Winkeldochter lijkt mij minder waarschijnlijk: Volgens de overlevering is de Bertone voor of tijdens de import gerestaureerd (dorpels etc.). Hij was toen dus slechts 9 jaar oud en dan al in zo'n slechte staat lijkt mij niet logisch voor een winkeldochter (maar alles is mogelijk natuurlijk). Verhaal komt echter van de vorige eigenaar, die de eigenaar daarvoor redelijk goed kende en welke de eerste eigenaar in Nederland geweest zou zijn. Mocht het nodig zijn, dan kan ik nog eens proberen of de vorige eigenaar misschien nog iets van papieren heeft liggen, je weet maar nooit. De eigenaar daarvoor kan helaas geen uitsluitsel meer geven.
Frans AR archief is dus geen poging waard? Ik zou niet eens weten waar te beginnen. Of een Franse versie van de RDW? Die zou dan wel op chassisnummer moeten kunnen zoeken, een evt. Frans kenteken weet ik immers niet.
Persoonlijk naar de RDW moet even wachten vrees ik, ik had de boel net op de bus gedaan. Maar inderdaad is er het probleem dat er geen datum bekend is. Maar even afwachten wat het antwoord is, volgens de dame die ik eerder sprak moest ik het gewoon opsturen en zou men contact opnemen mochten er nog vragen zijn. Alleen schijnen ze het volgens hun site nogal druk te hebben (hoe kan dat nou?). Maar waar zou je heen moeten, naar een van de kantoren met balie functie lijkt me?
"Grijs" is ie inderdaad nog steeds.
Hij is nu Grigio Indaco (AR735) en was dat volgens het Archivio origineel ook. Maar op de auto is toch duidelijk te zien dat hij ooit eens een lichter tintje grijs geweest is. En bij een eerdere zoektocht naar de kleur had ik eigenlijk geconcludeerd dat dit model van dit jaar nooit in AR735 geleverd is, maar het Archivio zegt nu dus weer van wel.