Frank, als het niet goed remt ligt het ergens anders aan dan aan de set up op zich. Met goede blokken , frisse leidingen en vloeistof moet het op zich best ok remmen namelijk.
Daar valt weinig aan toe te voegen denk ik...
Slechte blokken, zompige slangen, kantjeboord HRC en verzadigde vloeistof blijft met Brembo's net zo slecht remmen als met ATE's...
Volgens mij zit 95% van te behalen verbetering in goede blokken en alle componenten helemaal up to spec.
Was het niet zo dat een standaard blok voor een Brembo zelfs een kleiner remoppervlak heeft dan een standaard ATE blok? Dan ga je dus alleen iets voordeel halen met een lager afgeveerd gewicht... en dat voegt sowieso niks toe aan de vertraging... maar als jij DAT verschil gaat voelen... dan zou je al lang op het ereschavot der F1 staan...
In mijn ogen dus een schromelijk overschatte "downgrade" want je wilt eerder meer oppervlak dan minder gewicht... maar het klinkt wel retekewl natuurlijk...
Het wordt een ander verhaal als je naar geventileerde schijven gaat maar zelfs dat geldt alleen als je constant koelingsproblemen hebt... en als je die op straat oploopt... hmz....en een geventileerde schijf is weer veeeeel zwaarder dan een massieve schijf zodat het gewichtsvoordeel weer opgeheven wordt...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...