Beste M, gefeliciteerd met deze verstandige aankoop. Je gaat ongetwijfeld veel plezierige Alfa km-ers tegemoet.
Ik heb #412 nu 5 jaar en moest hem eerst nog inrijden. Pas in het derde jaar, toen de 30.0000 km naderde, kwam er een 'bite' in de motor. #412 is opgevoed in Engeland en kreeg door een dealer faillissement in 1996 zijn 1e kenteken en mocht 9000 km aan de verkeerde kant van de weg rijden. Toen ik de gelukkige was (dank aan Int. register) om de auto te kunnen kopen, heb ik de 1e montage P Zero's weggegooid omdat ze gescheurd waren. Ik heb gelijk de auto iets minder camber gegeven om hem iets bandvriendelijker te krijgen. Ik doe nu 30 K met een set PZ's op de voorwielen en het dubbele met de achterwielen, inclusief zo'n 12 uur circuittijd.
Ik zou je in overweging willen geven om naar het Int register evenement te gaan, veel pret km-ers en SZ talk. Heb je de registers trouwens al laten weten dat je de nieuwe eigenaar bent. , ze kunnen je echt helpen met info.
Wat betreft de motorkap; ook die van mij beweegt op hogere snelheden met name aan de rechterkant. In beginsel schrok ik ervan maar na een tijdje let ik er niet meer op. Hoe vaak rijd een mens 200+? Ik heb nog niet gehoord dat er een kap is afgewaaid, en nee, ik wil ook niet de eerste worden die het gebeurd.
Tenzij het echt niet anders kan zou misschien ook de boormachine in de motorkap zetten, maar het is een straatauto. Ik denk dat er ook een andere oplossing mogelijk is. Een betere afstelling van de motorkap lijkt mij de 1e stap door hem iets meer spanning te geven. Dat is makkelijk te doen, er zijn voorop 3 aftelpunten. De pen in de sluiting iets naar binnen draaien en de buitenste rubbers (Alfa 145 meen ik) iets naar boven. Is makkelijk te doen en leuk om uit te testten op een Italië trip. Bij Zagato hebben ze die test zeker niet gedaan.
In de workshop manual staat ook beschreven hoe je dit kan afstellen. Er is een speciaal hoofdstukje over de motorkap. Ik heb nog een manual over trouwens......
succes en met vriendelijke groeten, consigliere G.