 2005 20:52

Remvloeistof is natuurlijk niet geschikt voor de stuurbekrachtiging. :shock: Maar hoeveel heb je er dan bij gegooid? De totale systeeminhoud is niet zo gek groot. :o
Misschien het potje leegtrekken en dan aanvullen met stuurbekr. olie en na een ritje nog eens, om zo de vervuilde vloeistof te verdunnen. Ik zou dat een keer of vier doen, dan lijkt me wel voldoende verdund. :idea:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

jdejager

za sep 17, 2005 21:32

Heb ongeveer 1/5 van het busje erin gegooid. Weet niet meer hoe groot het busje was. Zal morgen wel even in de auto kijken. Denk ook dat het maar beter is het vaatje een paar keer leeg te trekken en opnieuw af te vullen. Zal dan wel wat verdunnen. Wil ook niet dat er allemaal keerringen o.i.d. gaan lekken. :(

Terug naar “Algemene Technische vragen”