Ik heb maandag een 146 TD tweedehands gekocht, maar de eerste mankementen komen nu al bovendrijven.
Aan de bestuurders kant lekt iets.. Ik denk dat het koelvloeistof is want het is een beetje blauwig en het reservoir gaat redelijk snel leeg. De hele vloerbekleding is zompig. Ik heb aan de kant van mn rechterbeen, rechts van het gaspedaal een paneeltje losgeschroeft, en daar zie je dan twee buisjes. Eentje 'wijst' de bestuurderskant op en de ander de bijrijderskant.
Het lijkt alsof het aan de bovenkant van het buisje aan de bestuurderskant lekt. Ik kan het alleen niet zo goed zien. Het buisje is rond met een diameter van ongeveer 4 cm. Net een stofzuigerslang.
Weet iemand wat dit is, en wat ik er aan kan doen?
Verder heb ik nog een vraagje: als ik mijn stuur helemaal een kant op draai, hoor ik een pieptoon. Dit gebeurt ook als de auto stil staat. Waisda?
En de laatste vraag: soms hoor ik een soort bonkend geluid van rechtsvoor komen. Het is me nog steeds niet duidelijk of dat gebeurt tijdens het sturen of een hobbel, maar volgens mij tijdens het sturen. het klinkt als iets dat los ligt in de kofferbak (alleen dan dus van rechtsvoor). En naar mijn idee gebeurt het vooral met sturen. Het is behoorlijk luid en - misschien verbeeld ik me dat - maar volgens mij voel ik het ook.
Ik hoor het ook wel eens van linksachter, maar minder vaak. Wederom, waisda?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Ik hoop ook dat het niet te ernstig is, want ik vind de auto voor de rest erg relaxt