DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

Re: RE: Het TS Cup wintertopic

ma feb 03, 2014 07:18

2. staartstuk rubber doorgescheurd
Hier absoluut rubber houden. Heb in het verleden wel eens een nieuw motorstaartstukrubber ( ;-) mooi scrabble woord) geplaatst en de open ruimtes opgevuld met silcone rubber stukjes. Je werd gek van de vibraties die door gegeven werden, niet mee te rijden.
Wat ik nu zou doen is de holtes met een vloeibare en uithardende pu of silicone oid opvullen voor dat de rubber erin gaat en thats it.
Ik heb op m'n racer een massief staartstukrubber van PU. Zelfde spul als van die wielophangingbussen. Gaat prima. Wel een beetje prijzig. Voordelig alternatief is id opvullen met stukje klvlst of benzineslang en de rest volkitten met een verlijmende kit. Zal ook wel werken. Nylon zou ik niet doen. Oa ivm kantelneiging van de motor.
Trillingen zijn in een racer weer van minder belang dan in straatauto. Met wat stukken pick up van banden aan de binnenkant van je velgen trilt de boel toch wel. :lol:

Gr

DJ

Alfetta-Amsterdam
Member
Member
Contacteer: Website

RE: Het TS Cup wintertopic

ma feb 03, 2014 14:20

dank voor de tips voor staartstukrubber!

rest een oplossing voor kantelen motor. iemand een foto van een goede oplossing. Eentje die werkt en er niet voor zorgt dat het te strak staat en aan je cilinderkop gaat trekken... :D
Alfetta 1800 '73 prugna
TS racer nero ( alfa 'amsterdam' nord)
Gtv6 '87 grand prix

Ex:
Alfetta TS ( still stephen)
75 6v America pari nuova
Guilletta 2.1 savali (nu serge, gesloopt)
75 v6 QV zilvergrijs 55dkm
Gtv6 '86 rosso

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma feb 03, 2014 14:51

Ik heb gewoon een oude watt stang ingekort en tegen de zijkant van kop geplakt. Gaat prima. Bevestigpunt gebruiken waar normaal hijsoog van de motor aan zit. PB me je mailadres dan krijg je een plaatje van me.
Werkt al een paar jaar feilloos.

Gr
DJ

Eric
Advanced Member
Advanced Member

ma feb 03, 2014 22:41

Yep, zo dus... alleen heb ik 'm instelbaar gemaakt omdat ik een slechte lasser ben, en er altijd een paar mm naast zit :wink:

Afbeelding

Maar echt helpen tegen gescheurde uitlaat doet het voorlopig bij mij nog niet :?
SCARB 00694

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma feb 03, 2014 23:12

Uitlaat spanningsvrij ophangen is het beste... Als hij dan nog scheurt zou je een flexibel stuk kunnen plaatsen zo ver mogelijk naar voren, dat vangt dan hopelijk de beweging die er blijkbaar in zit wat beter op.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma feb 03, 2014 23:20

De motor in de ex Gerard Klaver giulietta (nu Theo Romeo) is star opgehangen, zonder rubber...

Ja dat dreunt door de hele auto bij stationair draaien/stilstaan maar eenmaal rijdend valt dit weg schijnbaar.

Heeft zover ik weet nooit last van gescheurde uitlaten door t kantelen van de motor. :wink:

Grtz,fRank

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma feb 03, 2014 23:29

Geheel star ben ik niet zo'n fan van... Dat geeft weer andere problemen; scheuren...

Vrienden van mij dden dat ook met hun drift-bmw's en daar scheurden vrolijk de subframe's e.d. uit. Daarna heb ik nieuwe motorsteunen gemaakt voor ze en nu gaat het prima.

Ik gebruik tegenwoordig het liefste draagarmrubbers e.d. als motorrubbers. Voordeel is dat zelfs als ze kapot zouden gaan de motor nooit helemaal los komt te liggen. En ze zijn stug zat, de auto beweegt eerder op de banden als de motor op zijn rubbers als je er tegenaan duwt. 8)

Natuurlijk moet je met een transaxle wel uitkijken aangezien de motor scheef in de auto ligt ( in ieder geval de v6 maar volgens mij allemaal) en recht trekt onder vermogen. Dan zou je beter de steunen zo kunnen verbouwen dat de motor altijd recht ligt en dan voor stuggere rubbers gaan.

