Gebruikersavatar
giardinetta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 09:54
Locatie: fine del bosco

RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v

za sep 28, 2013 10:09

Bij Webers voor een 1700 en een 1350 zijn de progressie boringen gelijk,bijna alle andere sproeiers zijn anders.
[img][img]http://i430.photobucket.com/albums/qq30 ... df6a11.jpg[/img][/img]
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v

za sep 28, 2013 12:09

Begin eens met mede te delen welk type je nu hebt?
:wink:

Kunnen wel gokken op welke je hebt... maar gokken blijft... eeeh... gokken...

Dus nogmaals: welke carburateurs heb je?

"Progressiebuisjes" bestaan overigens niet... Wel mengbuisjes... progressieboringen... emulsiebuisjes... progressiegaatjes... maar geen progressiebuisjes...

Progressieborigen / -gaatjes zijn overigens juist het minst gebruikt bij daadwerkelijk rijden... maar wel van vitaal belang voor het lekker lopen... en je kunt ze inderdaad niet zo maar veranderen... vandaar dat je dus eerst goed moet weten wat je nou werkelijk hebt.

Nog een misverstand: de verwachting om in een revisiesetje (is eigenlijk slechts een servicesetje) andere sproeiers aan te treffen is niet realistisch... da's net zoiets als olieverversen en verwachten op de bodem van het olieblik nieuwe banden in de juiste maat voor jouw auto aan te treffen...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v

za sep 28, 2013 12:22

@giardinetta, vergelijk je niet per ongeluk weber met dello's? Bij mijn documentatie zit er overigens geen verschil tussen de acc opbrengst.

Verder: excusses voor verkeerde terminologie, ik hoop niet daar hierdoor misverstanden zijn ontstaan ;)

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v

za sep 28, 2013 12:27

@giardinetta, vergelijk je niet per ongeluk weber met dello's? Bij mijn documentatie zit er overigens geen verschil tussen de acc opbrengst.

Verder: excusses voor verkeerde terminologie, ik hoop niet daar hierdoor misverstanden zijn ontstaan ;)
10 stockschlaegschelsch! :P

De IDF 84/85 en IDF 68/69 zoals gebruikt op de 33 hebben dezelfde boringen dus zou je weg kunnen komen met venturi's en sproeiers. Ben je wel een fors bedrag verder... maar wat is nou slyck der aerde als het gaat om mooie gasfabrieckjesch? 8)

De IDF heeft een traploos instelbare accelleratiepomp dus die is relatief makkelijk bij te regelen en eerlijk gezegd is het belangrijker dat beide carb gelijke opbrengst hebben dan of ze over 20 (!) keer pompen nou 5 of 5,5 cc produceren....
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Hessel
Full Member
Full Member
Berichten: 343
Lid geworden op: zo apr 24, 2005 11:12
Locatie: Fryslan

RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v

za sep 28, 2013 14:27

ik was me nooit bewust van de discrepantie tussen Webers voor een 1.3 en een 1.7. Ik dacht dat je met andere afstellingen, sproeiers etc. de carbs kon aanpassen.

Ik hoef niet echt het maximale aantal ponies, maar wil gewoon dat de wagen soepel rijdt. Da's toch te doen? Wat zou dat kosten?

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v

za sep 28, 2013 18:22

Venturi's zijn rond de €70 ex en sproeiers ben je +-€15 aan kwijt, dan nog een krat pils of meer voor een knutselaar ;)

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v

zo sep 29, 2013 20:52

Toch nog maar even vragen... er zat een Weber op de 1300 toen je hem kocht... en nu wil je de carburateur veranderen naar 1700 8V? Ik neem dus aan dat je een motortransplantatie gedaan hebt? En er zaten geen carbs bij die 1700 motor?

Heb je al gekeken welke carburateurs er nou daadwerkelijk op zitten?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Hessel
Full Member
Full Member
Berichten: 343
Lid geworden op: zo apr 24, 2005 11:12
Locatie: Fryslan

Re: RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v

ma sep 30, 2013 12:50

Toch nog maar even vragen... er zat een Weber op de 1300 toen je hem kocht... en nu wil je de carburateur veranderen naar 1700 8V? Ik neem dus aan dat je een motortransplantatie gedaan hebt? En er zaten geen carbs bij die 1700 motor?

Heb je al gekeken welke carburateurs er nou daadwerkelijk op zitten?
Yep, zo is 't gegaan. Er is een 1.7 8v ingekomen maar de carbs kwamen van de 1.3

Ik haal de wagen vanmiddag op, ik zal zo precies mogelijk uitzoeken wat voor Webers erop zitten.

