Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8037
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Oldtimer eigenaars betalen weer wegenbelasting

di dec 03, 2013 19:22

Zo sneu dit...Ik weet niet wanneer er een definitief antwoord is anders kan ik mooi voor de jaarwisseling de oprijer nog ombouwen naar voertuig met beperkte snelheid :( (alsof t dat nog niet was...)

Bah klojo's, alsof er nog 'recht' bestaat in NL...

ONOMSTOTELIJK staat vast dat die gribus met verdraaide en achterhaalde cijfers/feiten de boel heeft lopen beliegen en wat doen de heren/dames volksvertegenwoordigers? Die leggen dat omwille van de knakennood gewoon naast zich neer...Walgelijke ontwikkeling.

Benieuwd trouwens wat t volgende truukje wordt wat dit kabinet uit de hoge hoed tovert als over een x periode tóch blijkt dat de rekenwonders van weekers zich enigszins rijk gerekend hebben betreffende de opbrengst van dit genaai...

Ter info; er blijkt een actie op touw te staan om uitgebouwde gastanks massaal op t binnenhof te dumpen.[edit Emile wist t ook al te melden]

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: Oldtimer eigenaars betalen weer wegenbelasting

di dec 03, 2013 19:26

Hier ook 1 op de mat gevallen voor het zwarte schaab in de familie (van mn vriendin).
Daar gaat dus de LPG uit, is alleen nog maar 3 jaar oud dus gaat in de Juul. Ga ik daar wel lekker mee profiteren.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: Oldtimer eigenaars betalen weer wegenbelasting

di dec 03, 2013 19:47

Ik rij sinds mei zakelijk in een 75 TS op LPG. Ding is van 1991. Heb in de "projectenvoorraad" nog een Giulia koets staan (ex SI racer van Armando) en alle techniek met TS motor. Denk dat ik, ter compensatie voor die 800 diesel-pieken voor de Iveco (als het Busso-project niks wordt/kan worden) de Juul maar wat meer aankleed (letterlijk..), daar de LPG installatie in zet en dan die 4 x 208 euro WB voor de 75 in m'n zak kan steken. Alléén al voor m'n gemoedsrust/rechtsvaardigheidsgevoel-don't get mad, get even- gedachte !!
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Joel
Full Member
Full Member
Berichten: 276
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:14
Locatie: Maastricht
Contacteer: Website

RE: Oldtimer eigenaars betalen weer wegenbelasting

di dec 03, 2013 20:03

Aai... Ik heb die brief nog niet gekregen en had eigenlijk wel verwacht (gehoopt) dat die nooit zou komen.... Ik ga niet de komende 4 jaar nog ruim 1000 euro betalen, ook al rijd ik heel veel met mijn bertone op LPG. Maar als het geld gaat kosten dan gaat installatie eruit. Begrepen dat je bij erkent bedrijf langs moet om te laten zien dat ie eruit is, dus die gaan een drukke kerst tegemoet.... Toch wacht ik nog ff totdat het definitief is.

Er komt natuurlijk een run op 40 jaar oude auto' s. Deze maatregel is gewoon het 'probleem' opschuiven.
GT 1600 Junior

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8037
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Oldtimer eigenaars betalen weer wegenbelasting

di dec 03, 2013 20:22

Aai... Ik heb die brief nog niet gekregen en had eigenlijk wel verwacht (gehoopt) dat die nooit zou komen.... Ik ga niet de komende 4 jaar nog ruim 1000 euro betalen, ook al rijd ik heel veel met mijn bertone op LPG. Maar als het geld gaat kosten dan gaat installatie eruit. Begrepen dat je bij erkent bedrijf langs moet om te laten zien dat ie eruit is, dus die gaan een drukke kerst tegemoet.... Toch wacht ik nog ff totdat het definitief is.

Er komt natuurlijk een run op 40 jaar oude auto' s. Deze maatregel is gewoon het 'probleem' opschuiven.
Ik las net op een ander forum (usa cars, dé plek om lpg auto's te spotten uiteraard, was niet heel gezellig daar, de tendens daar was toch voor t leeuwendeel: schorsen die hap!) dat er een gerucht circuleert dat die installatie verwijderd moet zijn/ auto aangeboden moet zijn voor omkeuring naar benzine vóór eind 2013... omdat je anders voor heel 2014 aangeslagen wordt voor lpg. Weet niet wat er van waar is.

