Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Alfa Sud Sprint Trofeo

do feb 06, 2014 22:43

Mooi dat de platen ook goed terechtgekomen zijn nu.
Als je gewicht wilt besparen kun je ze nog iets aanpassen.
Dit was kennelijk de eerste serie of zoiets.
Je kunt het deel waar de gasstangen mee vast zitten er nog af frezen en dan een hoekprofiel van alu er tegenaan monteren.
Zo heb ik er later een paar gemaakt .

Grt rogeralfa.
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
Kroezen75
Member
Member
Berichten: 248
Lid geworden op: vr aug 02, 2013 22:25
Locatie: HOEK VAN HOLLAND

Re: RE: Alfa Sud Sprint Trofeo

vr feb 07, 2014 18:11

Mooi dat de platen ook goed terechtgekomen zijn nu.
Als je gewicht wilt besparen kun je ze nog iets aanpassen.
Dit was kennelijk de eerste serie of zoiets.
Je kunt het deel waar de gasstangen mee vast zitten er nog af frezen en dan een hoekprofiel van alu er tegenaan monteren.
Zo heb ik er later een paar gemaakt .

Grt rogeralfa.
Hoi Rogier,

Goed om te weten dat het nog iets lichter kan.
Zal eerst de inlaatspruitstukken voor onder de platen nog moeten scoren.
Deze zal ik te koop vragen op het forum

Rik

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: RE: Alfa Sud Sprint Trofeo

vr feb 07, 2014 18:39

Zal eerst de inlaatspruitstukken voor onder de platen nog moeten scoren.
Deze zal ik te koop vragen op het forum
Die zijn niet kant en klaar te koop zover ik weet, je moet die maken op basis van de originele 16v gasklephuizen. Daarvan heb je de onderste helft nodig en je moet er de injector gaten van afdichten. Het mooiste is als je iemand kent met een freesbank en die aluminium kan lassen. Zelf heb ik het gedaan met een haakse slijper en het pasvlak glad maken op een bandschuurmachine. De injector gaten had ik grof afgedicht met grote bouten en aangevuld met soldeertin, dit ging nog niet zo makkelijk want de tin hecht slecht aan aluminium.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
Kroezen75
Member
Member
Berichten: 248
Lid geworden op: vr aug 02, 2013 22:25
Locatie: HOEK VAN HOLLAND

Re: RE: Alfa Sud Sprint Trofeo

vr feb 07, 2014 19:05

Zal eerst de inlaatspruitstukken voor onder de platen nog moeten scoren.
Deze zal ik te koop vragen op het forum
Die zijn niet kant en klaar te koop zover ik weet, je moet die maken op basis van de originele 16v gasklephuizen. Daarvan heb je de onderste helft nodig en je moet er de injector gaten van afdichten. Het mooiste is als je iemand kent met een freesbank en die aluminium kan lassen. Zelf heb ik het gedaan met een haakse slijper en het pasvlak glad maken op een bandschuurmachine. De injector gaten had ik grof afgedicht met grote bouten en aangevuld met soldeertin, dit ging nog niet zo makkelijk want de tin hecht slecht aan aluminium.
Hoi Bert,
Heldere uitleg! Deze zal ik dan laten maken.
Rik

Gebruikersavatar
Seliquella
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 635
Lid geworden op: za okt 19, 2013 19:14
Locatie: Den Haag

RE: Alfa Sud Sprint Trofeo

vr feb 07, 2014 19:23

Rik, waar waren de verloopplaten dan voor nodig?
Ikke nie snappen nie...

Gebruikersavatar
Kroezen75
Member
Member
Berichten: 248
Lid geworden op: vr aug 02, 2013 22:25
Locatie: HOEK VAN HOLLAND

RE: Alfa Sud Sprint Trofeo

vr feb 07, 2014 19:34

De verloopplaten komen tussen de carbs en de inlaatspruitstukken.
Maar om het lastig te maken moeten de inlaatspruitstukken zelf dus ook aangepast worden.
om het geheel passend te krijgen. Het 16 klepperblok is niet gemaakt om op carbs te laten lopen.
Vandaar dat er zoveel aangepast moet worden.

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Alfa Sud Sprint Trofeo

za feb 08, 2014 08:22

Als je de inlaatstukken hebt geef maar wen gil platen ben ik er dan even bij nodig.
Hoogte wordt ergens rond de 6 cm.
Afdichten mag je dan zelf doen ook daar kun je veel manieren voor bedenken.
Als het maar niet loslaat en naar binnen verdwijnt :wink:
Het allerlaatste bijwerken van de openingen is zelf weer eenvoudig te doen.

