Wie reed de 8:04 met de 4C op de Nordschleife?

Italiaan zonder reputatie maar woonachtig op de Ring
22%
14
Christian Danner
2%
1
Franz Engstler
3%
2
8%
5
Fabrizio Giovanardi
Geen stemmen
0
Ron Simons
11%
7
Giancarlo Fisichella
14%
9
Klaus Ludwig
2%
1
Vaste Ring tester van andere Nationaliteit
22%
14
Lars van 't Veer
17%
11

Totaal aantal stemmen: 64
Coniglio
Full Member
Full Member

RE: Alfa Romeo 4C. Rondje Nürburgring in 8 min. 4 sec.

di okt 08, 2013 07:51

Zijn er al ervaringsdeskundigen die hun licht kunnen laten schijnen over de zin en onzin van bepaalde configuraties : "race onderstel", 18/19inchers (mooie velgen, maar die banden lijken er wel opgespoten zo laag - komt dat goed met putten id weg ed?), en bovenal ...die sportuitlaat. Weet niet wat ik ervan moet denken. Nu al twee keer gelezen dat ze te mijden is en inderdaad op sommige filmpjes klinken er meer blurps, rochels en scheten dan fraai motorgeluid. Langs de andere kant komt een Busso ook niet over op filmpje/geluid.. Wat is hier wijsheid?
I nostri sogni sono sempre presenti.

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

di okt 08, 2013 09:26

Proefrijden en zelf oordelen, dat lijkt mij het verstandigste :wink:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Alfa Romeo 4C. Rondje Nürburgring in 8 min. 4 sec.

di okt 08, 2013 09:53

Proefrijden en zelf oordelen, dat lijkt mij het verstandigste :wink:
Alleen... waar kun je in eentje met en eentje zonder rijden?

Hylke
Moderator
Moderator

di okt 08, 2013 11:19

Geduld is een schone zaak :lol:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

Coniglio
Full Member
Full Member

di okt 08, 2013 12:13

Maar..maar.. ik wil bestelleeeuhh. Je wilt niet weten hoe dat ding me jeukt :wink:
En straks zijn ze uitverkocht.
Ok, voorlopig zwart met grote velgen en sportuitlaat. Hoop maar dat ik daar geen spijt van krijg. Of toch maar standaard en misschien aftermarket O.Z. / Akropovic ?

En nog een (moet zelf nog lezen) http://www.carmagazine.co.uk/Drives/Sea ... AR-review/

Coniglio
Full Member
Full Member

di okt 08, 2013 12:52

Ok, Car Magazine heeft het dus ook al over die uitlaat. Dat wordt dus standaard. Later zien we wel. Vond de standaard ook al mooier klinken dan de Supersprint op mijn wijlen 75 TS.

Dan nog de velgen : de "ring" wagen heeft ... 17/18 standaard velgen. Op een limited edition. Die normaal 18/19ers heeft. Dat lijkt me geen toeval.
Afbeelding

Maarrr met Pzero Trofeo's erop. Sterk.
Afbeelding

Zou dat gaan, standaard velgen met trofeo's? Zal het binnenkort merken. Check de velgschade trouwens.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

di okt 08, 2013 14:18

Neem even contact op met Peter van Buga en is dealer (BE), die heeft er aan kunnen voelen en ruiken.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

di okt 08, 2013 14:26

Carlo te Lintelo heeft er overigens al een dagje mee mogen spelen.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

di okt 08, 2013 17:03

Hier zijn we dan als we aangesproken worden :wink:
Niet onlogisch dat ze niet de grotere velgen nemen : die wegen meer en grotere velgen laten meer ruimte voor grotere remmen maar die moeten uiteraard standaard blijven :idea:
Banden mag er op wat ze willen zolang het maar streetlegal is en leverbaar op de originele .
Velg/bandschade is ook niet onlogisch er zullen wel flink wat kerbs op hardhandige manier afgesneden zijn ...
Launch Edition kon je naar wens met de kleinere velgen bestellen maar geen enkele klant doet dat uiteraard ... Waarschijnlijk had deze wel geen Airco 025, Radio BT hf 082 en Elektrische Spiegels 041 die nochtans kostenloze opties zijn :wink:

Trouwens berichtje gekregen vd importeur : bestellingen snel doorsturen want 3500 stuks voor 2014 zijn al bijna gevuld in't orderboek !

Wij hebben nog een dagje Balocco tegoed maar ze hebben al schrik dat het vettig weer kan worden :lol:

PS : Zwart 601 Pastelkleur zou ik handen afhouden, weliswaar geen meerprijs maar traditioneel zeer krasgevoelige kleur bij Alfa ...
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Coniglio
Full Member
Full Member

di okt 08, 2013 18:41

Trouwens berichtje gekregen vd importeur : bestellingen snel doorsturen want 3500 stuks voor 2014 zijn al bijna gevuld in't orderboek !
Gnaah. Ik voelde het al aankomen. :shock: #-o
PS : Zwart 601 Pastelkleur zou ik handen afhouden, weliswaar geen meerprijs maar traditioneel zeer krasgevoelige kleur bij Alfa ...
Lap, het enige waar ik zeker over was.
Iemand ervaringen met die Pastelkleur en een laag of 3 poorboys? :wink:

