Dit onderwerp past hier misschien niet helemaal, maar goed....
Ik had laatst een gesprek met iemand over "het nieuwe rijden", en de technieken die je hierbij kunt gebruiken.
De man waarmee ik sprak, en verbonden was met de marketing hiervan, vertelde me dat het het beste is om de auto het uitrollen naar een bocht of stoplicht niet in z'n vrij te zetten maar in de versnelling en hem gewoon op de motor te laten remmen.
Het lijkt mij juist logisch om hem in zijn vrij te zetten en de motor stationair te laten lopen en zo minder verbruik te hebben dan dat de motor toeren blijft lopen.
Het is toch zo dat de motor die wel toeren loopt maar waarbij het gaspedaal niet ingetrapt wordt gewoon inspuiting krijgt? En dus meer verbruikt dan dat hij stationair loopt?
Ik kan me wel voorstellen dat er wat te bedenken is waarbij de auto slim is en op momenten waarbij het niet nodig is de inspuiting kan stoppen maar vraag me af of dat in de praktijk echt gebeurt.
Klopt het nu wat ik denk, of wat deze meneer zei over het "uitrollen"?