Grt rogeralfa
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Alfa Sud Sprint Trofeo

za feb 08, 2014 08:23

Als je de inlaatstukken hebt geef maar wen gil platen ben ik er dan even bij nodig.
Hoogte wordt ergens rond de 6 cm.
Afdichten mag je dan zelf doen ook daar kun je veel manieren voor bedenken.
Als het maar niet loslaat en naar binnen verdwijnt :wink:
Het allerlaatste bijwerken van de openingen is zelf weer eenvoudig te doen.

Grt rogeralfa
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
Kroezen75
Member
Member
Berichten: 248
Lid geworden op: vr aug 02, 2013 22:25
Locatie: HOEK VAN HOLLAND

RE: Alfa Sud Sprint Trofeo

za feb 08, 2014 08:57

Hoi Rogier,

Bedankt voor het aanbod
Heb gisteren de inlaatspuitstuken geruild voor de snelle nokkenassen voor de 8 klepper die ik van jou heb overgenomen.

Gr.
Rik

Gebruikersavatar
Kroezen75
Member
Member
Berichten: 248
Lid geworden op: vr aug 02, 2013 22:25
Locatie: HOEK VAN HOLLAND

RE: Alfa Sud Sprint Trofeo

do feb 13, 2014 20:06

Vandaag een afgedraaid vliegwiel binnengekregen met de post!
I.p.v 7,7 kg is deze 5,0 kg. Wat een verschil zeg!!


http://i959.photobucket.com/albums/ae74 ... 6cef0b.jpg :shock:

Gebruikersavatar
Kroezen75
Member
Member
Berichten: 248
Lid geworden op: vr aug 02, 2013 22:25
Locatie: HOEK VAN HOLLAND

RE: Alfa Sud Sprint Trofeo

zo feb 23, 2014 20:43

Eindelijk heb ik het 16 klepper blok opgehaald. (Nadat het al maanden op mij lag te wachten)
Wat was het zwaar zeg. Het was geen lolletje om het uit de auto te tillen. (Nog bedankt voor je hulp Floor!)
Aluminium licht. De pallet waar het blok op staat brak spontaan in stukken zie. foto..
Vandaag ben ik gelijk begonnen met de het strippen en ontvetten van het blok.
Het moet schoon aangeleverd worden voordat het blok gereviseerd kan worden.
Er zit zelfs nog een aircopomp op!! (zijn hier nog liefhebbers voor?)
Maar afwachten in welke staat het blok is want het is lopend eruit gehaald maar hoe zal het er van binnen uitzien?
Het blok is van 94 dus uit het laatste jaar dat de 33 geleverd is.

Deze week ben ik de hele week vrij dus ben ik van plan om een flinke inhaalslag te gaan maken.
Ook ga ik de sprint met afbijt te lijf om de grote delen te ontlakken.

http://i959.photobucket.com/albums/ae74 ... 418336.jpg
http://i959.photobucket.com/albums/ae74 ... 0a7d4b.jpg

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: Alfa Sud Sprint Trofeo

zo feb 23, 2014 22:05

geen 33 blokje heur, 145/6 :wink:

Gebruikersavatar
Kroezen75
Member
Member
Berichten: 248
Lid geworden op: vr aug 02, 2013 22:25
Locatie: HOEK VAN HOLLAND

RE: Alfa Sud Sprint Trofeo

zo feb 23, 2014 22:25

Beste Hans,

is het aan het nummer te zien dat het blok uit een 145/146 komt?
Het maakt mij niet uit maar is natuurlijk wel leuk om te weten.

Groet
Rik

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Alfa Sud Sprint Trofeo

zo feb 23, 2014 22:27

Aan het inlaatspruitstuk en vooral de poelie voor multiriem i.p.v. v-snaar. ;)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Kroezen75
Member
Member
Berichten: 248
Lid geworden op: vr aug 02, 2013 22:25
Locatie: HOEK VAN HOLLAND

RE: Alfa Sud Sprint Trofeo

zo mar 02, 2014 18:38

Deze week is er gewerkt aan de sprint.
Aan de bestuurderskant is de binnendorpel hersteld en is de nieuwe buitendorpel erin gelast.
Ook zijn er nieuwe stukjes in de bodemplaat gelast.
Op het plaatje het voorlopige eindresultaat van de buitendorpel. Heb geen plaatje geschoten van de binnendorpel maar deze was flink verrot..
Om de wagen stijver te maken ga ik 2 holle stalen balken van 4 bij 2 cm onder de auto laten lassen.
Bij de voorschermen wil ik ook een versteviging erin lassen zoals een aantal van jullie al hebben.

http://i959.photobucket.com/albums/ae74 ... e0d84d.jpg

Ook is de polyester motorkap klaar. Met verstevingen voor de hood pins is het totale gewicht uitgekomen 4,4 kg
De standaardkap is al 16 kg zonder de scharnieren.
Deze ga ik in dezelfde zwarte kleur laten spuiten als de bodykit :lol:

http://i959.photobucket.com/albums/ae74 ... 2505a8.jpg

gr. Rik

Terug naar “Projecten”