En inderdaad, de 40+ ers worden de 'nieuwe 1986er' auto's. Tot er daar weer teveel van zijn om vervolgens de wet weer aan te passen, dat gaat schijnbaar toch zonder enige vorm van rechtsbesef... :x :x Als t over de knaken gaat mag alles schijnbaar..

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Lorenzo
Member
Member
Berichten: 105
Lid geworden op: ma apr 13, 2009 16:55

RE: Oldtimer eigenaars betalen weer wegenbelasting

di dec 03, 2013 20:26

Dit is wel erg zuur zeg... Mn laatste wagen op Nederlands kenteken gaat er dan toch ook maar uit.

Ik vind de brief redelijk voorbarig. Maar zij weten uiteraard iets wat wij niet weten, of in ieder geval zij denken dat wij het niet weten wat er allemaal achter gesloten deuren in Den Haag plaats vindt. Nooit gedacht dat ik het ooit zou zeggen, maar ben ik blij dat ik er niet meer woon :roll:
Fiat 500F '67 Bianco
GT 1300 Junior '73 Alfa Rosso
Fiat Panda 4x4 '94 Grigio Metallizzato
Spider 2000 USA '80 Alfa Rosso
Berlina 1750 '67 Blu Olandese
GT Sprint Veloce '67 Bianco Spino

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8875
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Oldtimer eigenaars betalen weer wegenbelasting

di dec 03, 2013 20:30


Ik vind de brief redelijk voorbarig. Maar zij weten uiteraard iets wat wij niet weten, of in ieder geval zij denken dat wij het niet weten wat er allemaal achter gesloten deuren in Den Haag plaats vindt. Nooit gedacht dat ik het ooit zou zeggen, maar ben ik blij dat ik er niet meer woon :roll:
Nou ja, ik denk dat ze wel iets móeten sturen, zelfs als de uitkomst van de stemming in de Eerste Kamer ongewis is (niet dat ik nu verwacht dat die daar iets significants gaat gebeuren, maar dat terzijde).
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8037
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Oldtimer eigenaars betalen weer wegenbelasting

di dec 03, 2013 20:32

Dit is wel erg zuur zeg... Mn laatste wagen op Nederlands kenteken gaat er dan toch ook maar uit.

Ik vind de brief redelijk voorbarig. Maar zij weten uiteraard iets wat wij niet weten, of in ieder geval zij denken dat wij het niet weten wat er allemaal achter gesloten deuren in Den Haag plaats vindt. Nooit gedacht dat ik het ooit zou zeggen, maar ben ik blij dat ik er niet meer woon :roll:
Heb ik nieuws voor je;
De 'stemming' over het al dan niet afschaffen van het grijskenteken voor de particulier is op eenzelfde cda achterkamertjespolitiekachtige manier tot stand gekomen. Het debat met aansluitend de stemronde hierover was nl live te volgen via internet maar nog vóór de stemming daadwerkelijk plaatsvond stond op nos teletekst de uitslag al te lezen.... :? :?

Allemaal in kannen en kruiken joh, en die pisvlekken maar zitten te glimmen op dat pluche, bah, maagzuur krijg ik er van.

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Joel
Full Member
Full Member
Berichten: 276
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:14
Locatie: Maastricht
Contacteer: Website

Re: RE: Oldtimer eigenaars betalen weer wegenbelasting

di dec 03, 2013 20:49


En inderdaad, de 40+ ers worden de 'nieuwe 1986er' auto's. Tot er daar weer teveel van zijn om vervolgens de wet weer aan te passen, dat gaat schijnbaar toch zonder enige vorm van rechtsbesef... :x :x Als t over de knaken gaat mag alles schijnbaar..

Grtz,fRank
Dat is het probleem natuurlijk, er komen nu met de nieuwe regeling elk jaar weer meer 40+ auto's bij die belastingvrij op LPG of diesel kunnen rijden, terwijl met de huidige regeling juist gestopt was bij 1986 fixed. Dus over 15 jaar wordt het probleem groter dan het nu is.... Maar ja, dan wordt de regeling vast helemaal afgeschaft.