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

di okt 08, 2013 20:31

Hier zijn we dan als we aangesproken worden :wink:
Niet onlogisch dat ze niet de grotere velgen nemen : die wegen meer en grotere velgen laten meer ruimte voor grotere remmen maar die moeten uiteraard standaard blijven :idea:
Dat zal dan toch zeker wel afhangen van het gebruikte materiaal voor de velg? Een meer voor de hand liggende reden is dat ze met een lage band op die kleinere velg meer acceleratievermogen op de weg wilden bereiken en de auto speelser maken - de grotere band/velg combinatie geeft alleen maar een hogere top op een lang recht stuk (of een oval) en ik snap in dat opzicht ook niet helemaal waarom deze in het race-pakket zijn opgenomen.
Velg/bandschade is ook niet onlogisch er zullen wel flink wat kerbs op hardhandige manier afgesneden zijn ...
Hetzelfde mag je verwachten bij normaal gebruik op straat, een en ander afhankelijk uiteraard van hoe bedreven je bent in fileparkeren. Ik weet het, ik ben ouderwets, maar wat dat betreft heb ik liever ballonnen dan johnnie-bandjes en spinners. En ja, ik drijf nu over.
Launch Edition kon je naar wens met de kleinere velgen bestellen maar geen enkele klant doet dat uiteraard ... Waarschijnlijk had deze wel geen Airco 025, Radio BT hf 082 en Elektrische Spiegels 041 die nochtans kostenloze opties zijn :wink:
Mijn financiële prioriteiten liggen momenteel (helaas) ergens anders dan bij een 4C, maar echt wel dat ik die kleinere velgen besteld zou hebben. Als is het alleen maar omdat al die testrijders erover klagen dat de auto het op de lage toeren laat liggen en het zal me toch niet gebeuren dat met zo'n auto iedere Suzuki Swift rijder me de eerste paar meters vanaf het stoplicht laat staan.

Coniglio
Full Member
Full Member

di okt 08, 2013 21:39

Dat zal dan toch zeker wel afhangen van het gebruikte materiaal voor de velg?
Heb ik een paar jaar geleden op een ander Westfield of Caterham forum -kan de draad niet meer vinden- een hele discussie over gehad/gevolgd. Stond er zelf van te kijken maar hield in dat de freaks van dienst met allerlande superwicht exotische velgen (OZ Superleggera was een van de zwaardere) in allerhande configuraties naar de weegschaal stapten en het er op neer kwam dat in verhouding de band altijd minder weegt dan velg. Voor dezelfde totale wielomtrek natuurlijk.
Een meer voor de hand liggende reden is dat ze met een lage band op die kleinere velg meer acceleratievermogen op de weg wilden bereiken en de auto speelser maken - de grotere band/velg combinatie geeft alleen maar een hogere top op een lang recht stuk (of een oval) en ik snap in dat opzicht ook niet helemaal waarom deze in het race-pakket zijn opgenomen.
Zo te zien zijn de banden hoger bij de 17/18 velgen dan bij de 18/19 velgen (lager wordt trouwens moeilijk, mijn god..). Normaliter is het zo dat de wielen krek dezelfde omtrek hebben. En dan maakt het niets uit.
Lijkt me dus mogelijk gedaan om de curbs te nemen maar zal mogelijk ook wat controleerbaarder zijn op de limiet als er wat vervorming en een wat minder hoekige schouder op de band zit.

Als de wielomtrek niet gelijk is mogen de heren ingenieurs overigens een heleboel gaan herkalibreren.

Wat velgschade betreft vrees ik idd het ergste voor de groteren. Gisteren een BMWorst gezien met joekels van wielen en superlage banden onder, ze hadden zoveel schade dat het bijna komisch was. Vierkante wielen.
Maar die teledials zijn zo moooi... :shock:

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

di okt 08, 2013 22:13

Een meer voor de hand liggende reden is dat ze met een lage band op die kleinere velg meer acceleratievermogen op de weg wilden bereiken en de auto speelser maken - de grotere band/velg combinatie geeft alleen maar een hogere top op een lang recht stuk (of een oval) en ik snap in dat opzicht ook niet helemaal waarom deze in het race-pakket zijn opgenomen.
Zo te zien zijn de banden hoger bij de 17/18 velgen dan bij de 18/19 velgen (lager wordt trouwens moeilijk, mijn god..). Normaliter is het zo dat de wielen krek dezelfde omtrek hebben. En dan maakt het niets uit.
Lijkt me dus mogelijk gedaan om de curbs te nemen maar zal mogelijk ook wat controleerbaarder zijn op de limiet als er wat vervorming en een wat minder hoekige schouder op de band zit.

Als de wielomtrek niet gelijk is mogen de heren ingenieurs overigens een heleboel gaan herkalibreren.
Een hogere band zorgt voor meer rijcomfort. Ik denk dat je er in dit geval dan dus vanuit zal moeten gaan dat de wagen met de grotere velgen een stuk stuiteriger zal zijn dan dat de proefrijders vermelden.

Coniglio
Full Member
Full Member

di okt 08, 2013 22:43

Yep, afhankelijk waar ze zelf op reden. Maar ik heb inderdaad al ergens een review gelezen waar de suggestie gedaan werd.
Niet dat het allemaal zo zacht hoeft, maar op Belgische wegen is een put nooit veraf...

Pericoloso
Guru
Guru

wo okt 09, 2013 19:44

Gewoon bestellen lijkt mij het devies, met de te verwachten levertijd kan je altijd later nog configureren lijkt me. En ja: grote teledials!
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, Abarth 595 Competizione, Peu 504 cabrio.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”