Gebruikersavatar
alfarijderwierden
Member
Member
Berichten: 203
Lid geworden op: wo aug 18, 2010 13:31
Locatie: WIERDEN

RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v

zo okt 06, 2013 10:55

hallo hessel,
mooi dat er weer een topic wordt gemaakt over carburateurs altijd interessant
maar ik zit even met een vraagje waarom zet je de 40mm carbs of het nou dell,s zijn of webers
niet gewoon op jouw 1.7 blokje en dan op de rollenbank af te laten stellen door een specialist
ben je snel klaar en als er sproeiers gewisseld moeten worden voor optimaal presteren van jouw boxerblok
dan kan dat mooi daar :) ik ben benieuwd hoe het afloopt veel succes

Boxergroet lauris
In bezit van 2 auto,s waar ik trots op ben
Alfasud sprint 1.7 quadrifoglio
Alfasud sprint 1.5 quadrifoglio

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v

ma okt 07, 2013 21:15

hallo hessel,
mooi dat er weer een topic wordt gemaakt over carburateurs altijd interessant
maar ik zit even met een vraagje waarom zet je de 40mm carbs of het nou dell,s zijn of webers
niet gewoon op jouw 1.7 blokje en dan op de rollenbank af te laten stellen door een specialist
ben je snel klaar en als er sproeiers gewisseld moeten worden voor optimaal presteren van jouw boxerblok
dan kan dat mooi daar :) ik ben benieuwd hoe het afloopt veel succes

Boxergroet lauris
Als het een standaard blokje is, is dat een beetje het wiel opnieuw willen uitvinden...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Sergio156
Member
Member
Berichten: 141
Lid geworden op: vr jun 20, 2008 20:14
Locatie: amsterdam

Re: RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v

ma okt 07, 2013 22:02

hallo hessel,
mooi dat er weer een topic wordt gemaakt over carburateurs altijd interessant
maar ik zit even met een vraagje waarom zet je de 40mm carbs of het nou dell,s zijn of webers
niet gewoon op jouw 1.7 blokje en dan op de rollenbank af te laten stellen door een specialist
ben je snel klaar en als er sproeiers gewisseld moeten worden voor optimaal presteren van jouw boxerblok
dan kan dat mooi daar :) ik ben benieuwd hoe het afloopt veel succes

Boxergroet lauris
Als het een standaard blokje is, is dat een beetje het wiel opnieuw willen uitvinden...
dat is wat ik me ook afvraag is het een 1.7 qv (8v) blok of was het een 1.7ie (8v) blok
alfa 156 1.8 t.s.
alfa 75 Qv

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v

ma okt 07, 2013 23:14

Maakt niks uit een 1.7 ie blok loopt. Prima met 40mm webers.
Hoef je niks aan te doen.
Wel blok netjes afstellen natuurlijk.

Grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
jorritkooistra
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: za feb 26, 2011 19:42
Locatie: Berlikum (FR)

Re: RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v

di okt 08, 2013 12:47

Maakt niks uit een 1.7 ie blok loopt. Prima met 40mm webers.
Hoef je niks aan te doen.
Wel blok netjes afstellen natuurlijk.

Grt rogeralfa :driving:
ik heb de carbs van Hessel hier thuis liggen en bouw ze om volgens specifiatie handboek 33

dus 140 hoofdsproeiers en 50 stationair sproeiers
de venturi zijn 28mm maar heb ik uitgedraaid naar 30mm om straks te kijken of dat een betere vermogenskromme geeft dan een 32mm venturi.
is dit niet het geval dan komen er 32 mm venturi's in.

ik probeer te regelen dat ik dit op de vermogensbank doe, gewoon om te kijken wat je uit een standaard 1.7 carbs kunt halen.

hopelijk heb ik iedereen hiermee beantwoord?
het leven is als een neus, je moet eruit halen wat er in zit.....

mijn auto's:

Alfa 156 GTA SW(for sale)
Alfa 33 1.6 SW Compressore

Gehad:

Alfa Giulietta 1.8 Carbs
Alfa 33 1.4 de HN-FG-79 (R.I.P.)

Gebruikersavatar
alfarijderwierden
Member
Member
Berichten: 203
Lid geworden op: wo aug 18, 2010 13:31
Locatie: WIERDEN

RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v

di okt 08, 2013 14:25

jorrit ik weet zeker dat jij hier uit gaat komen,jij hebt toch ook jouw compressorblok
aan de praat gekregen hoeveel werk heb jij daar wel niet mee gehad.
Ik ben ook zeer benieuwd hoe jouw sw in het echt klinkt dan zal ik mijn oorkleppen
vast mee nemen :whistle: :whistle:
succes met het afstellen en hou ons op de hoogte.

Boxergroet lauris
In bezit van 2 auto,s waar ik trots op ben
Alfasud sprint 1.7 quadrifoglio
Alfasud sprint 1.5 quadrifoglio

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v

di okt 08, 2013 14:28

Ik denk dat ik iets mis, waarom niet gewoon 1.7 carbs er op?
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Terug naar “Algemene Technische vragen”