Eric
Advanced Member
Advanced Member

ma feb 03, 2014 23:29

Motorsteunen vervangen door Nordsteunen helpt ook, heb ik me laten vertellen. Schijnen een stuk stugger te zijn dan de TS steunen ...?
Ander trucje: slangklemmen om het rubber om doorzakken te voorkomen... ook wel eens gezien op een Juul racer.
SCARB 00694

B-lee
Guru
Guru
Contacteer: ICQ

di feb 04, 2014 12:47

Vroeger( in mijn tijd 80') zaten op de gt's ronde motor steunen ik laste toen een buis aan de voet die net ronde motor steun ging en een cm koter dan de lengte v/d rubber dat hielp al een stuk .
Ik had toen meer last dat bij het remmen de motor naar voren ging en zo begon zelf gas te geven .
Of dit iets zou helpen aan jouw proleem weet ik niet :wink:
147 jtd , Bertone, spider, 156 sw jtd

Eric
Advanced Member
Advanced Member

wo feb 05, 2014 17:17

Omdat we met de quick-shifter een beetje vast zitten (design issues) maar verder met de achteras: remmen gaan naar buiten.
276mm achterschijven van een 156 passen als je de naven iets kleiner maakt (truc van Marc). Ik zet de 105-achterklauwen over die eerst op de bak zaten.

Prototypen brackets met hout en een decoupeerzaag:
Afbeelding

Stalen brackets 15mm dik:
Afbeelding

Vasthechten en meteen fixeren tegen het krom trekken tijdens doorlassen
Afbeelding

HatseflatS! :D
Afbeelding
SCARB 00694

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

wo feb 05, 2014 18:06

Dat lijkt me ook wel iets voor m'n straat-75 Eric ! Waarom heb je eigenlijk 105 klauwen op de 75 ? Vast niet voor het gewicht .. Zijn die soms beter te ontluchten en beter voor het humeur (wat een &^@%$#^@ :twisted: :twisted: :twisted: constructie) als je eens remblokken moet wisselen ? Ik heb nog 156 schijven en 105 klauwen, alleen geen brackets, dus als je nog iets moet fabrieken wil ik er ook wel twee !
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>

http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Het-Licht
Guru
Guru

wo feb 05, 2014 18:08

Deftig!

Eric
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Het TS Cup wintertopic

wo feb 05, 2014 19:31

Dat lijkt me ook wel iets voor m'n straat-75 Eric ! Waarom heb je eigenlijk 105 klauwen op de 75 ? Vast niet voor het gewicht .. Zijn die soms beter te ontluchten en beter voor het humeur (wat een &^@%$#^@ :twisted: :twisted: :twisted: constructie) als je eens remblokken moet wisselen ? Ik heb nog 156 schijven en 105 klauwen, alleen geen brackets, dus als je nog iets moet fabrieken wil ik er ook wel twee !
Die 105-klauwtjes had ik al op de racer zitten, op de bak, ter vervanging van de standaard 75 klauwen met die krankzinnige handrem constructie. Die 105-klauwen waren plug-and-play, en hebben ook nog eens dezelfde blokken.
Ze zijn inderdaad wel zwaar... als je het echt mooi wil doen, moet je net als Marc een setje 75TS Brembo's op de kop tikken, splitsen, en tussenstukje er uit halen. Dan is het echt sjiek.

Voor straat 75 moet je nadenken over hoe je de handrem wil regelen...
SCARB 00694

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 05, 2014 21:18

De zuigerdiameter van de brembo voorklauwen is wel erg groot vergeleken met de 38 mm van de originele klauwen. Dan zou je met de rembalans wel eens heel anders uit kunnen komen.

Het-Licht
Guru
Guru

wo feb 05, 2014 23:18

Als je een mooi lichtgewicht remklauwtje zoekt: achterremklauwen van een Nissan 350z, pas zelfs een geventileerde schijf in meen ik...

Terug naar “Racen - Algemeen”