Ach ja, wijziging kinderopvangtoeslag heeft me ook al duizenden euro's gekost dit jaar, dit kan er ook nog wel bij.
GT 1600 Junior

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

RE: Oldtimer eigenaars betalen weer wegenbelasting

di dec 03, 2013 20:55

Mij raakt het allemaal niet zo, 25 euro per maand voor een daily Sud en 76 euro per jaar voor elke extra Sud of Lancia die ik rijklaar krijg en 120 voor de 308 ooit, nou betaal ik wel hoor zal blij zijn als ik wat meer spul rijklaar heb elk jaar schorsen is ook al 24 euro.
Er is nog een lichtpuntje voor mensen die het wel echt raakt, er stond vandaag een artikel in "De Limburger" (dat is een krant...) over protesterende pomphouders, die worden ook geraakt door het belastingplan omdat alhier veel mensen over de grens gaan tanken. Het feit is dat het belastingplan ofwel in zijn geheel goedgekeurd moet worden door de 1e kamer, of niet, niet op deelpunten. Dus inclusief brandstof accijnzen en ook oldtimer regeling en andere dingen en momenteel schijnt er slechts een 38 tegen 37 meerderheid te zijn.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: RE: Oldtimer eigenaars betalen weer wegenbelasting

di dec 03, 2013 20:58

op eenzelfde cda achterkamertjespolitiekachtige manier tot stand gekomen.
In dit geval is de CDA tegen de regeling, evenals PVV en SP. Desondanks geen partijen waar ik ooit op zal stemmen, zeker de laatste 2 niet...
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
alfafox
Member
Member
Berichten: 184
Lid geworden op: za jan 15, 2005 16:42
Locatie: axel {noord-vlaanderen}

RE: Oldtimer eigenaars betalen weer wegenbelasting

di dec 03, 2013 21:47

Iedereen die blauwe brief terug naar Weekers sturen met de mededeling dat de auto geschorst word...ze begrijpen er daar toch geen bal van, zootje geldwolven.
Als ze nou echt denken daar 150.000.000E mee op te halen hebben ze het toch mis,heb mijn RX7,,sorry geen alfa,, bj.1979 al geschorst en uit de verzekering gehaald dus ook geen keuring meer,als ik dit eens allemaal op tel dan gaat dit meer kosten dan dat het opbrengt voor de wolven.
alfas:te veel om op te noemen na 48 jaar alfa,s,en 22 jaar rallycross waarvan 13 jaar alfa gtv4/6.33rwd,giulietta2.0.nu 156ts sept.05

cmva
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 846
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 17:53
Locatie: Westdorpe
Contacteer: Website

RE: Oldtimer eigenaars betalen weer wegenbelasting

di dec 03, 2013 21:55

Dus "liefhebbers" gaan max 10 eu per maand betalen? En da, s voor "liefhebbers" teveel? :?

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: RE: Oldtimer eigenaars betalen weer wegenbelasting

di dec 03, 2013 22:06

Dus "liefhebbers" gaan max 10 eu per maand betalen? En da, s voor "liefhebbers" teveel? :?
Plus 24 euro schorsingskosten als ik het allemaal goed begrijp. En om te zorgen dat hij die 150 miljoen binnen gaat hengelen gaat Weekers hele bendes (gratis..haha) controleurs aanstellen of wij niet stiekem toch die auto's op een parkeerplaats voor de deur hebben staan gedurende december-februari in plaats van dat deze in een voormalige boerenschuur wordt gestald. En ja ik heb te weinig plaats binnen, dus er zal wat weg moeten of het is wel degelijk de volle mep betalen. En dat is dan met de Sud nog wel te behappen, maar met de Sei wordt het toch al duidelijk minder leuk. Eigenlijk net zoals met die Amerikanen.

Gebruikersavatar
alfafox
Member
Member
Berichten: 184
Lid geworden op: za jan 15, 2005 16:42
Locatie: axel {noord-vlaanderen}

RE: Oldtimer eigenaars betalen weer wegenbelasting

di dec 03, 2013 22:16

10E??? moet je toch geen amerikaan op gas hebben van +26jaar kun je 3000E afnokken, zie ANWB magazine van december maar.
Hier worden hele groepen liefhebbers gewoon hun hobby de nek omgedraaid.Wat een land hier....
alfas:te veel om op te noemen na 48 jaar alfa,s,en 22 jaar rallycross waarvan 13 jaar alfa gtv4/6.33rwd,giulietta2.0.nu 156ts sept.05

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”