Beste Benny1970.
Joh, jouw mening, everybody is entitled to his/her own opinion, dus op basis daarvan al respect voor een standpunt.
Waar ik moeite mee heb (understatement) is dat véél te veel mensen iets zeggen in de trant van "ach, die 120 piek...." en even to-taal voorbijgaan aan de systematiek van hoe regels (van besluit/wetvorming) en rechten door de overheid met voeten worden getreden. En dit blijkt met elk volgend/nieuw kabinet maar "makkelijker" te gaan. We zijn weggezakt in een kansloze missie (de euro), reserves worden versjitterd aan de meest onnozele projecten (JSF), de overheid "bezuinigd" (maar geeft elk jaar méér uit) en met een sluipmoordenarische kaasschaafmethode wordt het volk geacht het verschil (op héél veel fronten) bij te passen. Waar ligt voor JOU dan de grens van onbetamelijk gedrag ? Matteo heeft het op verschillende momenten/manieren (scroll maar ff een paar decimeter naar boven) al gezegd.
Maar goed, geef jij dit topic jouw stempel, doe rustig creatief met de SCARB-lettertjes, haal vooral je schouders op. En trek vooral met datzelfde gemak je (fiscale) portemonnee. Zo ziet "Europa" haar burgers het liefst...
Oh ja ! PS-je: deze hardwerkende ongeletterde heeft "apotheose" even gegoogled, zijn dus diverse "verklaringen" voor. Bij deze: in het GROTE GEHEEL gezien (dus hou op met zeiken over de (on)belangrijkheid van die 120 piek) is er géén plek denkbaar waar deze term méér misplaatst is dan in dit topic.
Laten we het er op houden dat het niet zo is dat ik die €120 niet kàn missen, of voor wat dat aangaat dat ik voor de Giulietta weer net als voorheen de volle mep zal moeten gaan betalen, maar dat ik er dus van baal dat er wederom een stukje van mijn keuzevrijheid wordt ontnomen doordat de overheid geen maat kan houden. En dan met name daarbij het verbod om van de weg gebruik te maken gedurende de maanden december-februari. Alsof alle oldtimers wrakken zijn die bij het zien van een beetje sneeuw uit elkaar vallen. Enkele jaren terug vertrouwde een kennis, een winkelier, mij toe dat hij PvdA ging stemmen en ik vroeg hem hoe hij daar nou in vredesnaam bij was gekomen. Het antwoord was ontluisterend. In de verkiezingsplannen van de PvdA zou hij als kleine winkelier financieel niet geraakt worden; anderen zouden de rekening krijgen. En dat is dus hoe we hier als Nederlands volk met elkaar omgaan: als een ander moet betalen is het niet erg en dat zie je bij een paar mensen hier goed terug. "ach, die 120 piek...."
Ik heb een probleem met deze mentaliteit en de wijze waarop de politiek en in het bijzonder de PvdA hier gebruik van maakt. Het continue rijk rekenen waar ze handenwrijvend de inkomsten al aan het tellen zijn en niet zien dat aan de andere kant de laadbak wijd open staat. Nivelleren is een feest sprak Hans Spekman, terwijl hij met de armoedigheid van zijn slobbertrui de aan deze visie gerelateerde toekomst van dit land en haar inwoners duidde. Het moet eerlijker sprak Job Cohen, maar de enige eerlijkheid spreekt uit de wijze waarop de PvdA haar leden over haar kieslijst verdeelt als "afspiegeling van de maatschappij". Eerlijk voor de betreffende leden wel te verstaan, want je kunt je absoluut niet voorstellen dat wanneer je een bedrijf op deze manier zou runnen je niet binnen de kortste keren failliet bent. En wie daar over twijfelt moet maar eens Nederlandse kentekens gaan tellen bij winkelcentra en pompstations net over de grens. Met een beetje mazzel zul je die van mij dan ook zien, want als het even uitkomt pak ik daar dus ook mijn voordeel.