Beetje off-topic, maar ik vind 'm leuk ! Bron: DFT.nl , foto van Harry Geels.
Toch even apeldoorn gebeld: oh...die is van 1972. Fout van het RDW. Gooi de acceptgiro maar weg!Ik heb hem op 1 juli 1987 op kenteken en op mijn naam gezet....Heb je die bertone net of net op kenteken laten zetten? Dan moet je inderdaad zelf vrijstelling aanvragen. Formulier vind je hierMijn Bertone is van 1971. Dat kon niet volgens de rdw, er staat dus 1972 op het kenteken. Dat is dus 42 jaar.
Krijg ik vandaag een acceptgiro voor de hele mep. 99 euro per kwartaal.
Ik heb toch zelf nog niets moeten melden of zo?
Of had je de bertone al en had je al vrijstelling? Dan is het vreemd en zou ik eens gaan bellen.
I
Vandaag om 10:20 al antwoord. Over snelle italianen gesproken, zou hij wel eerst koffie genomen hebben?Hopelijk kan het Archivio me vertellen wanneer mijn bertone oorspronkelijk verkocht is. Mail is onderweg, maar ze zijn tot 13 januari gesloten, even afwachten dus.
*Zet de rem op het optmisme...*Mijn bertone stond dus in het archief en is in juni 1969 in Parijs verkocht. Op naar de RDW dus.
Klopt, men geeft inderdaad datum verkocht aan AR Frankrijk op. Maar dat is helaas het enige dat ik heb. Op het kenteken staat geen datum eerste toelating, alleen de opmerking "bouwjaar ca. 1969".*Zet de rem op het optmisme...*Mijn bertone stond dus in het archief en is in juni 1969 in Parijs verkocht. Op naar de RDW dus.
De werkingswijze van het Archivio een heuuuuul klein beetje kennende... staat er dat ie NAAR Parijs verkocht is... en wel naar de importeur... het Archivio heeft namelijk GEEN gegevens van aan welke consument een wagen verkocht is BUITEN ITALIE... daarmee zegt het dus niks over de eerste toelating....
Bermit is gebouwd in September 1975 en op de 9e van die maand aan de importeur in Duitsland geleverd volgens het Archivio.
De eerste toelating is echter op 4 April 1977 in Frankrijk... en dat is de datum die telt voor zowel de RDW als voor de belastingdienst.... scheelt 2 jaar belasting betalen...
Als je Bertone reeds een kenteken heeft, staat daar ook een datum eerste toelating op. Die datum is bij toelating in Nederland ergens op gebaseerd, meest waarschijnlijk op het buitenlandse kenteken dat erbij zat. Dat zal de enige houvast zijn want de archieven uit Parijs bestaan al lang niet meer.
Als dít toch (weer) eens zo in de praktijk zou werken, dat stemmen... (met name) De laatste paar verkiezings-sessie's hebben maar één ding bewezen, namelijk dat "datgene wat je stemt" in de hedendaagse politiek simpelweg "back-fires in je gezicht"... Draaikonterij, noemden Koot & Bie dit al enige tijd geleden. Da's dus kennelijk niet meer de oplossing. Duss... moeten we weer andere dingen gaan bedenken...vindt u dan ook dat u teveel belasting dient te betalen... dient u dusdanig te stemmen dat de uitgaven teruggebracht worden want op termijn resulteert dit dan altijd in lagere belastingen.
Dingen om... ???Duss... moeten we weer andere dingen gaan bedenken...
Ja hoorDat is dan een HELE vroege import...
Durf je een scan / foto van het deel 1 te plaatsen? Dan kun je best chassisnummer en meldcode "afplakken" maar mijn nieuwsgierigheid is wel gewekt nu....
Ik denk dat het betalen wordt. Er staat namelijk geen "datum eerste toelating" maar "bouwjaar". Deze toevoeging heeft waarschijnlijk te maken met tussentijdse wijzigingen in de wegenverkeerswet en dient daarmee als vrijstelling voor zaken die op het moment van eerste toelating als gebreken zouden hebben gegolden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan gordels voorin.Ja hoorDat is dan een HELE vroege import...
Durf je een scan / foto van het deel 1 te plaatsen? Dan kun je best chassisnummer en meldcode "afplakken" maar mijn nieuwsgierigheid is wel gewekt nu....